Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nuri heeft los van een contract natuurlijk recht om eerlijk behandeld te worden.

Hij gaat daar weg vanwege een incompetente instructeur niet omdat ie gewoon geen zin meer heeft !!!!
Dat is de rijschool aan te rekenen en die mogen blij zijn dat hij er geen zaak van maakt.

Nuri ik zou de rijschool bellen en zeggen dat je alsnog een eerlijke vergoeding wilt voor de veroorzaakte financieel schade en als je dat niet krijgt dat je dan een klacht bij het CBR (of bij wie moet/kan je dat doen?).

Je mag verwachten dat de rijschool liever wat geld terug geeft dan dat er inspecteurs op bezoek komen om een en ander te onderzoeken, nog los vd slechte PR voor de school!

Het lijkt me dat je vast niet de enige bent die zo is/wordt behandeld.

Zoek een andere leuke school en laat die gasten je plezier in motor rijden niet vergallen !!!

Veel succes
 
Laatst bewerkt:
hee Nuri. Echt balen dat alles zo loopt. Hoop dat je snel een positievere rijschool vindt. Je hebt net de verkeerde getroffen denk ik. Ik hoop dat je niet opgeeft want motorrijden is iets wat plezier brengt. Ik ben voortbordurend op mijn examen volgende maand alvast gaan rondkijken voor 1e motor. Ik heb een Yamaha Fazer 600 gezien en die ga ik onder voorbehoud volgende maand proefrijden. Was door mijn instructeur getipt.
 
Helaas her avb examen gezakt,
ik heb de volgende oefeningen gedaan:
achteruit parkeren goed gedaan
snelle slalommen - goed
uitwijk oefening - goed
noodstop - goed (ben dit keer niet onderuit gegaan hihi)
precisiestop- goed
langzame slalommen- 2x ging het niet goed
halve draai links - 2x de pion aangeraakt maar niet laten omvallen

resultaat 2x onvoldoende in hetzelfde cluster = gezakt

Ik heb terug aangekomen bij de rijschool aangegeven dat ik stop bij de huidige rijschool en mijn geld graag terug wou van het overgebleven pakket. Ik moest alleen nog de kosten van AVD examen terug krijgen waarvoor ik 255 euro in mijn pakket betaald heb. Tijdens mijn proefles vroeg ik nog duidelijk of de korting van de pakket zo berekend is dat de korting op de lesuren valt en niet op de examenkosten, als antwoord kreeg ik ja. De medewerker moest eerst de grote baas bellen en die wou met mij spreken. Hij gaf aan dat ik alleen 108 euro terug krijg en anders niks omdat de avd examen zoveel kost bij de cbr en de korting op de examen is berekend en geen korting op de lesuren.
Ik natuurlijk rustig aangeven dat het zo niet met mij afgesproken was en werd vervolgens heel agressief benaderd. Toen gaf ik aan maar als ik nou 108 euro voor avd en 70 euro voor avb (avb kost rond de 65 maja) bij elkaar optel en dat van mijn pakket afhaal. 1425 euro - 178 = 1247 eu
dat deel door 25 lessen van mijn pakket 1247:25= 49,88 euro. ik had snel hoofdberekend toen en zei maar dan kom ik hoger uit dan de uurtarief die jullie zonder korting geven aan leerlingen.
Hij werd woest toen ik hem hiermee beargumenteerde en ik heb toen maar mijn verlies geacepteerd en met 108 euro de deur uitgelopen. Voordat ik wegliep nog mijn rijinstructeur aangekeken en zei "dat jij bij zo'n rijschool werkt" Hij werd bedroevig en wou dat het liever anders verlopen had. Nog van elkaar afscheid genomen en kon bij hem terecht als ik iets nodig had.
Voor mij nooit meer rijschool animo/nr.1 , ze zijn alleen maar uit voor de geld. wel diep triest dat ze van een hard werkende 18 jarige student geld sluisen

Echt waar de ene shit na de andere heb ik over mij heen gekregen... ben ten einde raad.
Kent iemand een goede rijschool omgeving amsterdam/haarlem die zijn leerlingen goed begeleid?

Jammer dat je je AVB niet hebt gehaald. Volgende keer kan je oefenen op de oefeningen die nu niet lekker gingen. Ik kan je twee rijscholen aanbieden die duur zijn maar echt GOED zijn. Je kan lessen bij RVV (rijschool veilig verkeer) en dan AUB lessen bij Tess of Guido. De rest 100% vermijden geen 1 les bij nemen, trust me. Of je gaat bij Motorrijschool Versnel en kiest voor Robert (heeft een baardje).

Ga je bij 1 van de 3 instructeurs lessen dan heb je 100% je examen op zak de volgende keer.
 
Dag mensen,

Heb nou een les op 13 gehad, 6 nov. gezakt voor mijn avb op 3 oefeningen; de halve draai, de vertragingsoefening en de precisiestop. Als ik bij de precisiestop op tijd terug geschakeld was naar z'n 1 had ik het gehaald. Baalde als een stekker dus. Maar 21 dec is de herkansing.

Ik vind motorrijden hartstikke leuk maar de 2 oefeningen waar ik het meeste moeite mee heb zijn de vertragingsoefening en wegrijden uit het parkeervak. Omdat ik in de auto automaat rij heb ik van mezelf niet zoveel feeling met het spelen met koppeling en gas, bij het wegrijden geef ik dan of te weinig gas bij of ik laat de koppeling teveel/te snel opkomen. Tips om hiermee te oefenen? :D
 
Wat vervelend joh!
21 december gaat het lukken!

Tips zijn van mij uit om te oefenen met het aangrijpingspunt van de koppeling. Dit oefenen zonder een oefening zoals weg rijden uit een parkeervak. Ik had er ook moeite mee. Op een gegeven moment had ik em zodanig dat ik stationair kon weg rijden uit een vak. Gelijk de instructeur roepen dat het niet goed was omdat je op het examen niet stationair mag wegrijden. Er moet gas bij. Maar als je dat kan, en er dan voor de sier wat gas bij doet en je de koppeling stabiel houdt, ben je er. Nog wel kijken waar je heen wilt natuurlijk.

Succes!
 
Omdat ik in de auto automaat rij heb ik van mezelf niet zoveel feeling met het spelen met koppeling en gas, bij het wegrijden geef ik dan of te weinig gas bij of ik laat de koppeling teveel/te snel opkomen. Tips om hiermee te oefenen? :D
Kijken of je ergens een schakelbrommertje kunt lenen/huren; daar mag je gewoon legaal op met je B natuurlijk. Werkt wat lichter allemaal, maar is een prima oefening.
 
Ik heb terug aangekomen bij de rijschool aangegeven dat ik stop bij de huidige rijschool en mijn geld graag terug wou van het overgebleven pakket. Ik moest alleen nog de kosten van AVD examen terug krijgen waarvoor ik 255 euro in mijn pakket betaald heb. Tijdens mijn proefles vroeg ik nog duidelijk of de korting van de pakket zo berekend is dat de korting op de lesuren valt en niet op de examenkosten, als antwoord kreeg ik ja. De medewerker moest eerst de grote baas bellen en die wou met mij spreken. Hij gaf aan dat ik alleen 108 euro terug krijg en anders niks omdat de avd examen zoveel kost bij de cbr en de korting op de examen is berekend en geen korting op de lesuren.
Ik natuurlijk rustig aangeven dat het zo niet met mij afgesproken was en werd vervolgens heel agressief benaderd. Toen gaf ik aan maar als ik nou 108 euro voor avd en 70 euro voor avb (avb kost rond de 65 maja) bij elkaar optel en dat van mijn pakket afhaal. 1425 euro - 178 = 1247 eu
dat deel door 25 lessen van mijn pakket 1247:25= 49,88 euro. ik had snel hoofdberekend toen en zei maar dan kom ik hoger uit dan de uurtarief die jullie zonder korting geven aan leerlingen.
Hij werd woest toen ik hem hiermee beargumenteerde en ik heb toen maar mijn verlies geacepteerd en met 108 euro de deur uitgelopen. Voordat ik wegliep nog mijn rijinstructeur aangekeken en zei "dat jij bij zo'n rijschool werkt" Hij werd bedroevig en wou dat het liever anders verlopen had. Nog van elkaar afscheid genomen en kon bij hem terecht als ik iets nodig had.
Voor mij nooit meer rijschool animo/nr.1 , ze zijn alleen maar uit voor de geld. wel diep triest dat ze van een hard werkende 18 jarige student geld sluisen

Ik weet niet of je wat op papier/sms/mail heb staan als bewijs of, misschien hun site kan gebruiken als bewijsmateriaal maar, als ze je bestelen van je geld kan je toch een klacht indienen bij de Politie, Bovag Bemiddelingsburo. Geschillencommissie Rijopleidingen. De rijschool moet dan wel Bovag-lid zijn of bij de Geschillencommissie staan ingeschreven.
Of als je die hebt een rechtsbijstandverzekering.

Als je bewijs heb zou ik ze een aangetekende brief schrijven waarin je het geld terug eist waar je recht op heb.
zet dan in je brief dat je er een rechtszaak van maakt bij geen oplossing of, tegenbericht binnen 3 weken.

Als je geluk heb schrikken ze daar zo van dat je gelijk je geld terug krijgt.
 
ik heb helaas geen bewijs zwart op wit om er iets van te maken en heb eerlijk gezegd ook geen zin meer om iets met hun te maken te hebben.

Inmiddels:
Gisteren een leuke gesprek gehad met mijn nieuwe rijschool en instructeur.
Situatie uitgelegd en hij wist gelijk over wie ik het had en reageerde met dat ik zeker de vreugde in motorrijden kwijt ben geraakt bij mijn oude rijschool. (was blijkbaar zeker niet de enige die problemen had met de oude rijschool) Hij gaf aan dat hij zijn stinkend zijn best zou doen om weer te laten voelen hoe leuk motorrijden is... en hoe het hem ook gelukt is!! ik had al tijden niet zoveel naar mijn zin gehad met lessen. Hij nam ruim de tijd om mij te begeleiden en we hebben alle avb oefeningen gedaan om te kijken wat ik wel en niet kon. bij iedere oefeningen tips gekregen waardoor alles vlotjes ging wat ik niet kreeg bij de oude rijschool. alleen de langzame slalom ging het bij mij mis en hij heeft op een rustige toon verschillende tips gegeven en ik heb nu alle avb oefeningen dik onder de knie!
Gelijk al mijn 3e avb examen gepland omdat mijn rijinstructeur volle vertrouwen in mij heeft dat ik het gegarandeerd haal.

Ik heb zoveel spijt dat ik niet eerder van rijschool geswitcht ben. wat een groot verschil!
Ik kan al niet wachten op mijn volgende rijles :)
 
Goed bezig en jammer te horen dat de kwaliteit van rijscholen onderling zo groot kan zijn.
Zelf ging ik altijd lessen bij rijscholen waarvan ik zekers wist op voorhand door verhalen van vrienden en kennissen dat die rijschool koosjer was.
Daarmee voorkom je dus wat jou is overkomen.
Succes straks en voordat je het weet rijd je heerlijk met je eigen motor rond.
Vr gr
 
Zo hoort het ook, een instructeur hoort geduld te hebben en, moet rust uitstralen.
nu ga je het gewoon halen :Y

het lag gewoon aan je oude instructeur dat je het niet haalde, je gaat meer fouten maken als iemand je steeds geïrriteerd of, zonder geduld les geeft, dat maakt je meer gestrest
 
Goed nieuws Nuri, je plezier is nu al weer terug!
Zo zie je maar wat een goede instructeur veel goed maakt.

Je komt er wel! :) :t
 
Goed bezig Nuri. Ben blij dat je doorgaat met motor rijden. Nu met een rustige instructeur het papiertje halen!! Dat kun je!
 
Je kan AVB op 2 manieren bekijken.
1. Saaie rot-oefeningen waarvan je hoopt dat je ze nooit meer nodig hebt. (Dat lukt dus niet...)
2. De kick die het je geeft dat je een motor in bedwang hebt en kunt laten doen wat jíj wil dat-ie doet. ( uiteindelijk lukt dat en heb je zelfs kans dat je AVB leuk gaat vinden!)
 
Daar sla je de spijker op z'n kop. Ik begon de AVB oefeningen met gedachte 1. Op een gegeven moment ging ik zelf grenzen opzoeken om de motor in bedwang houden en het begon nog leuk te worden ook :p. Heb zelfs uitwijkoefening gedaan met 65 op de teller haha. Was eventjes billen knijpen maar het was gelukt. En zo deed ik dat bij alle oefeningen. Bijv achtje of halve draai probeerde ik elke keer de motor nog platter te krijgen.
 
Ik merk zelf hoeveel profijt ik heb van die AVB oefeningen in het dagelijks rijden.
Bv de uitwijk. Ik merk dat ik af heb geleerd om te remmen als ik moet uitwijken. Cruciaal, want remmen in een bocht = op je plaat gaan!
En zo nog meer dingen natuurlijk.
 
A.s Donderdag is eindelijk het moment dat mijn dochter(tje) op gaat voor het AVD A2 examen.
Ik zit nu al vol zenuwen terwijl het nog een paar dagen duurt maar mensen die weten wat motorrijden etc: voor mij betekent begrijpen het wel :X
Vanmiddag en morgenochtend nog een les, op dit moment regent het behoorlijk het is niet anders eind van de week is het aanzienlijk kouder in de ochtend(10 uur afrijden) maar lagere neerslagkansen.
Ik heb maar vrij genomen een lang weekend hopelijk *D *D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ze heeft zich uitermate goed voorbereid :] dus daar zal het niet aan liggen ;)

Haar slagingskansen gevoelsmatig + 70%

De Kawa ER-5 staat al klaar :)
 
A.s Donderdag is eindelijk het moment dat mijn dochter(tje) op gaat voor het AVD A2 examen.
Ik zit nu al vol zenuwen terwijl het nog een paar dagen duurt maar mensen die weten wat motorrijden etc: voor mij betekent begrijpen het wel :X
Vanmiddag en morgenochtend nog een les, op dit moment regent het behoorlijk het is niet anders eind van de week is het aanzienlijk kouder in de ochtend(10 uur afrijden) maar lagere neerslagkansen.
Ik heb maar vrij genomen een lang weekend hopelijk *D *D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ze heeft zich uitermate goed voorbereid :] dus daar zal het niet aan liggen ;)

Haar slagingskansen gevoelsmatig + 70%

De Kawa ER-5 staat al klaar :)

Succes!
Rijden met slecht weer is niet ideaal, maar toch goed te doen.
Vanochtend ook prima te doen. En... als ze het nu kan met dit petweer, dan is rijden in de zomer helemaal heerlijk ;-)
 
Hopelijk laat je de voetrem voor wat ie is dan....
en ja met beleid kan het natuurlijk wel.
 
in de bocht gebruik ik juist de voetrem. met enkel de voorrem is gevaarlijker remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan