2003 Harley Dyna valt ineens uit

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
3.766
88
50
Ridderkerk (ZH)
Ach, als die fiets van me nu maar gewoon storingsvrij terugkomt maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Maar inderdaad, als je vanuit de Randstad naar het noorden moet en in Friesland of Groningen verzeild raakt weet je de rust daar wel te waarderen.

En geen stank van de Rijnmond

En de rustige wegen

En de natuur

En de huizenprijzen

En ga zo nog maar ff door....
 

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.980
133
-----
Ach, als die fiets van me nu maar gewoon storingsvrij terugkomt maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Maar inderdaad, als je vanuit de Randstad naar het noorden moet en in Friesland of Groningen verzeild raakt weet je de rust daar wel te waarderen.

En geen stank van de Rijnmond

En de rustige wegen

En de natuur

En de huizenprijzen

En ga zo nog maar ff door....
Dat komt wel goed , dingen zijn heus wel betrouwbaar (een motor is in mijn ogen vaak zo als de laatste man die er aan sleutelt) ik kocht de mijne en die pleurde na de eerste twee ritten uitmekaar .. heb het ding opnieuw opgebouwd , en nooit geen gereedschap meer nodig ..
 
Laatst bewerkt:

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.792
343
52
Persoonlijk denk ik dat zo'n Amerikaanse allesbrander nooit zo betrouwbaar kan worden als welke jap dan ook.
Maar dat is meteen ook de charme
Lekker toch weekendje rijden en een week sleutelen.
En je leert je fiets van a tot z kennen zo op die manier.
Elk nadeel hep ze voordeel zeg maar _O- :P
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.315
1.213
Als je er verder nooit mee rijdt dan blijven ze wel betrouwbaar ja._O-
Persoonlijk denk ik dat zo'n Amerikaanse allesbrander nooit zo betrouwbaar kan worden als welke jap dan ook.
Maar dat is meteen ook de charme
Lekker toch weekendje rijden en een week sleutelen.
En je leert je fiets van a tot z kennen zo op die manier.
Elk nadeel hep ze voordeel zeg maar _O- :P
Het bedrijf bestaat al veel langer dan ieder andere motofiets fabrikant,ze doen dus blijkbaar
toch wel iets goed anders hou je het niet zo lang vol. ;)
 

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.980
133
-----
Rene `` Laat ze maar lullen, de tijd leert het je wel dat het ding heel blijft of niet … Succes en nog veel lol met je nieuwe ploffer ...

(ik heb d`r ooit een Harley bij gekocht omdat ik altijd gezegd heb m`n laatste motor wordt een HD , want t is een echte ouwe lullen motor.)
 

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
3.766
88
50
Ridderkerk (ZH)
Dit mankementje wordt wel gefikst en verder blijf ik bij mijn mening dat dit de leukste fiets is die ik ooit heb gehad na tientallen FZR-ren, 4 R1-en, een TDM-850, een GSXR600 en een Z1000 te hebben gehad.

Enige jap die ik er nog naast wil hebben staan is een oude V-max en eventueel een GPZ900R, puur omdat die zo mooi zijn.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.315
1.213
Ik heb op diverse Harley,s gereden en het blijft leuk,het is geen sportieve motor maar heeft veel karakter,
maar het leukst vond ik het rijden op een Buell.
 

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
3.766
88
50
Ridderkerk (ZH)
Contactslot, heb ik ook aan zitten denken maar voor zover ik kan zien valt electrisch gezien alleen alles uit wat met het ontstekingscircuit te maken heeft, meest visuele is de toerenteller en die wordt rechtstreeks door de ontsteking aangestuurd.

De rest van de electra blijft het gewoon doen tijdens een storing, ik zou verwachten dat bij een gaar contactslot alles meteen dood zou zijn.

Het probleem is 100% temperatuurgerelateerd. Zou het contactslot zo warm worden dat het alleen dan verbinding zou verliezen?

Hij staat nou bij een goede shop en ik ben pas volgende week terug van vakantie. Ik hoop dat hij dan klaar is en dan hoor ik het wel, maar bedankt voor de input!
 

80 ci

MF'er
5 jun 2007
50
3
60
Leerdam
Contactslot, heb ik ook aan zitten denken maar voor zover ik kan zien valt electrisch gezien alleen alles uit wat met het ontstekingscircuit te maken heeft, meest visuele is de toerenteller en die wordt rechtstreeks door de ontsteking aangestuurd.

De rest van de electra blijft het gewoon doen tijdens een storing, ik zou verwachten dat bij een gaar contactslot alles meteen dood zou zijn.

Het probleem is 100% temperatuurgerelateerd. Zou het contactslot zo warm worden dat het alleen dan verbinding zou verliezen?

Hij staat nou bij een goede shop en ik ben pas volgende week terug van vakantie. Ik hoop dat hij dan klaar is en dan hoor ik het wel, maar bedankt voor de input!
Ok, het gekke is dat ie opeens uit valt.....
Als de rest van de stroom vragers het wel blijft doe......maatje van mij heeft ook zo iets gehad, was een scheurtje in de bobine, als ie warm werd viel die uit.
 

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
3.766
88
50
Ridderkerk (ZH)
Klopt, heb ik ook al aan gedacht maar deze heeft een single spark, dus een eigen bobine voor iedere cilinder, geen twin spark oftewel 1 bobine voor beide cilinders.

En hij valt meteen helemaal dood, niet dat hij op 1 cilinder gaat lopen ofzo.

Met 2 bobines is het vrij onwaarschijnlijk dat beide bobines op exact hetzelfde moment uitvallen. En omdat ik eigenwijs ben toch maar een nieuwe twin-bobine gekocht en een stuk gaan rijden.

Dat was dus 70 euro die ik me had kunnen besparen, na 20 minuten viel hij weer uit.....
 

80 ci

MF'er
5 jun 2007
50
3
60
Leerdam
Klopt, heb ik ook al aan gedacht maar deze heeft een single spark, dus een eigen bobine voor iedere cilinder, geen twin spark oftewel 1 bobine voor beide cilinders.

En hij valt meteen helemaal dood, niet dat hij op 1 cilinder gaat lopen ofzo.

Met 2 bobines is het vrij onwaarschijnlijk dat beide bobines op exact hetzelfde moment uitvallen. En omdat ik eigenwijs ben toch maar een nieuwe twin-bobine gekocht en een stuk gaan rijden.

Dat was dus 70 euro die ik me had kunnen besparen, na 20 minuten viel hij weer uit.....
Dat is dan idd onwaarschijnlijk.
Zal waarschijnlijk toch aan de vonk liggen, of een gebrek aan stroom er naar toe.
Benzine zal niet voor de hand liggen.