Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een positieviteit over een Honda jongens.., dat moet haast wel een vriendje zijn :+
 
Oh, ik heb het alleen maar over het bakje eigenlijk.
Dat een Honda het altijd doet is net zo vanzelfsprekend als dat een BMW K saai is.
;)
 
Oh, ik heb het alleen maar over het bakje eigenlijk.
Dat een Honda het altijd doet is net zo vanzelfsprekend als dat een BMW K saai is.
;)

full
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel wat, betaalbare combi, en een voor nederland lekker originele bak. (bakkie ziet er ook best goed uit)

Weet je ook het merk/type van het span. Vind de bak wel mooi.

Waarom ik dat vraag?

Wel...plannen hè.
Heb het plan om een K100RS compleet te maken.
Compleet? Ja, met een zijspan. 8-) :]

Ben nu in de oriënterende/lerende fase.

Ah. Te vlug geschreven. Antwoord stond iets verder. Blijf het een mooi span vinden.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft ook een prachtig span.
En de combinatie met de Honda lijkt me niet verkeerd.
De prijs lijkt me gunstig, een kant en klare combi voor minder dan zesduizend euro.
In een uiterlijke staat om je vingers bij af te likken, alles in één kleur.
Als ik geen span had, er één zocht en 5750 treuro kon missen, stond ik nu op de stoep! :P
 
Laatst bewerkt:
ik zie dat hij 'gereserveerd' staat op MP. Is dat maatje van jou er nog achteraan?
niet dat ik weet. Het was namelijk niet naast de deur en hij heeft het nogal erg druk op zijn werk.

Hij heeft er ook nog geen haast mee kleine komt pas over 7 maanden zich laten zien :D
Jammer want ik vond het ook wel een leuke combi om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug schreef ik over mijn plan om een bak aan een K100RS te hangen.

Stap 1 was genomen; er werd een K100RS 16-klepper van 1991 aangeschaft .

Op zoek naar een bak kwam ik een advertentie tegen; Honda GL1100 van 1980 met TPSL bak.



De bak vond ik mooi en die Goldwing zou wel weer een weg vinden. Want de schommelarm zou toch wel aan te passen zijn en die wielen ook?

Tijdens de 60km-rit naar huis ging ik het span steeds meer waarderen. Trekkracht genoeg. Prima afgesteld waardoor het sturen geen kracht, maar slechts 'aanbevelingen' verlangde, in de file een oplopende motortemperatuur die weer keurig werd opgevangen door de inmiddels ingekomen fan enz. enz.

Ja, dat veranderde de zaak.
Ondanks wat tekortkomingen zoals een defecte startmotor (of relais), een mindere dynamo, een stukje van het frame waar de muizen aan hebben geknaagd zodat je alle gelegenheid hebt ook die pijpen ook eens aan de binnenkant te bekijken en nog wat meer onregelmatigheden die volledig acceptabel zijn gezien de prijs van het geheel.

Nieuw in zijspanland na pakweg 35 jaar ben ik heel benieuwd naar de constructeurs van dit moois, zoals de wielen en de schommelarm. Dit in verband met eventuele onderdelen.

Dat de bak in een wat modernere uitvoering nog steeds door Stern wordt geleverd vind ik heel positief.

De vraag wat de forumleden er van vinden; door gaan met mijn eerdere plannen van de BMW of met de Honda verder ga stel ik maar niet. Want daarmee kom je op persoonlijke voorkeuren wat ieders goed recht is.
full
 
Het is nogal omslachtig, maar ik weet niet hoe het moet met het plaatsen van foto's.

Ik wil nog wel even toevoegen dat ondanks de titel van dit topic de vorige eigenaar mij heel correct heeft gewezen op alle tekortkomingen!
full
 
Als voorwiel een eml Is heb ik interesse bij evt BMW plannen

heb evt oud type eml ter inruil ook dubbele schijf
 
De vraag wat de forumleden er van vinden; door gaan met mijn eerdere plannen van de BMW of met de Honda verder ga stel ik maar niet. Want daarmee kom je op persoonlijke voorkeuren.

Het afzeiken enthousiast opbouwend beoordelen is de basis van alle zijspan topics! En jij veegt dat weg alsof het een muizenpoepje is??? :?

Welkom bij de twijfelaars die niet kunnen kiezen tussen en motor of een auto. *O*
 
Als voorwiel een eml Is heb ik interesse bij evt BMW plannen

heb evt oud type eml ter inruil ook dubbele schijf

De bak is EZS. Gezien dat het voorwiel, malle spatbord, spatbordbeentjes, vorm van de schommelvork, komt de complete ombouw van EZS
 
ok bedankt kwasterd.heb zelf k100 achterbrug en wiel van eml.
zoek daar nog voorwiel bij.
vandaar reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan