Brandstoflampje gaat al aan bij ca. 170-180 km op een volle tank (Suzuki SV650S 2005)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
333
170
De vorige eigenaar en mensen op internet zeggen makkelijk 250 kilometer op een volle tank te kunnen rijden. Echter gaat bij mij na 180~ kilometer het brandstoflampje al branden.

Ik heb het nu 2x opnieuw geprobeerd, 1x wat aggresiever gereden in hoge toeren en 1 tankbeurt gewoon doodnormaal. Scheelde maar 20 kilometer.

Ben ik nou gek of klopt er hier iets niet?
 
Heb inmiddels de hele boel schoongemaakt, heb daarna een 30-40 kilometer gereden en opnieuw gekeken maar ik zie nergens een lek of iets dergelijks.

Connectoren zien er van de buitenkant droog uit, dus snap het ook niet meer.
 
Ik zie gewoon niet in hoe een tank die 1 centimeter hoger staat er voor gaat zorgen dat mijn motor 3 liter per 100km minder gaat verbranden.

De airbox heeft een snorkel die ver naar beneden wijst, de luchtfilter is hartstikke dik.

Ik begrijp dat je hem meer lucht kan geven, maar genoeg om ZO een groot verschil te maken is waar ik kritisch op kijk. Niet het feit dat als je meer lucht in een te rijke motor toevoegt dat die efficiënter gaat werken

Hoe gaat dit 3l besparen leg het mij alsjeblieft uit.

Verlos mij van mijn “onwaardigheid” 🫤
 
Ik zie gewoon niet in hoe een tank die 1 centimeter hoger staat er voor gaat zorgen dat mijn motor 3 liter per 100km minder gaat verbranden.

De airbox heeft een snorkel die ver naar beneden wijst, de luchtfilter is hartstikke dik.

Ik begrijp dat je hem meer lucht kan geven, maar genoeg om ZO een groot verschil te maken is waar ik kritisch op kijk. Niet het feit dat als je meer lucht in een te rijke motor toevoegt dat die efficiënter gaat werken

Hoe gaat dit 3l besparen leg het mij alsjeblieft uit.

Verlos mij van mijn “onwaardigheid” 🫤
je hebt gelijk, verkeerde (oudere) model box in mijn hoofd. Sorry
 
Ik zie gewoon niet in hoe een tank die 1 centimeter hoger staat er voor gaat zorgen dat mijn motor 3 liter per 100km minder gaat verbranden.

De airbox heeft een snorkel die ver naar beneden wijst, de luchtfilter is hartstikke dik.

Ik begrijp dat je hem meer lucht kan geven, maar genoeg om ZO een groot verschil te maken is waar ik kritisch op kijk. Niet het feit dat als je meer lucht in een te rijke motor toevoegt dat die efficiënter gaat werken

Hoe gaat dit 3l besparen leg het mij alsjeblieft uit.

Verlos mij van mijn “onwaardigheid” 🫤
Ik begrijp inmiddels dat bij een ander bouwjaar de luchtinlaat gesmoord wordt. Ontwerpfout.

Smoren verhoogd het brandstofverbruik. 'Vroeger' werd dit zelfs bewust toegepast om een koud blok toch fatsoenlijk te laten aanslaan.
 
Snorkel kan er ook nog vanaf voor maximale inlaat. Wel meer vliegjes in het filter, die piepen er precies tussendoor. Dat kan je eventueel oplossen door wat horgaas ergens voor het filter te plaatsen. Ik heb het op de dl1000 op de radiateurkap geplaatst.

Maar ook dit gaat je verbruik niet magisch oplossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan