Rijbewijs ingevorderd. Wat nu te doen?

Als een reactie jou niet aanstaat, is het jouw gewoonte om maar te suggereren dat de schrijvers IQ wel niet zo hoog zal zijn. Niet erg aardig en komt behoorlijk arrogant over. Trouwens, je weet helemaal niets over het IQ van de schrijver.
En dat je vervolgens schrijft, 'ik kom je halen' vind ik trouwens al op het randje van een bedreiging en dus niet kunnen.
Heb je weleens geprobeerd om gewoon aardig te zijn? Misschien krijg je dan wat andere reacties.



Val jij Xtine nu aan op haar linkse superioriteits gevoel ? Pas maar op straks wordt jouw iq ter discussie gesteld.


Overigens na deze reactie zal mijn iq ook wel ter discussie gesteld worden. :^


Het is een bekende en valse truc van sommige mensen, om in een discussie die ze niet kunnen winnen, de racisme/discriminatie of de ander is dom kaart te trekken. Het is moeilijk je daar tegen te verweren, maar niet onmogelijk. })
 
Daar zit natuurlijk wel een historie aan. Als wegmisbruiker er voor de x-te keer met gestrekt been in komt, moet 'ie niet raar opkijken dat ik wat hatelijk wordt.

Misschien is dat omdat je voor je vertrek ook al zo ‘goed’ bezig was.
Vervolgens probeerde je een mod nog te stimuleren om er vooral wat van te zeggen dat anderen toch zoooo onaardig opstelden jegens jou, en daarna vertrok je.
Je wilde eigenlijk ook je account laten verwijderen en dat kon niet.
Als je ‘klappen’ uit wil delen is dat prima, alleen mag je ze dan ook wel incasseren. :t
 
Gaat dat geleur over "mevrouw intellectueel "hier nog steeds door :o ?
 
uiteraard wil ik graag mijn rijbewijs terug hebben! Nu lees ik uiteenlopende dingen over wat je moet doen. Zo zou ik een brief moeten sturen aan het OvJ, en als die het geen goed idee vind om m terug te geven, dan kan ik een klaagschrift naar de rechtbank sturen.

Zijn dit vereisten? Word ik niet sowieso voor de rechtbank gedaagd (klaagschrift of niet)?

Wat MOET ik ten minste doen om op termijn mn rijbewijs weer terug te krijgen?
Update situatie in de Originele post.
Nou, maar even on topic dan.

Zeer binnenkort krijg je sowieso een oproep om te verschijnen voor de OvJ waar je gehoord wordt, en waar hij je een schikkingsvoorstel zal doen.
Waarschijnlijk laat hij je zeker nog een maandje of 2 wachten voordat je je woordje mag komen doen.
Als je akkoord gaat met dat schikkingsvoorstel, is daarmee de kous af. Als je bezwaar maakt, komt er alsnog een dagvaarding en een rechtszaak. Ondertussen moet je er dan vanuit gaan, dat je tot de zitting je rbw voorlopig kwijt bent, met een max van 4 maand.

Als jij denkt dat je zolang niet kan wachten en je daar een goede reden voor hebt, kan je nu al een klaagschrift naar de rechtbank (dus niet naar de Ovj) sturen. Zie brief OvJ voor de goede rechtbank + adres.

Je krijgt dan op korte termijn een oproep voor een rechtszaak, daarin wordt door de rechter bepaald of je je rbw voorlopig terug krijgt tot de zaak inhoudelijk is behandeld.

Als je een klaagschrift hebt ingediend, blijft de oorspronkelijke oproep van de OvJ voor de hoorzitting gewoon staan. Ook dan zal hij een schikkingsvoorstel doen, maar uiteraard wordt hij dan wel beïnvloed door het klaagschrift en het besluit om het rijbewijs al of niet voorlopig terug te geven.
Mocht je je rijbewijs al voorlopig terug gekregen hebben, dan is de kans dat de OvJ alsnog inhouding eist, erg klein geworden (tenzij je in de tussentijd nog een keer flink ondeugend bent natuurlijk). Als je een beetje kans op succes hebt, zou ik dat klaagschrift dus zeker doen.

Er zijn advocaten die uiteraard tegen een riante vergoeding dit klaagschrift graag voor je schrijven (onder het motto 'je hebt maar één kans') maar je kunt dit prima zelf doen. Leg goed uit hoe het gekomen is, en vooral waarom het nooit weer gebeuren zal, betuig spijt (ik hoop dat je dat hebt) en zet uiteen waarom het missen van je rbw zo erg voor jou of je naasten is. En wees oprecht. De rechter zal waarderen als hij merkt dat je er echt over nagedacht hebt.

Helaas hebben we dit traject heel kort geleden doorlopen; gelukkig inderdaad met een forse verkorting van de inhouding. Mijn man had een gecorrigeerde overschrijding van +79 op een 80-weg. Ook hij zou hem in eerste instantie 4 maand kwijt zijn. Hij heeft een uitleg gegeven van de bijzondere omstandigheden van de overschrijding en van de privésituatie waar hij zijn rbw voor nodig heeft en dus heeft hij zijn rijbewijs na 25 dagen inhouding teruggekregen in de eerste rechtszaak. De officier heeft uiteindelijk in zijn hoorzitting 25 dagen ontzegging + natuurlijk een boete voorgesteld (waarmee mijn man akkoord is gegaan; er is dus geen rechtszaak meer achteraan gekomen).
 
Laatst bewerkt:
iemand met een beeeetje iq zou hier toch ook niet reageren ,denk ik
 
Nou, de eerste maand fietsen zit erop ;(

Op deze manier kom ik wel aan mn uurtje bewegen per dag :P
 
Laatst bewerkt:
Nou, de eerste maand fietsen zit erop ;(

Op deze manier kom ik wel aan mn uurtje bewegen per dag :P

Goed zo jonguh! :t Ik heb vorig jaar ook drie weken moeten fietsen en ik heb vanaf het eerste uur geprobeerd om er zoveel mogelijk positiefs uit te halen. Je maakt echt heel andere dingen mee op de fiets hé ...
 
Nou, de eerste maand fietsen zit erop ;(

Op deze manier kom ik wel aan mn uurtje bewegen per dag :P

Je neemt het tenminste sportief.
Wie zich brand...

Maar wel vervelend natuurlijk.
Ik ben nog nooit gepakt met meer dan 24kmh te hard dus bij de eerste keer stront aan de knikker verwacht ik hem snel terug te krijgen (afhankelijk van hoe gek ik het gemaakt zou hebben natuurlijk) maar dat zal me ook veel geld en vakantiedagen kosten... chauffeur zonder rbw doet zo weinig.
 
"iets boven". 100km/h te hard is net iets meer dan "iets boven". Ik rij op de snelweg meestal 49km te hard. En soms per ongeluk 55. Op 80km wegen rij ik 90 of 100, als het verkeer en de situatie het toelaat. Heb jij wel 's meegemaakt dat er ineens een kind tussen de geparkeerde auto's vandaan komt? Dat je als je niet precies 50 had gereden, je dat kind zou hebben doodgereden? Wel 's gehad op een 80km weg dat er plotseling een auto uit het niets uit een zijstraatje komt die gewoon de weg op rijdt? Of een auto die de drie motorrijders voor je laat passeren, en dan ineens te tel kwijtraakt en pal voor je de weg op draait? Een voetganger die achter een bushokje tevoorschijn komt en voor je wiel stapt? Met 80 mag je hopen dat je kunt stoppen, met 180 gaat het voor jullie allebei heel erg fout.

Als je op een provinciale weg 180 rijdt, mogen ze van mij je rijbewijs 5 jaar intrekken en je motor verschroten.


Nee dat soort situaties heb ik niet, aangezien ik ook ruim te hard rij ben ik er al voor bij voordat dat kind tussen de auto s weg komt of dat die auto uit de zijweg komt.

Trouwens knappe 80 km/h weg waar bushokjes staan en kids tussen de auto s spelen..

Schaam me soms dat mensen met zulke uitspraken ook motor rijden.
 
Ik heb geen klaagschrift ingediend. Ik kan geen harde redenen bedenken waarom ik mn rijbewijs écht nodig heb. Ik zit gewoon de maanden uit, en hoop dat de boete dan een beetje meevalt.
Als je er niet door ontslagen wordt of als er verder geen reden is (bijv. slechte gezondheid opa die 200km verderop woont, die mogelijk snel komt te overlijden en je geen ander vervoer hebt) dan is er inderdaad niets aan te doen.

Ik ben eind april die van mij kwijt geraakt. Heb een verzoek tot teruggave bij de Rechtbank gedaan: afgewezen. En tijdens de zitting met de OvJ vond ze eigenlijk ook niet dat ik hem eerder terug zou moeten krijgen. En dat begrijp ik. :Y Maar ach: nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Als je er niet door ontslagen wordt of als er verder geen reden is (bijv. slechte gezondheid opa die 200km verderop woont, die mogelijk snel komt te overlijden en je geen ander vervoer hebt) dan is er inderdaad niets aan te doen.

Ik ben eind april die van mij kwijt geraakt. Heb een verzoek tot teruggave bij de Rechtbank gedaan: afgewezen. En tijdens de zitting met de OvJ vond ze eigenlijk ook niet dat ik hem eerder terug zou moeten krijgen. En dat begrijp ik. :Y Maar ach: nee heb je, ja kun je krijgen.

Je bent hem eind April kwijt geraakt, en hebt nu al met de OVJ gezeten? Ik heb sinds het laatste bericht (zie post #1) niets meer gehoord.

Kreegj e de zitting met OVJ sneller omdat je de rechtbank had aangeschreven? Anders vraag ik me inmiddels wel af wanneer ze mij iets laten weten :p
 
Laatst bewerkt:
Je kan nu zelfs als je bij de ovj komt een straf krijgen ,of een hoge geldboete .
En eventueel als je aangeeft heb geen geld ,als vervanging een taakstraf krijgen ,,als de ovj meegaand is in je financiele situatie.
Stel je krijgt geldboete en je betaald erna niet ,omdat je het geld niet hebt,kan je weer gegijzeld worden door politie.
Die komen je onverwachts ophalen zomaar ,op een willekeurig moment ,en zit je in de cel ,50€ is een dag cel .
En kom je erna vrij ,staat de boete nog lekker open ,wet mulder heet dit.
De taakstraf mocht je die krijgen,let wel dat die vaak dan 120 uur of meer is met maximum van 180 uur,
Nadeel is dat je dan erna wel geregistreerd staat in het taakstraf register.
En eventueel een strafblad kan krijgen en als je een verklaring omtrent gedrag ooit moet vragen dit wel naar voren komt.
Dit staat ook op de site van juridisch loket en ministerie van justitie etc...
En weet van een vriend van me die ook een torenhoge boete kreeg,dit niet betalen kon,en daarop taakstraf kreeg ,hij nu wel mooi ergens geregistreerd staat en bij soliciteren dit hem een keer een baan koste,
De wet is gewoon streng in deze gevallen.vooral als je zoals jouw 99 km/h te hard hebt gereden.
Dan tref je zowiezo geen milde ovj voor je die gaat vaak uit zijn dak en is boos op je .onverantwoord verkeers gedrag,.
Wat je nu wel weet is je sowiezo de emg wel gaat krijgen bij het cbr,die plakken ze met dit soort overtredingen eraan vast,
Emg= educatieve maatregel gedrag,kost dik 1100€ en moet je volgen ,kom je daar niet nemen ze je rijbewijs permanent in ,en moet je zelf opnieuw gaan les nemen en afrijden etc..
Ik zou als ik jouw pas als een razende juridisch advies inwinnen en niet stil blijven zitten in dit geval ,
Bel juridisch loket ,spreek een keer met een advocaat die ook verkeersboetes doet.
Laat je goed inlichten .
En laat je bijstaan ,,soms willen ze met je mee de rechtszaal in ,geen idee of je dit soort advocaat hulp vergoed kan krijgen van de raad voor rechtspraak .
,gesubsidieerde rechtshulp heet dat.
Want een advocaat kost normaal heel duur.
Wens je succes met je komende zaak, .
 
Laatst bewerkt:
Er zit wel een “terugkijktermijn” aan de VOG. Dat is meestal 4 jaar en voor mensen onder 23 jaar: twee jaar. Behoudens enkele uitzonderingen. Het is dus niet voor eeuwig dat je geen VOG krijgt, daarbij wordt er ook nog gekeken of het delict in relatie tot de functie staat, en zijn dus screeningsprofielen voor beroepsgroepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan