Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen besloten de carterpan maar even te laten zitten en me op andere zaken te gaan richten. Volgende klus wordt het aanpakken van de remklauw en de remcilinder. Uiteraard wel meteen even 3 boutjes opgezocht om de ontbrekende boutjes van de carterpan te vervangen. Alleen.....indraaien ging niet. Na een halve centimeter in het boutgat wilden ze niet dieper. De Deputy heeft zo een vermoeden dat er twee raadsels zijn opgelost, namelijk waarom er 3 boutjes "ontbreken", en waarom die verrekte carterpan niet los wil.
 
full
 
Welnee. Ik voel een grote genegenheid voor IJzervreter.

Nee, echt, zoiets gaat het niet worden. Het beestje blijft gewoon zoals hij is. Beetje schoonmaken en waar mogelijk wat poetsen, en verder niets. Dans son jus, zoals de Duitsers zeggen.

Overigens, ik snap niet waarom zo een gedrocht zoveel geld moet kosten. Je zijkapjes wegflikkeren, je spatborden afzagen en je buddy vervangen door een triplex plankje met nepleer erop. Verder een paar goedkope noppenbanden eronder en klaar ben je. Oh ja, niet vergeten je verbanddoos leeg te trekken en om je uitlaatbochten te wikkelen. Sorry, maar dit is een type motor waar ik helemaal niets in zie. :r
 
Laatst bewerkt:
Ik snap 't ook niet.. Kijk, alles wat je aan een bmnee veranderd geeft een goede kans dat hij er beter uit gaat zien.. maar doe't dan wel een beetje selectief..
 
Ben ik niet(helemaal) met je eens. Zo een motor wordt ontworpen door een team van designers die uiteindelijk een motor neerzetten die gewoon klopt. Een dergelijke motor naar eigen smaak gaan "aanpassen" levert dus een produkt op wat voldoet aan jouw smaak, en eventueel die van een kleine gelijkgestemde groep. Ik denk dat de massa een BMW welke gewoon uit de fabriek komt er beter uit vindt zien dan een aangepast product. Wat ook niet meteen wil zeggen dat zo een ding dus "mooi" is.
 
Die staat. En daar houdt het even mee op. De remklauw en remcilinder moeten eerst worden aangepakt en op dit moment ontbreekt het mij gewoon aan tijd.
 
Eruit smurfen is niet echt makkelijk, mischien een optie om de pan te laten zitten (als die niet lekt) en een paar keer spoelen met goedkope olie .
 
Die laatste optie, dat gaat 'm worden. Zoals gezegd zit ik niet dik in mijn tijd, een ook mijn "sleutelruimte" is verre van ideaal. Gewoon, in de tuin, op de grond. Heb hier geen schuurtje waar het in kan gebeuren (heb ik wel, maar daar staat mijn RD250 mooi te wezen en blijven) en ook geen heftafel. Weet eerlijk gezegd nog niet eens of de motor "los" is. Als alles vast zit, denk ik dat het einde oefening wordt, ik heb gewoon niet de nodige kennis/ervaring en ruimte/tijd om het blok uit elkaar te gaan halen. Binnenkort eerst maar eens de accu monteren en op de startknop drukken.....
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet eerst in zijn vijf, zonder bougies aan het achterwiel draaien? Dan breken de zuigerveren niet direct als ze vastgekleeft zitten.
Wat betreft die afgebroken boutjes, als je straks de pan er af hebt kan je die er waarschijnlijk met een griptang uit draaien. Ik zou nog niet beginnen met gevaarlijke dingen als linkse tappen. Je kunt de motor gelukkig op een kleppendeksel leggen en goed bij de boutjes komen.
 
Laatst bewerkt:
Ook een idee van Halflive. Een paar oude (auto)banden regelen en op z'n kant leggen. Kan je lekker bij de onderkant komen.
 
Oh jeej, dit ding heeft geen kickstarter? Ik heb bizarre ervaring met bmnee startmotoren(was mijn 1ste en enige motor met startmotor..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan