He allemaal
Ik overweeg de dikke kont look van mijn rf 600 wat te verbeteren met een 180 achterbandje er onder ipv de standaard 160. Nu had ik het hierover met iemand van mijn clubje (mf-er soorce) gister en die vond ook wel dat de 160 maar iel is onder de rf kont, maar hij verwacht een verslechterde wegligging met een 180.
Ik verwacht dat het wel los loopt en weinig tot niks uitmaakt, immers praktisch alles tegenwoordig heeft 180 achter. En de gsx-r modellen uit de tijd van mijn rf ook en die motoren hebben vergelijkbare vering en rijwielgedeelte etc.(ik ben zelfs van mening dat een rf een beter frame heeft vergeleken met zo'n oud wiegframe).
Let wel: ik heb het over een 180 achterband op de juiste maat velg vergeleken met een 160 op de originele achtervelg. Niet een 180 band op de originele 4,5" velg. Het idee is een 180 op een 5,5" achtervelg uit een gsx-r, gemonteerd in de achterbrug van een rf900, waarmee het allemaal zou moeten passen.
Ik ga het waarschijnlijk ziezo wel proberen als ik een velg tegenkom waar geen absurde prijs voor gevraag wordt en dan met een 2e hands bandje. Bevalt het niet dan verkoop ik de boel weer. Maar voor het zover is hoor ik graag wat gefundeerde meningen. Of iemand die de rf600 en rf900 beide bereden heeft misschien?
Ik overweeg de dikke kont look van mijn rf 600 wat te verbeteren met een 180 achterbandje er onder ipv de standaard 160. Nu had ik het hierover met iemand van mijn clubje (mf-er soorce) gister en die vond ook wel dat de 160 maar iel is onder de rf kont, maar hij verwacht een verslechterde wegligging met een 180.
Ik verwacht dat het wel los loopt en weinig tot niks uitmaakt, immers praktisch alles tegenwoordig heeft 180 achter. En de gsx-r modellen uit de tijd van mijn rf ook en die motoren hebben vergelijkbare vering en rijwielgedeelte etc.(ik ben zelfs van mening dat een rf een beter frame heeft vergeleken met zo'n oud wiegframe).
Let wel: ik heb het over een 180 achterband op de juiste maat velg vergeleken met een 160 op de originele achtervelg. Niet een 180 band op de originele 4,5" velg. Het idee is een 180 op een 5,5" achtervelg uit een gsx-r, gemonteerd in de achterbrug van een rf900, waarmee het allemaal zou moeten passen.
Ik ga het waarschijnlijk ziezo wel proberen als ik een velg tegenkom waar geen absurde prijs voor gevraag wordt en dan met een 2e hands bandje. Bevalt het niet dan verkoop ik de boel weer. Maar voor het zover is hoor ik graag wat gefundeerde meningen. Of iemand die de rf600 en rf900 beide bereden heeft misschien?