100 km woonwerk op een dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, prachtnick, moet ik weer zeggen _O-

Maar goed, leuk te horen dat het prima te doen is, dat de verveling niet 1-2-3 toeslaat enzo. En idd, verwarmde handschoentjes gaan er wel weer komen.

50km enkele reis is prima te doen zonder verwarmde toestanden hoor.
Je moet alleen wel goed spul kopen.

Verveling? Echt niet.
Daar bij jou vandaan heb je eerst al een mooie omgeving om door te rijden,
en vervolgens duik je waarschijnlijk wel een file in.
En files blijven altijd "spannend".
 
Ik heb drie jaar 220 km per dag woon werk verkeer gereden ( nijmegen-maastricht en nijmegen-zwolle) , en hoe gek dat ook klinkt , dat went vrij snel.
In mijn geval was de auto geen alternatief, want ik kwam toen zoveel file's tegen dat ik dan nog een uur bij mijn toch al royale reistijd op kon tellen.
dan maar met koude vingers op het werk verschijnen.

Mijn ervaring is dat je wel de juiste motor er voor uit moet zoeken, om te beginnen iets wat een beetje onderhoudsvriendelijk is.
om ieder week-end te besteden aan het onderhoud van de motor gaat heel snel vervelen.
dat zal met je honda best goed gaan , lijkt mij dus geen probleem.

Ik ben nu aan het azen op een baan 110 km van huis , met een beetje geluk kan ik binnenkort weer op kosten van de baas motorrijden :]
toch leuk als iemand anders je hobby betaald.
 
rijdt al 3 jaren dagelijks 110 a 120 km per dag. Tis maar 35 minuten rijden zonder file en tussen de file 45 minuten... das de positieve kant van motor rijden, aan de andere kant is het koud :Y zoals vanochtend
 
nee, omdat hij de troep niet heeft opgeruimd op het terein...

Er is me wel een keer verzocht om na het starten ook gewoon meteen weg te rijden, ipv naast de ramen nog even met lopend blok de handschoentjes ed goed aan te trekken 8-)
 
Er is me wel een keer verzocht om na het starten ook gewoon meteen weg te rijden, ipv naast de ramen nog even met lopend blok de handschoentjes ed goed aan te trekken 8-)

Die kunnen die gekke geluiden uit zo`n blok natuurlijk niet waarderen :+
 
rijdt al 3 jaren dagelijks 110 a 120 km per dag. Tis maar 35 minuten rijden zonder file en tussen de file 45 minuten... das de positieve kant van motor rijden, aan de andere kant is het koud :Y zoals vanochtend


En hoe hard rij jij dan, ik zou over zo een afstand zeker een uur doen denk ik, eker als ik me netjes aan de snelheid hou...
 
Er is me wel een keer verzocht om na het starten ook gewoon meteen weg te rijden, ipv naast de ramen nog even met lopend blok de handschoentjes ed goed aan te trekken 8-)


Helemaal herkenbaar!! Wordt ook aan mij gevraagd om te starten en weg te rijden, oudere Harley FLHTC met open pijpen.......
In den beginne kwamen alle collega's kijken......
 
En hoe hard rij jij dan, ik zou over zo een afstand zeker een uur doen denk ik, eker als ik me netjes aan de snelheid hou...

1Paul,
Ik hou altijd netjes aan de max. snelheid... eerlijk gezegd kijk ik nooit naar horloge, maar als ik om 9.00 van huis vertrek dan kom ik 9.35 of 9.40 aan over een afstand van 52 km.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik binnen 5 minuten al op de snelweg zit en ook binnen 5 minuten vanaf snelweg naar mijn werkplek.
:)
 
Ik rijd gemiddeld 100km per dag woon/werkverkeer.
Het is goed te doen, ik heb geen handvatverwarming (Suzuki GSX1400)
dat de motor dagelijks gebruikt wordt zie je wel...qua onderhoudskosten geen schokkende reparaties..
Ik zou nooit meer anders willen:]
 
Nu 1.5 jaar 110km per dag (geen vergoedingen) en elke keer weer dat omkleden kwam me echt de strot uit vooral de kou voeten en handen, en zomers de hitte zeiknat van het zweet.

Dus nu een huisje gekocht en binnenkort lopend naar het werk :D:D
 
Hallo allemaal,ik heb dit topic even met interesse doorgelezen omdat ik waarschijnlijk
binnenkort ± 90 km daags woon werk moet gaan doen.Natuurlijk op de :]
Nou ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met het onderhoud van de plof + de daarbij horende kosten (ik krijg nl geen reiskosten van mijn baas). Zelf rijd ik een oude cbx 750 f en dat is niet bepaalt 1 van de zuinigste + ketting/tandwielen is ook een nadeel. Ik ben
heel benieuwd naar jullie reacties. Groeten,Peter
 
Er is me wel een keer verzocht om na het starten ook gewoon meteen weg te rijden, ipv naast de ramen nog even met lopend blok de handschoentjes ed goed aan te trekken 8-)
;) Jammer, het geluid van een mooie choppert kan ik wel waarderen hoor.
 
Ik rijd gemiddeld 100km per dag woon/werkverkeer.
Het is goed te doen, ik heb geen handvatverwarming (Suzuki GSX1400)
dat de motor dagelijks gebruikt wordt zie je wel...qua onderhoudskosten geen schokkende reparaties..
Ik zou nooit meer anders willen:]

Ja, daarom heb ik voor dagelijks gebruik ook een NTV. M'n pretfiets hou ik voor het betere weer. Op m'n NTV maakt een krasje of een deukje ook geen zak uit, ding is toch al lelijk
 
Nou, bewondering voor alle woon-werkrijders met die afstanden :} :] :}

Is allemaal leuk, maar die tijd die je er mee kwijt bent.............. ;( ;(
Ben blij dat ik het altijd met de fiets heb kunnen doen......10 a' 15 min :Y *O*

Blijft het motorrijden toch meer een hobby :Y
 
Nou, bewondering voor alle woon-werkrijders met die afstanden :} :] :}

Is allemaal leuk, maar die tijd die je er mee kwijt bent.............. ;( ;(
Ben blij dat ik het altijd met de fiets heb kunnen doen......10 a' 15 min :Y *O*

Blijft het motorrijden toch meer een hobby :Y

En toch ben ik meestal blij dat ik na een dag werken lekker relaxt op mijn motor terug naar huis tuf i.p.v. met een koekblik ofzo. Rij soms zelfs nog even een blokje om :)
 
Laatst bewerkt:
40 km heen en 40 km terug en dat bijna elke dag weer of geen weer en dat al cker 5 jaar achter elkaar...en idd verwarmde handschoenen 10x beter dan handvat verwarming.
 
Nou, bewondering voor alle woon-werkrijders met die afstanden :} :] :}

Is allemaal leuk, maar die tijd die je er mee kwijt bent.............. ;( ;(
Ben blij dat ik het altijd met de fiets heb kunnen doen......10 a' 15 min :Y *O*

Blijft het motorrijden toch meer een hobby :Y


Daar heb je gelijk in, en eerlijk gezegd is voor mij motorrijden ondertussen
meer een w-w-ritueel. Ook door de 2 jaar geleden gewijzigde prive-omstandigheden
komt er veel minder van plezierritten.
Ik zou trouwens ook liever 15 minuten of zelfs 30 minuten fietsen, maar binnen die grens
heb ik geen baan kunnen vinden.

En toch ben ik meestal blij dat ik na een dag werken lekker relaxt op mijn motor terug naar huis tuf i.p.v. met een koekblik ofzo. Rij soms zelfs nog even een blokje om :)


:^ Hoewel van dat blokje om niet vaak wat komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een mietje :+
Ik heb een jaar lang slechts 2x49 km per dag gedaan. In de winter weinig leuk, want dan rij je in het donker heen, en in het donker weer terug. Maar zodra de lente aanbreekt... :]
En het is vet om langs de file te rijden. 8-) Maar je krijgt zo wel vierkante bandjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan