Brandstoflampje gaat al aan bij ca. 170-180 km op een volle tank (Suzuki SV650S 2005)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
334
170
De vorige eigenaar en mensen op internet zeggen makkelijk 250 kilometer op een volle tank te kunnen rijden. Echter gaat bij mij na 180~ kilometer het brandstoflampje al branden.

Ik heb het nu 2x opnieuw geprobeerd, 1x wat aggresiever gereden in hoge toeren en 1 tankbeurt gewoon doodnormaal. Scheelde maar 20 kilometer.

Ben ik nou gek of klopt er hier iets niet?
 
Ook met een PC is het handig om met de yoshbox alles naar 0 te zetten en starionair iets hoger te laten staan. Vooral de achterste cilinder.
Is een powercommander niet gewoon een soortgelijk yoshi box maar dan beter en flexibeler in hoeveel en hoe precies je je mapping kan aanpassen? Ik zie het nut niet om de huidige mapping te veranderen als hij op den duur met een dyno (en pc5) toch wordt afgesteld.

Of begrijp ik het verkeerd?
 
Was al van plan om een powercommander te installeren dus hoe dan laat ik hem met een dyno afstellen met mijn uitlaten/situatie etc.
Ik zou dat zeker doen, en vooral de aanwijzing van een ervaren motormonteur (Zot) links laten liggen.
Is voor een paar dubbeltjes op te lossen, maar blijkbaar geef je liever honderden Euries uit aan een kastje en de afstelling daarvan.
 
Is voor een paar dubbeltjes op te lossen, maar blijkbaar geef je liever honderden Euries uit aan een kastje en de afstelling daarvan.
Een powercommander is iets wat ik al ging installeren buiten deze hele kwestie. Ik vind het leuk om mijn motor helemaal af te laten stellen op exact mijn situatie. Dat staat compleet los van mijn vraagstuk in eerste instantie.

Ik snap niet waarom sommige van jullie altijd zo belachelijk negatief zijn. Niet eens zo zeer bij mij maar ik zie het in zoveel posts op deze forum.

Ik waardeer de kennis en tijd om een vreemde te willen helpen. Maar ik noem een keer wat op en iedereen staat net niet in de rij om me belachelijk te maken 🤣. Je kan dezelfde boodschap ook normaal overbrengen, toch?

Ik ben op vakantie heren, daarom kan ik nog niet achterkomen wat het echte gebruik is en heb ik ook jullie andere adviezen niet kunnen testen omdat ik het simpelweg nog niet kan.

Excuseer mijn onwetendheid buiten dat. Plan was al om het allemaal na te checken wanneer ik weer thuis ben.
 
Laatst bewerkt:
Is een powercommander niet gewoon een soortgelijk yoshi box maar dan beter en flexibeler in hoeveel en hoe precies je je mapping kan aanpassen? Ik zie het nut niet om de huidige mapping te veranderen als hij op den duur met een dyno (en pc5) toch wordt afgesteld.

Of begrijp ik het verkeerd?

Inhakend op dit dit bericht: het is fijn om op een nulpunt te beginnen en diverse mappen op het net te bekijken om zo zelf te gaan remappen. Een nulpunt is niet een motor die dusdanig rijk loopt dat ik zelfs met mijn DL1000 nog meer kan rijden dan 250km op 1 tank.
Je kunt eventuele wijzigingen met een yoshbox ook niet terug zien dus kwestie van opnieuw "programmeren" met alles op 0.

Enige voordeel is dat je stationair iets hoger kan zetten wat met de PC niet kan.

Een dyno run is niet altijd vanzelfsprekend.

Verder sluit dit ook wat uit, fabrieksstandaard + nog steeds een hoog verbruik is dus een andere oorzaak.

De modificatie met busjes en schuim is een no-brainer en zou ik sowieso uitvoeren voordat je met de yosh aan de slag gaat.

Eerst probleem oplossen en dan lekker gaan remappen.
 
Toen ik deze connector van de tank losmaakte kwam er een beetje benzine uit.
IMG_1316.jpeg


De benzinelijn tussen de 2 throttle bodies ziet er uit als schimmel. Ga het sowieso vervangen maar ik vraag me af waarom? Lekt het van boven er op of lekt de lijn zelf? Ik zie niks nats namelijk.
IMG_1318.jpeg
IMG_1319.jpeg


En de uiteinde van de lijn van de tank naar de throttle body heeft ook wat lijkt op schimmel.
IMG_1320.jpeg
 
Jezus wat ziet dat ding dr uit :X
Persoonlijke mening/advies: geen meter meer mee rijden of uberhaupt proberen te starten tot iedere slang en o-ring van het brandstofsysteem vervangen is, incl de vacuumslangen.
Ik denk dat je behoorlijk wat geluk hebt gehad dat het ding niet in de fik is gevlogen, het brandstofsysteem staat iets van 3 bar op...
Daarna maar weer eens opnieuw kijken wat het verbruik is (al kun je die busjes onder de tank sowieso wel vast doen)
 
Zeer onwaarschijnlijk dat daar benzine uit kwam, weet je dat heel zeker?

De rest ziet er uit alsof het sinds de dag op de weg nog nooit schoon is gemaakt. Benzine rot/schimmelt ook niet zo snel. Maakt eerder alles dood.

verder schoonmaken en alleen vervangen bij uitdroging.

bougies zeggen niets meer.
op die tussenslang van gasklephuis 1 naar 2 komt geen benzine. Dus of je quick connector is stuk of de brandstofpomp lekt ALS je al lekkage hebt. Zelfs een beetje lekkage geeft al een behoorlijk penetrante lucht dus dat moet te vinden zijn.

Sowieso schoonmaken en de connectoren nakijken.

Zo'n quick connector zit normaliter geperst maar met een varkensoortje en standaard brandstofslang met de juiste diameter werkt dat ook prima. Zo kan je zelf iets fabriceren i.p.v. een originele slang te moeten kopen.

Zo heb ik mijn filter in de pomp verwijderd en er een inline filter op geplaatst.
 
Dus of je quick connector is stuk of de brandstofpomp lekt ALS je al lekkage hebt.
Dat is het ding dus het ruikt helemaal niet naar brandstof. Ik zie ook nergens iets nat oid.

Heb alles schoongemaakt, het kwam er heel makkelijk van af alsof het stof was. Slang zelf ziet er niet splinternieuw uit maar ook niet droog. (Heb een motor uit 1983 dus ik heb ervaring met droge rubbers).

Ga ze wel vervangen morgen wanneer de winkels open zijn.

op die tussenslang van gasklephuis 1 naar 2 komt geen benzine.
Waar zie je dat aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan