"De Winter

Rijden in den koude(herfst/winter/lente) maanden

  • JA, Ik rij lekker de winter door!

    Stemmen: 331 67,8%
  • NEE, Mijn motor gaat de schuur in! koekblik voor mij nu.

    Stemmen: 157 32,2%

  • Totaal aantal stemmers
    488
Vanmorgen was lekker rijden niet zo koud als afgelopen dagen.
Ik snap dat geklaag van de kou niet, volgens mij zijn wij( de rijpere motorrijder) uit ander hout gesneden, en dat gedoe over zout........ ik heb nog nooit een motor ervan zien smelten dus.
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad lekker vandaag! En voor de verandering bijna droog. Maar om mij zelf nu een rijpere motorrijder te noemen...Dat gaat wat ver 8-)
 
Vanmorgen weer even een kwartier in de file gestaan op de A9 (koekblik). Ik zie nog een hoop motoren voorbij komen.. Ik heb respect voor deze lui, het was donker, nat en koud. Dan zet ik liever de stoelverwarming en Edwin Evers aan om vervolgens lekker relaxt te rijden..
 
Terecht ontzag. Daar komt nog heel wat bij kijken, motor rijden als het wat kouder en natter is. Je moet namelijk de voering in je jas en broek ritsen. Wat ben ik toch een bikkel hè... :)
 
Vanmorgen weer even een kwartier in de file gestaan op de A9 (koekblik). Ik zie nog een hoop motoren voorbij komen.. Ik heb respect voor deze lui, het was donker, nat en koud. Dan zet ik liever de stoelverwarming en Edwin Evers aan om vervolgens lekker relaxt te rijden..

:N
 
Terecht ontzag. Daar komt nog heel wat bij kijken, motor rijden als het wat kouder en natter is. Je moet namelijk de voering in je jas en broek ritsen. Wat ben ik toch een bikkel hè... :)

Maar jij hebt handvatverwarming en een comfortabel toerscherm zie ik! Dat maakt je toch een wat mindere bikkel :)
 
Mijn handen werden met m'n "nog nooit gebruikte" paar winterhandschoenen nog steeds eraf gevroren, dus heb ik me maar een set verwarmde handvaten aangekocht.
Suzuki was weer zo fijn om de gashendel zo onmodificeerbaar mogelijk te maken, dus voor een heel stuk plastic eraf geslepen zodat het wel past.
Jammer genoeg kwam er geen lijm bij de set handvaten, dus heb ik het maar opgelost met de alleslijm uit moeders knutselkamer.
Hels werkje, maar het zit er in en mijn handen zijn lekker warm :)
 
Met handvatverwarming is het wel beter om niet dikke winterhandschoenen te dragen, maar wat dunnere. Ik doe gewoon mijn zomerhandschoenen aan en dan de handvatverwarming er bij..
 
Gewoon met het spannetje de winter doorglrijden, heerlijk.
De tweewielers de garage in, dat doe ik niet meer.

En dan het eerste best weekend in maart met z'n allen vreselijk op je bek gaan omdat je het rijden lichtjes bent afgeleerd.. :X
 
Maar jij hebt handvatverwarming en een comfortabel toerscherm zie ik! Dat maakt je toch een wat mindere bikkel :)

Hè wat jammer nou, ik voldoe niet aan de voorwaarde van zelfkastijding.
Volgende keer koop ik een naked en die zet ik dan 8 maanden in de winterstalling.
O.k.?

:X
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf wel doorrijden, kou en wat regen zijn niet zo boeiend maar ik rij niet als er sneeuw ligt of bij ijzel / gladheid. Bij hoosbuien icm windkracht 9 stap ik wel in het koekblik. Bij sneeuw of gladheid pak ik de trapfiets liever, kan minder aan kapot als ik wegglibber :+

Het meest vervelende vind ik dat ik bij slecht weer ongeveer van mijn werk tot aan mijn voordeur tussen auto's door aan het filerijden ben. Erg vermoeiend vind ik. Aan de andere kant sta je er gelukkig niet in.
 
Laatst bewerkt:
Hè wat jammer nou, ik voldoe niet aan de voorwaarde van zelfkastijding.
Volgende keer koop ik een naked en die zet ik dan 8 maanden in de winterstalling.
O.k.?
:X

Haha, maar dan moet je er wel de pekel schade van Insanity B.V. Bij nemen, dat maakt het wel af :P
 
"de winter"...

Dus.. er is nu code oranje voor noordwesten, en Geel voor de rest..
zoiets, daar hoorde ik vroeger nooit iets van, en soms waaide ik dan van mn trapfietsje of vond ik de zeelandbrug wel erg winderig...

Waait het nu zoveel harder?

en nu? met al die waarschuwingen op de radio..
ik ben nu bijna bang om naar den haag te rijden (notab in blik(je), schaamrood...).

en zou mn balcon dan van het gebouw afgewaaid zijn?
hangt de brievenbus er nog (dat uitzicht op zee heeft zo zn voor + nadelen)

maar volgens mij maken we elkaar alleen maar bang.
we gaan het zien, nog 300km...

Hopelijk Vanavond of Morgen toch even lekker de motor weer uitlaten, dat is meer dan 2wkn gelden...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik dus geen zin om uit m'n voering te waaien morgen moet ik wel .
En om al vast te wennen aan de winter rij ook in de zomer als een oud wijf . (en dan nog als een zeikerig oud wijf)
 
nou moe...

advies 70km/h op moerdijkbrug en oprit A16 -> A15...
persoonlijk vond ik dat niet nodig. het woei flink, meer niet.
De stortbui vlakbij huis was indrukwekkender.

hoe was't in de rest vh land?

(Direct even motor bekeken: staat er nog. Maar nu eerst maar even uitpakken en wasje draaien - geen fut om na 2000km in 2dgn in blik nog te gaan rijden, en tja, het regent hier nogal... )
 
Gisteren boodschapje gedaan in de stad. Mijn vriendin wilde op de motorscooter, ze is wel een toppertje :)

Morgen op dat ding weer naar het werk. ook in de winter geniet ik van de landelijke route.
 
Terug
Bovenaan Onderaan