"De Winter

Rijden in den koude(herfst/winter/lente) maanden

  • JA, Ik rij lekker de winter door!

    Stemmen: 331 67,8%
  • NEE, Mijn motor gaat de schuur in! koekblik voor mij nu.

    Stemmen: 157 32,2%

  • Totaal aantal stemmers
    488
Geen doorrijders gezien?? toch wat beter opletten, de laatste 20(!) jaar alles bij elkaar hooguit een maand of twee niet kunnen doorrijden en dan afgelopen jaar 3 weken niet omdat er hier niet werd gestrooid en de wijk dus een glijbaan was. Niet kunnen rijden vanwege ijzel/ijswegen komt echt niet zo vaak voor, en rijden in de sneeuw, och, regelmatig m'n vizier schoonvegen.
Ik heb gereden op een Guzzi, TDM en daarna Diversion. En nu op een BMW wordt het ook gewoon doorrijden. Enige luxe was verwarmde handschoenen (en dat beviel wel erg goed!
 
De winter, even wat plaatjes voor de sfeer
winter-kleding.jpg

169993.jpg

sneeuwman.jpg

jackyklein.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ieder jaar weer: dit jaar ga ik NIET meer het risico nemen om met gladheid en/of sneeuw te gaan rijden. Maar ieder jaar, als ik dan 's ochtends wakker wordt en die witte zooi is komen vallen, dan zie ik die mega-lange files al weer voor me. En dan denk ik: ach, het zal wel meevallen... zodra je de wijk uit bent geglibberd en je komt op de hoofdwegen, is er niks aan de hand :]

Als het goed is verhuist mijn werk nog voordat de winter echt invalt naar een plek waar mijn OV reistijd "slechts" het dubbele is van de motor-reistijd, dus dan wordt dan misschien weer een optie.
 
Waarom zie ik zo weinig motorrijders deze week, het is zo lekker weer joh! Degene die ik zie zwaaien wel van harte :W :W

Ik snap er ook niks van. Vandaag 250km gereden. Geen enkele andere motorrijder tegengekomen!
Zijn de anderen van suiker? (Ik wel namelijk (lees: chocola)), en rijd ook gewoon door.
 
iedereen denkt dat ik een bromscooter ben als ik onderweg ben op de SH300.
En dat mag ;)
Ik zwaai wel terug als men het doorheeft :W
 
Op de mp3 zwaait er anders nooit iemand. Nu met donker, regen, wind en kou krijg ik wel regelmatig een zwaai :) Hoe zou dat nu komen :?
 
Ik snap er ook niks van. Vandaag 250km gereden. Geen enkele andere motorrijder tegengekomen!
Zijn de anderen van suiker? (Ik wel namelijk (lees: chocola)), en rijd ook gewoon door.


De enige motor die ik gezien heb gisteren stond op de vluchtstrook van de A6, terwijl de motorrijder droog in een auto schadeformulier aan het invullen was en berger bellen denk ik. Aan gezien ik op dat stuk snelweg nagenoeg dagelijks gecrashte motorrijders zie, zal het aantal doorrijders vanzelf wel opdrogen.
 
Zolang er geen pekel ligt rijd ik gewoon door! Vriezen maakt me ook niet veel uit, zolang het wegdek maar schoon en droog is.

Ook als er pekel is rijd ik wel, maar dat probeer ik te vermijden gezien het feit dat ik niet elke dag m'n motor wil hoeven wassen/afspoelen :P
 
Carburateurs afgetapt, bandjes op druk, druppellader aangesloten, tank vol met Excellium... Lekker met de auto, ook veel handiger aangezien mijn dochter van 3,5 ook regelmatig afgezet / opgehaald moet worden ;)
 
Mooie fotos.

moet in "winter" even melden: na 2000 km door D, A, H en SRB, volgens mij geen ene motorrijder gezien...
geen "doorrijders" hier.
 
Ik mijd deze dagen een beetje als ik niet hoef. Vind het onder de 5 graden of waterkou rond de 5 graden niet zo leuk.

Volgende week gaan we weer paar dagen richting de 7 of 8. Dat trek ik prima. Daar onder gaan we alleen als het moet en ik moet momenteel gelukkig niets.

Ik ga bewust met de trapfiets naar het werk zodat ik het warm krijg. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik vind er geen hol aan op de motor in de kou. Natuurlijk kan je je er op kleden, maar naast dat heb je die pekelzooi en gladheid, dus laat maar. Ik vind fietsen niet eens leuk in de winter, dus ja :+
 
Motor ziet er nu helemaal grijs uit van de pekel (denk ik toch). Was vanochtend redelijk frisjes, zelfs met thermokledij.
Heb binnenhandschoenen van moeder gekregen, maar ze klemmen nogal met mijn andere handschoenen.
Mijn vingers vroren er bijna af :') Naarmate de middag werd het wel wat zonniger en warmer, lekker rijden dus :)
Bij het oprijden van de weg wou mijn achterwiel mijn voorwiel inhalen (2de versnelling) dus snel koppeling ingetrokken versnelling hoger gepakt en trager losgelaten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan