Camera op de motor

Mooi die Col de Turini. Ben ik enkele jaren geleden ook eens over gereden.
Voor zo'n camerapositie moet je wel een kuip hebben..... Alleen jammer dat je niet ziet wat er links van de motor te zien is. Verder inderdaad redelijk trillingsvrij

tsja ik had de camera vlak voor mijn reis gekocht en geen tijd gehad om er al wat mee te proberen. Tijdens de vakantie heb ik dus maar wat dingen geprobeerd. Nu ik de beelden terugzie, zie ik ook nog wel wat verbeterpunten.
 
Ik had al een tijdje een SJcam 4000, maar nu ik eens geld "over" had maar voor een echte Gopro gegaan. Uiteraard gelijk de nieuwste met GPS functie. Erg tof zo!
 
Gisteren nog even contact gehad met Tomtom mbt het issue met mijn Banditcamera.
Gisteravond onderstaand antwoord ontvangen:

Inmiddels heb ik antwoord gekregen van de tweedelijnsafdeling. Zij hebben uw zaak in behandeling genomen en adviseren het volgende.


Mijn collega van de technische dienst adviseert mij de Bandit Actiecamera + Battery stick in te boeken voor reparatie. Gezien u nog gebruik kan maken van de wettelijke bedenktijd van het verkooppunt raad ik u echter aan hier gebruik van te maken. Als ik een reparatie inboek zal dit namelijk ervoor kunnen zorgen dat u een gerefurbished exemplaar van de Bandit Actiecamera hiervoor in de plaats terugkrijg. Dit wil ik voorkomen.



In ieder geval is het nu aangetoond dat er een probleem is met de camera die wij niet vanaf afstand en/of alternatieve instructies kunnen opsturen zonder het apparaat te vervangen.


Kortom. terugsturen naar de winkel

Heb winkel gebeldt en omruilen zou 2/3 dagen sturen.
Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus daarna heeft camera ook weinig zin meer.

Ik hoop dat de zin die dik gedrukt is in de quote hierboven nog een keertje het woordje niet moet bevatten...
dus deze zin:
Gezien u nog gebruik kan maken van de wettelijke bedenktijd van het verkooppunt raad ik u echter aan hier gebruik van te maken.
zou eigenlijk moeten zijn:
Gezien u nog gebruik kan maken van de wettelijke bedenktijd van het verkooppunt raad ik u echter NIET aan hier gebruik van te maken. (met andere woorden niet in te gaan op het advies om te repareren, maar juist omruilen/inleveren bij verkoper.
 
3x gelezen. Maar zoals TomTom het omschrijft klopt het precies. Ik heb wettelijke bedenktijd en kan hier het beste gebruik van maken (wat ik inmiddels ook heb gedaan). Ik had woensdag al reactie van kamera-express dat ze toestel hadden ontvangen en ik binnen 14 dagen het geld op mijn rekening kan zien. Wat dat betreft tot nu toe prima service van zowel TomTom als kamera-express
 
Heb niet het hele topic gelezen maar is het jullie bekend dat bv. in Spanje een camera voeren verboden is! Dit alles te maken heeft met de wet op de privatie en je een boete van €150,00 kan opleveren!!
Werd hier bij mijn reisje in Spanje op aangesproken door een mede motorrijder.

Groetsels,
 
Heb niet het hele topic gelezen maar is het jullie bekend dat bv. in Spanje een camera voeren verboden is! Dit alles te maken heeft met de wet op de privatie en je een boete van €150,00 kan opleveren!!
Werd hier bij mijn reisje in Spanje op aangesproken door een mede motorrijder.

Groetsels,

Er zijn meer landen waar het niet mag. Op de site van de ANWB staat een lijst.
https://www.anwb.nl/juridisch-advie...p-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden
 
Lekker tegensprekend:

voorbeeld Oostenrijk:
ANWB: verboden, algemeen verbod op het zonder toestemming filmen van personen in openbare ruimten. Dit verbod geldt ook voor dashcamopnames.
Motoplus: Oostenrijk mag je bijvoorbeeld wel degelijk filmopnames maken met een actioncam, mits deze je zicht niet belemmerd uiteraard. Enkel voor permanent cameratoezicht op een vastgestelde plaats (bewaking), moet je in Oostenrijk een vergunning hebben

Dus... dat betekend?

Ik heb op m'n motor een dashcam, puur voor: mocht er iets gebeuren, dat ik kan aantonen dat het de automobilist was die het veroorzaakte en de motorrijder er de schuld van probeert te geven, want motor....

Moet ik die nou loskoppelen als ik in Oostenrijk rij?
 
Laatst bewerkt:
Lekker tegensprekend:

voorbeeld Oostenrijk:
ANWB: verboden, algemeen verbod op het zonder toestemming filmen van personen in openbare ruimten. Dit verbod geldt ook voor dashcamopnames.
Motoplus: Oostenrijk mag je bijvoorbeeld wel degelijk filmopnames maken met een actioncam, mits deze je zicht niet belemmerd uiteraard. Enkel voor permanent cameratoezicht op een vastgestelde plaats (bewaking), moet je in Oostenrijk een vergunning hebben

Dus... dat betekend?

Ik heb op m'n motor een dashcam, puur voor: mocht er iets gebeuren, dat ik kan aantonen dat het de automobilist was die het veroorzaakte en de motorrijder er de schuld van probeert te geven, want motor....

Moet ik die nou loskoppelen als ik in Oostenrijk rij?

ANWB bericht is niet juist; dat van Motoplus wel.
Ik film al jaren op de motor in Oostenrijk en nog nooit problemen mee gehad.
Zo'n verbod zou o.a. ook inhouden dat je met je smartphone niet langs de weg zou mogen filmen.

"The law here is really complicated, and the internet tells a lot of different things about that. There's an article in "tourenfahrer.de" which concludes the following:


"Dash-Cams/Action-Cams sind in Österreich nicht grundsätzlich/an sich verboten. Es kommt auf die Verwendung dieses Geräts an. Verwendet man die Kamera nur, um z.B. eine private Aufnahme einer interessanten Fahrtstrecke, quasi wie ein kurzes Urlaubsvideo, zu machen, spricht nichts dagegen (weil das ja keine systematische und fortlaufende/permanente Überwachung ist). Zu beachten ist jedoch auch hier, dass keine Persönlichkeitsrechte verletzt werden. Wenn man ein solches Video anderen bereitstellt/zeigt, müssen alle Personen und Kennzeichen unkenntlich gemacht werden. Zusätzlich zu den Aspekten des Datenschutzes und des Schutzes der Privatsphäre könnte bei der durch Dritte nicht genehmigten Weiterverbreitung eines solchen Videos noch das Urheberrecht ins Spiel kommen.«"

So freely translated that means that you are allowed to film the street for "touristical" purposes (like an awesome scenery while driving with your bike), but you are not allowed to film the street permanently.

While driving with my motorcycle I always use my actioncam and I was even stopped while wearing it, so th police is not enforcing it."
 
Ik ben al een tijdje van plan een actioncam te kopen. Ik zit te denken aan de TomTom Bandit. Momenteel niet meer zo duur en wat ik er van gezien heb geeft dat toch mooi beeld. Iemand al ervaring mee?
 
ik rij zelf met een gopro (chinmount) en gaat allemaal hartstikke makkelijk.
Ik heb voor een gopro gekozen ivm MIC maar anders is een goed b-merk ook goed genoeg
 
Ik ben al een tijdje van plan een actioncam te kopen. Ik zit te denken aan de TomTom Bandit. Momenteel niet meer zo duur en wat ik er van gezien heb geeft dat toch mooi beeld. Iemand al ervaring mee?
Zie mijn berichten van vorige week. Prima camera maar de bijbehorende app werkt op lang niet alle mobiele telefoons
 
Die Eken lijkt mij nog wel een leuk alternatief! Veel waar voor je geld en de beelden die ik er van heb gezien lijken me zeker niet slecht. Ik ben vooral fan van een chinmount en die is met de bandit dus niet mogelijk.
 
Prijs/kwaliteit is het zeker een goed apparaat.
Ook de afstandsbediening is op zich handig, nadeel daarvan is dat alle afstandsbedieningen op elke Eken camera werkt.
Tijdje terug een stuk gereden met wat vrienden waarvan 1te ook een Eken heeft met AB.
Had zelf de AB niet bij me dus ik drukte hem handmatig aan, zodra hij ging rijden drukte hij via zijn AB op opnemen waardoor die van mij stopte.
 
Is die functie niet uit te zetten?

Welke chin mounts gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb gezien dat je er hebt die je vast kunt gespen voor op je helm, bij Amazon, maar er zijn er ook die je kunt plakken. Bij mij is er echter erg weinig plek om zo'n mount te plakken. Onder mijn ventilatierooster is er maar een goeie anderhalf á twee centimeter ruimte.
 
Is die functie niet uit te zetten?

Welke chin mounts gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb gezien dat je er hebt die je vast kunt gespen voor op je helm, bij Amazon, maar er zijn er ook die je kunt plakken. Bij mij is er echter erg weinig plek om zo'n mount te plakken. Onder mijn ventilatierooster is er maar een goeie anderhalf á twee centimeter ruimte.

ik heb de curved mount van gopro gebruikt.

Ga anders even op zoek naar AGHB GoPro Helmet Mount Kit
Motovlogger die kant en klare setjes verkoopt, word net iets aan de zeikant geplaatst maar de camera zit dan bij je kin
 
Op je helm gespen ?
Soms zie je dan dat het vizier niet helemaal dicht kan, geen optie dus.
Vind bij mijn HJC wel lastig dat de rondingen niet eens bij de holle plakvoetje zijn vorm in de buurt komen..
En met epoxy zo een voet opvullen en er op plakken.....
Ben der nog niet helemaal uit..

Oftewel laat maar wat foto werk zien van die chin-mount van jullie..
 
Laatst bewerkt:
Die AGHB is niet verkeert, ik zal eens een assortiment bevestigings armpjes van amazone laten komen en weer gaan prutsen.
Bedankt voor de inspiratie..
 
Is die functie niet uit te zetten?

Welke chin mounts gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb gezien dat je er hebt die je vast kunt gespen voor op je helm, bij Amazon, maar er zijn er ook die je kunt plakken. Bij mij is er echter erg weinig plek om zo'n mount te plakken. Onder mijn ventilatierooster is er maar een goeie anderhalf á twee centimeter ruimte.

Nee net zomaar, misschien dat het via een aangepaste firmware maar zoveel moeite ga ik er neit eens in steken :)
 
Op je helm gespen ?
Soms zie je dan dat het vizier niet helemaal dicht kan, geen optie dus.
Vind bij mijn HJC wel lastig dat de rondingen niet eens bij de holle plakvoetje zijn vorm in de buurt komen..
En met epoxy zo een voet opvullen en er op plakken.....
Ben der nog niet helemaal uit..

Oftewel laat maar wat foto werk zien van die chin-mount van jullie..

Mijn Scorpion helm heeft ook een ronding waardoor het standaard voetje niet past.
Ik heb er plakband op geplakt en met gips een afdruk gemaakt, deze weer 3D nagemaakt op de laptop en vervolgens een gopro voetje er van gemaakt.
Voordelen van toegang tot een 3D printer.
cd34e437aaa1b9557ea4a5294a0a4163_preview_featured.jpeg

https://www.thingiverse.com/thing:2300406
 
Ik ben nu echt wel aan het twijfelen. Ik dacht voor de Bandit te gaan maar de Eken is een stuk goedkoper. Bijkomend voordeel van zo'n Go Pro kloon vind ik dat je hem voor je kinstuk van de helm kunt monteren, dat geeft volgens mij het beste beeld.
Dilemma dilemma!
 
Terug
Bovenaan Onderaan