Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke kentekenplaathouder hebben jullie op je fz6 2004 of vergelijkbaar model gezet? Zoek een goeie die minder bulky is als de standaard plastic flap, maar liefst niet te duur. Vind 100 euro voor een stukje gefreest aluminium best prijzig.
 
Welke kentekenplaathouder hebben jullie op je fz6 2004 of vergelijkbaar model gezet? Zoek een goeie die minder bulky is als de standaard plastic flap, maar liefst niet te duur. Vind 100 euro voor een stukje gefreest aluminium best prijzig.
 
ik heb hem voor mijn FZ1 indertijd bij Bruudt gekocht.
wellicht verkoopt hij ze ook voor de FZ6.
even op de site kijken en indertijd was het nog geen 50 euri
 
Pilot road 2 is super.
Pilot road 3 als je ook in regen rijdt.
Pilot road 4 als je het beste van t beste wilt.

Op mijn vorige motor had ik 2 stuks Michelin Pilot Active. Wat is het verschil tussen de Pilot Road series en de Pilot Active?
Bij mij hielp het door de FZS niet meer op stuurslot te zetten. Vanaf 'off' (dus niet stuurslot) gaat het meestal wel soepel, inderdaad met even het drukken. Beetje contactspray/wd40 heeft wel geholpen. Hierna stuurslot niet meer gebruikt (toch altijd schijfremslot ivm verzekering) en probleem bleef weg. Ik had laatst ook op een TDM gereden, die had precies hetzelfde (was al eerder slot van een Fazer ingezet :P) Succes.

Ik merk dat het een hele wetenschap is met die contactsloten. Eerder met de Diversion was het echter ook echt opgelost met wat slotspray. Hier is het idd hardnekkig. Ik heb nu de raad ter harte genomen om het stuurslot niet te gebruiken.
Is het mechanische deel niet te vervangen of is dat echt schreeuwend duur? Zit je tevens met het probleem van transpondersleutels. Of zou het mogelijk kunnen zijn om contactsloten te bestellen op sleutelnummer, zodat je niet de hele ellende hoeft te vervangen, maar alleen het mechanische deel.

Eerst nog maar eens goed laten weken in WD40 zodat echt alle viezigheid eruit komt en dan maar weer smeren met slotspray van abus.
 
Aaah... we hebben weer iemand met de eindeloze banden discussie... *D :+ :+

Tja, banden zijn persoonlijk. De één vind dit, de ander dat. :]

Om ook een duit in het zakje te doen.
Ik zweer nog steeds bij de Dunlop Roadsmart II.
De opvolger van de Dunlop Roadsmart (eveneens een goed band)

;)
 
Zo vandaag nog even gebruik gemaakt van het mooie weer
Ongelofelijk en dat bijna half november
Echt genoten en absoluut niet koud 😃
full
 
Gisteren toch wel een irritant probleem met de Fazer. Hij wil soms niet terugschakelen in de lagere versnellingen (onder de 4). Lastig als je niet lager komt dan de 4e versnelling in stadsvkerkeer. Het nieuwe rijden met overschakelen bij 2000 tpm lijkt niet helemaal besteed aan de FAzer. En een minuut later gaat het ineens wel weer. Ik zie tips voorbij komen als een klevende koppeling, maar als ik stilsta, met koppeling ingetrokken heeft deze totaal geen kruipneigingen, dus volgens mij komt ie prima vrij. Bovendien lijkt het alsof de schakelbeweging compleet geblokkeerd is. Het is niet zo dat het alleen stroef gaat.
In het werkplaatsboek zag ik wel dat de schakelbediening relatief eenvoudig losgemaakt kan worden. Iemand tips? Mocht het voor de hand liggen, dan ga ik mij wel schamen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb lang gedacht dat de opvolger van mijn Fazer 8 een Kawa Z1000SX zou worden. Gewoonweg omdat deze motor alles heeft wat je je kan bedenken: Sportief, lekkere zit (niet te ver voorover en niet helemaal recht, precies goed dus) en hij rijdt ongelofelijk lekker. Maarrr.....

Ik zie zojuist de MT-09 Tracer:
http://www.youtube.com/watch?v=M3kN1uTkves
https://www.youtube.com/watch?v=UhIb5RIhidc
https://www.youtube.com/watch?v=peJYoi9nXTY

Wat een prachtige machine! Komend jaar eens proefrijden :Y

De Fazer heb je toch nog niet zo lang?
 
Gisteren toch wel een irritant probleem met de Fazer. Hij wil soms niet terugschakelen in de lagere versnellingen (onder de 4). Lastig als je niet lager komt dan de 4e versnelling in stadsvkerkeer. Het nieuwe rijden met overschakelen bij 2000 tpm lijkt niet helemaal besteed aan de FAzer. En een minuut later gaat het ineens wel weer. Ik zie tips voorbij komen als een klevende koppeling, maar als ik stilsta, met koppeling ingetrokken heeft deze totaal geen kruipneigingen, dus volgens mij komt ie prima vrij. Bovendien lijkt het alsof de schakelbeweging compleet geblokkeerd is. Het is niet zo dat het alleen stroef gaat.
In het werkplaatsboek zag ik wel dat de schakelbediening relatief eenvoudig losgemaakt kan worden. Iemand tips? Mocht het voor de hand liggen, dan ga ik mij wel schamen.

Je hebt het toch over een FZ6s? Met 14.000 toeren max bij wijze van spreken?
Onder de 5000 toeren moet je niet eens willen opschakelen. Daar is dat 600cc blok helemaal niet voor gemaakt. In de stad zit ik zelf eigenlijk zeer zelden boven de 2e versnelling. In zijn 3 dat lukt prima maar de 4e....dat is vragen om slecht rijden met die machine. Ook helpt het bij het schakelen om je gas niet of nauwelijks te lossen. Als je eraan went dan schakelt de FZ6 prima.
 
Mooie foto's. :)

Ik ken het probleem, mijn motor is 2,5 jaar oud en staat inmiddels op 42,5k. :X
En dan staat ie in de wintermaanden nog op stal..

[afbeelding]

Al is het geen Fazer meer. O-)
[afbeelding]

Thanks, jij ook mooie foto's.
42,5k.: Je hebt altijd baas boven baas :Y

Maar ik zie het al, je begrijpt me wel. Je hebt niet voor niets een All-road aangeschaft. Die zitten gewoon lekker comfortabel!
 
hey

vraagje .als je volledig lijn steekt . moet je dan powercommander

steken . graag jullie meningen en ervaringen

greets ivo
 
Hoi
Ik heb ooit een PCV laten monteren en de winst was minimaal
Alleen dip in lage toeren was weg maar amper koppel of pk winst
Ik begin er niet meer aan want de kosten wegen niet op tegen de winst
blijft wel een persoonlijk iets maar dat is mijn ervaring
 
Hi all,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Vooral omdat ik de Fazer / FZ8N gewoon om een mooie motor vind. Een aantal maanden geleden m'n moterrijbewijs gehaald en sindsdien opzoek geweest naar een motor die bij me paste. Ik heb op een V-Storm1000, FZ6, GSX750 en een FZ8 gereden. Het moest een naked worden! Aangezien mijn spaarpot en vrije tijd het dan nu toch eindelijk toelaten toch maar iets leuks gekocht;

2014-11-12%2009.28.21.jpg


Ik hoor jullie al denken; Wie koopt er nu een FZ8N in het begin van de winter? Nu ik dus :) Maar misschien verklaart het kenteken waarom :)

2014-11-16%2001.43.57.jpg


Groet vanaf de andere kant van deze aardbol, Wim
 
Hi Wim
Kan aan mij liggen maar ik kan je foto's niet zien
En de andere kant van de aardbol dan zit je dus down under
Ja daar begint de zomer net dus begrijpelijk dat je nu een motor aanschaf
Veel plezier met je motor en ondanks dat je een tegenpoler bent
hou het rubber onder
 
Je hebt het toch over een FZ6s? Met 14.000 toeren max bij wijze van spreken?
Onder de 5000 toeren moet je niet eens willen opschakelen. Daar is dat 600cc blok helemaal niet voor gemaakt. In de stad zit ik zelf eigenlijk zeer zelden boven de 2e versnelling. In zijn 3 dat lukt prima maar de 4e....dat is vragen om slecht rijden met die machine. Ook helpt het bij het schakelen om je gas niet of nauwelijks te lossen. Als je eraan went dan schakelt de FZ6 prima.
Precies. Als je van de snelweg komt, dan is het best handig wanneer je terug zou kunnen schakelen. Maar dat wil ie soms niet. En dan ben je min of meer gedwongen om in de 4 door te rijden tot ie na lang proberen wel wil terugschakelen.
 
Precies. Als je van de snelweg komt, dan is het best handig wanneer je terug zou kunnen schakelen. Maar dat wil ie soms niet. En dan ben je min of meer gedwongen om in de 4 door te rijden tot ie na lang proberen wel wil terugschakelen.

Controleer je kettingspanning en de vrije slag van de koppeling eens.
 
Je hebt het toch over een FZ6s? Met 14.000 toeren max bij wijze van spreken?
Onder de 5000 toeren moet je niet eens willen opschakelen. Daar is dat 600cc blok helemaal niet voor gemaakt. In de stad zit ik zelf eigenlijk zeer zelden boven de 2e versnelling. In zijn 3 dat lukt prima maar de 4e....dat is vragen om slecht rijden met die machine. Ook helpt het bij het schakelen om je gas niet of nauwelijks te lossen. Als je eraan went dan schakelt de FZ6 prima.

Ben ik t niet helemaal mee eens, als je een stuk langzaam moet rijden, bvb 20/30 is dat een stuk fijner in 2 dan in de zenuwachtige 1.

Rij nu zon 1500km op mn 2004 fz6, maar vind het schakelen ook nog niet zo vloeiend als bij mn FZS600. Ik denk dat dat een kwestie van bijstellen is. In de pook zit wanneer je hem inknijpt direct een heel klein stuk waarin je al ontkoppelt. Bij veel andere motoren is dat stuk ruimer zodat je meer precies kunt koppelen. Ook die ene keer dat ik een kleine wheelie probeerde met koppeling pakte hij de koppeling niet soepel slippend op maar met een harde knal. Daarna maar niet nog een x geprobeerd. Bij normaal rijden heb ik hier geen last van, dan kan ik hem wel laten slippen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan