Het grote Benelli TNT topic

Alles is mogelijk als je extra betaald. Standaard garantie zit er niet in.
Waar ik thuis achter kwam dat ik proefrit heb gemaakt met 3 losse moeren van het achtertandwiel.
Jager zet de inruil en inkoop motoren zo in de showroom zoals hij ze binnen krijgt en ze worden pas nagekeken als de volle pond betaald word.
Garantie koop je in principe altijd zelf , bij de 1 apart , bij de ander in de prijs,maar ik vind het wel schandalig dat er motoren de weg op gestuurd worden die technisch niet in orde zijn.
Nou kan het gebeuren dat er een moertje of iets dergelijks los is getrild na verloop van tijd maar ik vind het wel slecht dat het openlijk gezegd word dat er pas naar de motor gekeken word als er voor afleverkosten betaald word.

Ik zeg eerlijk , ik koop nooit meer een motor daar , niet vanwege de motor zelf maar vanwege het simpele woordje " service".

De motor is mooi, leuk en fun om te rijden maar ik voel toch m'n hart uitgaan naar een 2 cilinder Ducati

Soms is het misschien beter nooit je held in het echt te ontmoeten...

Heb al eens een proefrit daar gemaakt, volgens mij al meer dan 3 jaar geleden, toen stond die tnt er ook al, hoop dan ook voor jou dat je niet de prijs hebt betaald die ze er voor vragen. Ze adverteren wel met geen inruil korting.
Inruil doen ze wel aan maar voor handelsprijzen :X
 
Ik hoop het ook maar tot nu toe .... Net even ijsje wezen eten , valt m'n display helemaal uit, geen licht meer , geen toerenteller, geen digitaal , niets
Misschien een los contactje, morgen maar even kijken
 
Heb al eens een proefrit daar gemaakt, volgens mij al meer dan 3 jaar geleden, toen stond die tnt er ook al, hoop dan ook voor jou dat je niet de prijs hebt betaald die ze er voor vragen. Ze adverteren wel met geen inruil korting.
Inruil doen ze wel aan maar voor handelsprijzen :X

Dat was een andere , hij koopt weer een andere als degene die hij heeft verkocht word.
Klopt inderdaad dat er 3 jaar geleden ook eentje stond, maar dat was een andere.
 
Oké wel toevallig ook een s en oranje, zijn er toch niet veel van.


In Nederland niet , maar hij haalt ze overal vandaan
Die Ducati 821 EVO die hij heeft bijv , komt uit buitenland en is gestolen geweest en terug gevonden. Hij koopt m, zet er nieuwe contacthuis in en verkoopt m weer. Ik denk dat helft van de motoren daar een leuk verhaal heeft :)
 
Laatst bewerkt:
Vonfoxie reed jij anderhalve week geleden op een zaterdag of zondag door de kraats? Dat is een boeren gebied tussen Ede/Wageningen/Veenendaal/Bennekom. Zag een zwarte 899 rijden en was verrast dat in de buurt van mijn woonplaats nog een zwarte 899 rijdt. Misschien ver uit de buurt van eigen woonplaats, maar toch :)
 
Echt apart
Als ik mijn contact omdraai zie ik even 3 lampjes branden en gaan daarna uit.
Gisteren was alles uit en tijdens het rijden sprong ineens alles aan en na een kilometer of 10 ging heel m'n display inclusief rijverlichting ( behalve stadslichtjes) uit.
Er komt dus stroom maar begrijp niet wat er aan de hand is.

Heeft iemand een idee of ervaring over het uitvallen van display instrumenten ?
 
Vonfoxie reed jij anderhalve week geleden op een zaterdag of zondag door de kraats? Dat is een boeren gebied tussen Ede/Wageningen/Veenendaal/Bennekom. Zag een zwarte 899 rijden en was verrast dat in de buurt van mijn woonplaats nog een zwarte 899 rijdt. Misschien ver uit de buurt van eigen woonplaats, maar toch :)
Zou ik niet moeten kunnen zijn.. Op me kenteken staat dat ik een 1130 heb ;)
 
Even België gebeld, uiterst vriendelijk en behulpzaam ,in tegenstelling tot menig motorzaak in Nederland.
Het was waarschijnlijk een relais.

Nu maar kijken wanneer het beetje droog word ......
 
Laatst bewerkt:
1zpnzoj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha dank je wel en nee, die zit er weer op , die had ik even eraf gehaald om schoon te maken.
Bar end spiegels zijn trouwens ook onderweg vanuit Maleisië. Precies hetzelfde als de Rizoma alleen een euro of 100 goedkoper.....lekker hoor !

Ik wil alleen m'n zijstandaard nog wat soepeler krijgen, het eerste stukje gaat loeizwaar. En hij staat beetje rijk afgesteld , vandaar de geur aan kleding dus even iets minder rijk afstellen en maar wachten op het mooie zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
In Nederland niet , maar hij haalt ze overal vandaan
Die Ducati 821 EVO die hij heeft bijv , komt uit buitenland en is gestolen geweest en terug gevonden. Hij koopt m, zet er nieuwe contacthuis in en verkoopt m weer. Ik denk dat helft van de motoren daar een leuk verhaal heeft :)

jij geloofd die praatjes nog steeds :? volgens mij is het dezelfde die ik gezien had.
Kom te vaak dingen tegen die niet kloppen.
Erik van Lent motorkeuringen
 
Tijdje geleden had ik gemeld dat ik wat startproblemen ondervind. Paar keer geprobeerd het te filmen, maar als ik met me camera staat doet ie het natuurlijk altijd...

Heb nu wel een filmpje dat de eerste keer niet lekker start maar gelukkig de twee keer probleemloos.

Meestal als die nukkig is blijft ie het een minuut niet doen, contact uitlaten en daarna doet ie het weer.

Iemand bekend met dit probleem?
 
Ik heb de mijne verkocht.
Misschien heb ik de rotte appel uit de mand gevonden, misschien sneeuwt het morgen, misschien......

Ik wens jullie allemaal echt nog veel plezier met jullie Benelli , maar ik stap over , genezen , helaas .....m'n held had beter op een afstandje kunnen blijven.

Veel veilige kilometers jongens :)
 
Laatst bewerkt:
HP MOTOREN??
Staat hij daar nu te koop? Heeft dezelfde reputatie als Jager.
Benelli dealer onderhouden?


Daar staat hij inderdaad te koop nu, ik heb hem aan hun verkocht.
Benelli dealer onderhouden?
Ik had het ook graag anders gezien Kuki, maar helaas , misschien wacht ik tot volgend jaar , misschien eens proefrijden op verschillende modellen en kijken wat me het beste ligt...

Spijtig te horen van de startmotor, ik hoop dat het niet je vakantie in het water gooit.

Ik kom nog wel eens neuzen hier , ik ga m'n held op een afstandje bewonderen ;)
 
Vonfoxie, heb er eentje in het engels. weet alleen niet hoe ik hem hier krijg ( pdf bestand van 69 Mb).
Als je mij je e-mail adres via pb opstuurt kan ik hem via "we transfer" opsturen.

Groeten,
Santy
 
Hallo allemaal,
Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat op het display (toerenteller) een moersleutel icoontje rood brand. Dat lichtje zit schuin boven het tanklampje. Weet iemand waar het voor kan branden? En of ik zo snel mogelijk actie moet ondernemen?

Thanks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan