FZRene
MF veteraan
Pas een schitterende 2003 Harley Davidson FXDX Dyna Sport Glide gekocht met het 88ci Twin Cam blok met carburateur. 45.000 km
Helemaal blij mee, gaf geen klap verkeerd maar vanavond een mindere ervaring, midden op de snelweg kapte hij ermee. Het leek wel of het contact uitviel want de motor viel compleet dood en de toerenteller stond meteen op nul terwijl ik de vluchtstrook op rolde. Ik heb hem even laten staan en toen startte hij direct. Wel viel me op dat er een rood "check engine" lampje in de snelheidmeter ging branden als ik het contact aanzette, maar dat ging na 3 sec weer uit. Ik kan me niet herinneren dat dat daarvoor ook aan ging als ik het contact aanzette. Daarna normaal naar huis gereden waarbij hij het prima deed.
Omdat de toerenteller ook meteen wegviel moet het haast wel een electrisch probleem zijn, hij viel compleet dood.
Ik kan bijna alles zelf aan een motor maar ik weet nog niet hoe hij normaal hoort te functioneren, daar heb ik hem te kort voor. Dat hij niet hoort uit te vallen snap ik maar of dat lampje nu wel of niet aangaat als je het contact aanzet weet ik niet.
Oliepeil was gisteren aan de lage kant, moet ik nog bijvullen. Kan hij hem daarop uitgooien? Lijkt me van niet toch?
Kan ook een gaar contact zijn ofzo, maar hij viel electrisch volkomen dood, alsof de killswitch werd ingedrukt....
Alle advies is welkom
Helemaal blij mee, gaf geen klap verkeerd maar vanavond een mindere ervaring, midden op de snelweg kapte hij ermee. Het leek wel of het contact uitviel want de motor viel compleet dood en de toerenteller stond meteen op nul terwijl ik de vluchtstrook op rolde. Ik heb hem even laten staan en toen startte hij direct. Wel viel me op dat er een rood "check engine" lampje in de snelheidmeter ging branden als ik het contact aanzette, maar dat ging na 3 sec weer uit. Ik kan me niet herinneren dat dat daarvoor ook aan ging als ik het contact aanzette. Daarna normaal naar huis gereden waarbij hij het prima deed.
Omdat de toerenteller ook meteen wegviel moet het haast wel een electrisch probleem zijn, hij viel compleet dood.
Ik kan bijna alles zelf aan een motor maar ik weet nog niet hoe hij normaal hoort te functioneren, daar heb ik hem te kort voor. Dat hij niet hoort uit te vallen snap ik maar of dat lampje nu wel of niet aangaat als je het contact aanzet weet ik niet.
Oliepeil was gisteren aan de lage kant, moet ik nog bijvullen. Kan hij hem daarop uitgooien? Lijkt me van niet toch?
Kan ook een gaar contact zijn ofzo, maar hij viel electrisch volkomen dood, alsof de killswitch werd ingedrukt....
Alle advies is welkom