Gilera Runner 500cc.
Die hard MF'er
Zou hij dit jaar dan eindelijk te koop zijn.
De nieuwe Italjet Dragster in 125/200cc.
Na veel vertraging en beloftes lijkt het dan eindelijk te gaan gebeuren.
Vind het ontwerp mooi om te zien, al heb ik hem enkel op foto's gezien.
Heb dus nog geen idee of ik er met mijn 193cm wel op pas.
Iemand van hier er al opgezeten op een motor show?
Wat mij nu al wel tegenvalt is welke motoren er leverbaar zijn, ze doen alsof hij heel erg snel is.
Maar het "snelste" blok is het 200cc (in werkelijkheid 180cc) 4 takt blok met ongeveer 20pk.
Nu ken ik deze Rotax blokjes wel van de Aprilia Scarabeo 200IE Light.
Zijn redelijk betrouwbaar, koppakking is wel een dingetje.
Boring is vrij groot, waardoor hij bij de koelkanalen erg dun is.
Zie foto's hieronder.
Kop was daardoor ook ingevreten en de cilinder onbruikbaar.
Nu zouden er ook tuning delen te koop komen van Malossi, waardoor de boring iets groter word en dus ook de rand nog dunner word. (eng)
De nieuwe Italjet Dragster in 125/200cc.
Na veel vertraging en beloftes lijkt het dan eindelijk te gaan gebeuren.
Vind het ontwerp mooi om te zien, al heb ik hem enkel op foto's gezien.
Heb dus nog geen idee of ik er met mijn 193cm wel op pas.
Iemand van hier er al opgezeten op een motor show?
Wat mij nu al wel tegenvalt is welke motoren er leverbaar zijn, ze doen alsof hij heel erg snel is.
Maar het "snelste" blok is het 200cc (in werkelijkheid 180cc) 4 takt blok met ongeveer 20pk.
Nu ken ik deze Rotax blokjes wel van de Aprilia Scarabeo 200IE Light.
Zijn redelijk betrouwbaar, koppakking is wel een dingetje.
Boring is vrij groot, waardoor hij bij de koelkanalen erg dun is.
Zie foto's hieronder.
Kop was daardoor ook ingevreten en de cilinder onbruikbaar.
Nu zouden er ook tuning delen te koop komen van Malossi, waardoor de boring iets groter word en dus ook de rand nog dunner word. (eng)
Laatst bewerkt: