Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje!
Ik word nu wel een beetje gek van het vele schakelen, en laagtoerig niet-lekker rijden. Ik mis dat vermogen echt, zit nog steeds te klungelen :+ (zeker nu ik dit weekend een lange stukken op de gsx650f heb gereden, 30 in zn 3 geen probleem!)

Maar alstie eenmaal gaat rijdtie super, dus wil hem nog niet opgeven, haha :P

Helpt een ander tandwielverhouding? Zo ja.. tips!

Km-teller klopt dan niet meer ( I know) maar dat nemen we maar voor lief/zoeken we wel een andere oplossing voor.

Wat versta je precies onder 'niet-lekker' rijden?
Geen koppel, of loopt het blok onrustig? Dat laatste zou namelijk vreemd zijn.
Dat ie onderin niet zo heel veel kracht heeft is tegelijk ook de kracht van de motor. Rustig rijden kan, maar als je em doortrekt kun je er ook heel flink mee gassen.

Conclusie: de 19e mee met de rit, kun je alles bespreken wat je je kunt bedenken. ;)

Rijd anders maar een keertje op de mijne.
Heb 2 tandjes meer achter waardoor ie ietsjes soepeler rijdt onderin het toerengebied :)

En anders moet ze de mijne maar eens proberen. Dan is het snel voorbij met dat geklaag over niet soepel rijden onderin de toerenkelder. :+
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 19 april 2014

De MF-Fazerrit


Wanneer? 19 april 2014

Verzamelen: Tegen 10.00u bij Starbucks De Meern, A12
Vertrek: 10.30u

De route leidt over dijkwegen, landelijke wegen en boswegen, en is ca. 177km lang.
Tempo: Afhankelijk van de groepsgrootte, maar gezien de uitkomst van de poll zal het een rustige rit zijn, geschikt voor iedereen.

Eindpunt: McDonalds Apeldoorn-Zuid, A1.

612Naamloos.jpg


P1040793.jpg


De route zal later worden geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Nou, eindelijk dan een beetje behoorlijke foto voor in de OP. TdB85, als ik je vriendelijk mag verzoeken....?

[afbeelding]


Yeaahhh! Weer een FZ8 *O* ziet er gelikt uit! Erg mooi :Y


Zou je eens wat plaatjes van die akra kunnen posten? Ben wel ff benieuwd naar de looks.. Ik zit er ook aan te denke om een akra aan te schaffen!

Vandaag nieuwe stepjes besteld voor de fz8, ivm de geringe grondspeling... MFW racing

En morgen naar de stoffeerder voor mijn nieuwe zadelhoes :Y
full
 
Yeaahhh! Weer een FZ8 *O* ziet er gelikt uit! Erg mooi :Y


Zou je eens wat plaatjes van die akra kunnen posten? Ben wel ff benieuwd naar de looks.. Ik zit er ook aan te denke om een akra aan te schaffen!

Thanks pal! Ik heb vanmiddag een stuk of 30 pics geschoten. Zal vanavond ff kijken of er nog wat tussen zit waar je wat aan hebt!
 
Voor de KM-teller kun je een speedohealer kopen zodat alles weer klopt.
HealTech Electronics - Smart Tech for your Ride!
Je andere vragen zou ik niet weten. Ik heb zelf geen enkel probleem met laagtoerig niet lekker rijden. Maargoed, voor mij is laagtoerig 4000 toeren en meer. Minder zie ik het nut ook niet van in. Maar 60 in zijn 6e is echt geen enkel probleem bij mij om maar een voorbeeld te geven.

Thanks, had mich het ook idd al over :Y

Dat hoort toch bij motorrijden


Andere remedie is chopper of auto

Oneens, cbr, gsxf en noem maar op, motoren die onderin wel koppel hebben en je bij wijze van kan wegrijden in zn 3. Moet ik met de fz6s niet proberen

Rijd anders maar een keertje op de mijne.
Heb 2 tandjes meer achter waardoor ie ietsjes soepeler rijdt onderin het toerengebied :)

Hihi toch nog :P
Aanbod neem ik graag aan!


Wat versta je precies onder 'niet-lekker' rijden?
Geen koppel, of loopt het blok onrustig? Dat laatste zou namelijk vreemd zijn.
Dat ie onderin niet zo heel veel kracht heeft is tegelijk ook de kracht van de motor. Rustig rijden kan, maar als je em doortrekt kun je er ook heel flink mee gassen.

Conclusie: de 19e mee met de rit, kun je alles bespreken wat je je kunt bedenken. ;)En anders moet ze de mijne maar eens proberen. Dan is het snel voorbij met dat geklaag over niet soepel rijden onderin de toerenkelder. :+

Haha mits dr geen huis tussendoor kom, gaan we de 19e mee :)

_O- bmw bedoel je? Gisteren nog op gereden en is heel anders dan de fazer natuurlijk. BMW is idd bokkig, maar trekt wel onderin. Bv 40 in zn 3 en je geeft ineens gas dan gaatie wel... fazer moet eerst even bedenk van "oh, volgens mij moet ik harder, laat ik maar gaan"

Ook als ik snelweg rij, in zn 6 120 en je draait ineens je gas open... Dan duurt het zo lang voordattie van zn plek komt. Dan lijkt het net alsof je in een te hoge versnelling zit, ga nu al terug naar zn 5, en dan gaat het al beter, maar toch, om jullie een idee te geven :P
 
Yeaahhh! Weer een FZ8 *O* ziet er gelikt uit! Erg mooi :Y


Zou je eens wat plaatjes van die akra kunnen posten? Ben wel ff benieuwd naar de looks.. Ik zit er ook aan te denke om een akra aan te schaffen!

Komen ze...:

full

full


p.s. Die van jou glimt wel als een tiet! :}
 
_O- bmw bedoel je? Gisteren nog op gereden en is heel anders dan de fazer natuurlijk. BMW is idd bokkig, maar trekt wel onderin. Bv 40 in zn 3 en je geeft ineens gas dan gaatie wel... fazer moet eerst even bedenk van "oh, volgens mij moet ik harder, laat ik maar gaan"

Ook als ik snelweg rij, in zn 6 120 en je draait ineens je gas open... Dan duurt het zo lang voordattie van zn plek komt. Dan lijkt het net alsof je in een te hoge versnelling zit, ga nu al terug naar zn 5, en dan gaat het al beter, maar toch, om jullie een idee te geven :P

Als ik in zijn 6 rij en mijn gas open trekt gaat hij er gewoon als een speer vandoor hoor. Terugschakelen doe ik echt nooit op de snelweg. Ik heb geen enkele aarzeling in mijn gas of wat dan ook. Een FZ6 die wacht als je gas geeft klinkt een beetje vreemd. Ding staat juist bekend om zijn abruptegasreactie.
 
Als ik in zijn 6 rij en mijn gas open trekt gaat hij er gewoon als een speer vandoor hoor. Terugschakelen doe ik echt nooit op de snelweg. Ik heb geen enkele aarzeling in mijn gas of wat dan ook. Een FZ6 die wacht als je gas geeft klinkt een beetje vreemd. Ding staat juist bekend om zijn abruptegasreactie.

Op zich, omdat je al over de 6k rpm zit, moet ie wel vrij vlot vooruit gaan ja.
Alhoewel terugschakelen ook best leuk is :P

Vera, hij is toch niet begrenst hé :+
 
Laatst bewerkt:
Op zich, omdat je al over de 6k rpm zit, moet ie wel vrij vlot vooruit gaan ja.
Alhoewel terugschakelen ook best leuk is :P

Vera, hij is toch niet begrenst hé :+

Je zou t haast denken he xD

of vanbinnen helemaal vast gekoekt omdattie 8jaar heb stilgestaan xD wie weet :P
 
Thanks, had mich het ook idd al over :YOneens, cbr, gsxf en noem maar op, motoren die onderin wel koppel hebben en je bij wijze van kan wegrijden in zn 3. Moet ik met de fz6s niet proberenHihi toch nog :P
Aanbod neem ik graag aan!Haha mits dr geen huis tussendoor kom, gaan we de 19e mee :)

_O- bmw bedoel je? Gisteren nog op gereden en is heel anders dan de fazer natuurlijk. BMW is idd bokkig, maar trekt wel onderin. Bv 40 in zn 3 en je geeft ineens gas dan gaatie wel... fazer moet eerst even bedenk van "oh, volgens mij moet ik harder, laat ik maar gaan"

Ook als ik snelweg rij, in zn 6 120 en je draait ineens je gas open... Dan duurt het zo lang voordattie van zn plek komt. Dan lijkt het net alsof je in een te hoge versnelling zit, ga nu al terug naar zn 5, en dan gaat het al beter, maar toch, om jullie een idee te geven :P

Ik vind een GSXF wel een heel andere motor dan een Fazer. Veel zwaarder, met een blok dat is gebouwd om koppel af te geven bij lage toeren. Een Fazer is veel sportiever, en weegt minder.
Zelfde geldt natuurlijk voor een GS, al is dat wel een ietwat andere prijsklasse. O-)

Ik heb trouwens gewoon een eencilinder, zoals het hoort. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan