Geluk gehad

Harmen

MF veteraan
31 mei 2004
2.596
0
Hallo mede mf´ers,

Helaas heb ik gisteren een motorongeluk gehad. Naar omstandigheden gaat het goed, het had wel veel erger kunnen zijn.

Het gebeurde als volgt; We hadden een motortocht met onze club, ging allemaal goed en het was een mooie tocht. Het gebeurde toen we ongeveer een km van huis waren!!! Ik reed als derde rijder van de groep toen erop een T-splitsing een auto van links kwam, de twee rijders voor mij liet ze er langs, en ze stopte ook voor mij, maar toen ik er vlakbij was gooide ze in eens de auto ervoor! Ik wist niet zo snel wat ik moest doen en remmen haalde ik niet meer. ik kon kiezen of de berm of de auto, ik koos voor de berm. In de berm ging het redelijk tot dat er een groen ptt kastje op dook die ik frontaal raakte. gevolg was dat ik 7 meter van mijn motor gelanceerd werd en mijn motor 2 meter naast mij kwam! Toen was het maar even en toen was de ambulance er ook al, omdat ik erg last van mijn nek had kreeg ik een kraag e.d om. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik allemaal testen ondergaan en buiten de schaafplekken en kneuzingen valt het heel erg mee, alleen kan ik momenteel bijna niks zelf, alles is zo stijf kan me nauwelijke bewegen. Kan niet eens zelf het bed uitkomen |(

Nou zei het bergings bedrijf dat ik beter de auto had kunnen raken om zo te laten zien dat het echt die auto zijn schuld was. Vond ik raar, ik bedoel ze bekennen schuld, de verkeersongevallen dienst is erbij geweest enz. Hoop dat alles netjes wordt afgehandeld en dat alles wel vergoedt wordt, evenals mijn pak e.d.

Mijn motor is total loss, het frame is op 3 plekken geknikt en eigenlijk is er niks meer heel ;(

Foto's volgen
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede mf´ers,

Helaas heb ik gisteren een motorongeluk gehad. Naar omstandigheden gaat het goed, het had wel veel erger kunnen zijn.

Het gebeurde als volgt; We hadden een motortocht met onze club, ging allemaal goed en het was een mooie tocht. Het gebeurde toen we ongeveer een km van huis waren!!! Ik reed als derde rijder van de groep toen erop een T-splitsing een auto van links kwam, de twee rijders voor mij liet ze er langs, en ze stopte ook voor mij, maar toen ik er vlakbij was gooide ze in eens de auto ervoor! Ik wist niet zo snel wat ik moest doen en remmen haalde ik niet meer. ik kon kiezen of de berm of de auto, ik koos voor de berm. In de berm ging het redelijk tot dat er een groen ptt kastje op dook die ik frontaal raakte. gevolg was dat ik 7 meter van mijn motor gelanceerd werd en mijn motor 2 meter naast mij kwam! Toen was het maar even en toen was de ambulance er ook al, omdat ik erg last van mijn nek had kreeg ik een kraag e.d om. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik allemaal testen ondergaan en buiten de schaafplekken en kneuzingen valt het heel erg mee, alleen kan ik momenteel bijna niks zelf, alles is zo stijf kan me nauwelijke bewegen. Kan niet eens zelf het bed uitkomen |(

Nou zei het bergings bedrijf dat ik beter de auto had kunnen raken om zo te laten zien dat het echt die auto zijn schuls was. Vond ik raar, ik bedoel ze bekennen schuld, de verkeersongevallen dienst is erbij geweest enz. Hoop dat alles netjes wordt afgehandeld en dat alles wel vergoedt wordt, evenals mijn pak e.d.

Mijn motor is total loss, heb frame is op 3 plekken geknikt en eigenlijk is er niks meer heel ;(

Foto's volgen

Gelukig kan je het hier nu vertellen, zijn er genoeg die dat niet kunnen :N
Maar gelukkig dat je verder niets ernstig hebt. Heb ook een keer een week
stijf op bed gelegen na een crash.... Gaat vanzelf weer over

succes verder en beterschap! :Y
 
Wat ook nog zo is, ik heb mijn motor net een grote beurt gegeven, waaronder ook 2 nieuwe schijfremmen voor en voor en achter een nieuwe mpp bandje. Al met al veel geld ingestoken en waarschijnlijk krijg ik alleen de dagwaarde terug ;(

Iemand ervaring?
 
Sterkte!
Jammer dat het dan weer zo moet gaan..
Weet je wel waarom de automobilis de auto ervoor gooiden dan?

edit: als je nieuwe achterbandje nog goed ik wil ik hem wel overnemen! :X
 
Laatst bewerkt:
@RRRamon, thx en idd ik ben er ook goed vanaf gekomen
 
Sterkte!
Jammer dat het dan weer zo moet gaan..
Weet je wel waarom de automobilis de auto ervoor gooiden dan?

Ik heb het niet van haar zelf gehoord, maar ik hoorde van een vriend die met haar gepraat heeft dat ze me wel zag, maar de auto er toch voor gooide, ze besefte het niet ofzo....

Voor haar en haar man (die er ook naast zat) is het ook erg, zij is namelijk zwanger en over een maand uitgeteld, ze was behoorlijk overstuur
 
Wat ook nog zo is, ik heb mijn motor net een grote beurt gegeven, waaronder ook 2 nieuwe schijfremmen voor en voor en achter een nieuwe mpp bandje. Al met al veel geld ingestoken en waarschijnlijk krijg ik alleen de dagwaarde terug ;(

Iemand ervaring?

ff zorgen dat je alle bonnetjes erbij hebt, en meegeven aan de schademonteur/expert.. hij kan zien dat je het NET erop het gezet, en kan hij je fiets waarschijnlijk ook wel met die waarde verhogen..
 
Oeffff.... Geluk gehad! Niet mouwen over je schijven, wees blij dat je er nog bent! Er zijn meerdere motoren, maar jou daar hebben we er maar één van! Die koekblikkers..
 
Sterkte met het herstel. Voor de verzekering idd alle papieren en bonnetjes opzoeken (wat je nog hebt), ook van je pak en helm!! Ik weet niet zeker of ze alles vergoeden van je nieuwe dingen zoals remschijven etc, maar denk t wel. Je pak en helm vergoeden ze als t goed is sowieso.

Succes en ben blij dat ik je berichtje kan lezen ipv RIP bericht :)
 
Sterkte.

Heb zelf ook een keer zo'n geintje gehad dat ik moetst kiezen tussen de auto en de berm en heb toen ook de berm gekozen, had er achteraf veel spijt van dat ik de auto niet geraakt had want die is gelijk door gereden B|
 
Laatst bewerkt:
Nou zei het bergings bedrijf dat ik beter de auto had kunnen raken om zo te laten zien dat het echt die auto zijn schuls was. Vond ik raar, ik bedoel ze bekennen schuld, de verkeersongevallen dienst is erbij geweest enz. Hoop dat alles netjes wordt afgehandeld en dat alles wel vergoedt wordt, evenals mijn pak e.d.
Wat stom van je zeg! Ik had wel vol in die auto gereden. Stel je voor dat je dat PTT-kast niet had geraakt, stond je daar zonder schade en lichaamlijk letsel. Had je helemaal niets kunnen claimen. B|

Maar goed, gelukkig kan je het zelf kan navertellen en hopen dat je goed gecompenseerd wordt voor al het leed. Blijft alleen jammer van de dagwaarde. Zeker als je motor al wat ouder is, krijg je er geen drol meer voor, ook al ziet hij er puntgaaf uit.
 
Gelukkig dat je dit nog zelf kan typen zeg! In veel van dit soort gevallen gaat het juist fout, een boom of paal tegenkomen kan fataal zijn. En een koekblik al helemaal B|

Jammer van je motor, maar dat is gelukkig niet het einde van de wereld (al zal het wel zo aanvoelen ;))

Sterkte met de afhandeling!!!
 
Bedankt allemaal voor de reacties, ben idd blij dat ik het zelf nog kan navertellen, en die motor, ach ja het is maar materiaal.
En al die bonnetjes pff, weet niet of ik die allemaal nog heb, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Heb vandaag met verzekering gebeld en ook met die man van die auto, hij heeft zelf ook alles al aangegeven bij zijn maatschappij

@ fastmarc, dat die auto bij jou is doorgereden is idd f*cking niet normaal, ben blij dat deze wel zijn gestopt!

@van-helden, ja idd vond ik ook beetje vreemd, als je zwanger bent laat je toch juist je man rijden!

@ Lee john, ja idd een paal of boom raken is vaak gelijk het einde, gelukkig niet!! Heb je trouwens al wat van je motor gehoord, die is gestolen toch?
 
hmm nog een keer

full
 
Als er misschien maar één airbag is, is dat nog niet zo'n rare beslissing.....................

Succes met de afwikkeling TS.

Ja idd dat zou goed kunnen, er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn, thx voor de reactie
 
nog een van het ptt kastje (er was daar tijdelijk geen internet :+ )

full
 
Jeumig, sterkte ermee!

Ik ga in het vervolg denk ik maar op een ptt-kastje rijde... Dat ding is er veel beter vanaf gekomen dan jou bike!
 
Terug
Bovenaan Onderaan