2022........ Waar gaat de reis heen?

Zo... route is af, 9 juli vertrek en dan 23 dagen van huis

yh8TXJd.png
 
Wel benieuwd of er mannen van hier in de Ardennen rond hobbelen..
Afgelopen donderdag in Hollanda een aantal mannen voorbij zien komen, deze ook weer b ik een pomp zien staan.
Om ze vervolgens enkele malen in de Ardennen te spotten.

En vanmiddag ook weer (alleen de fietsen dan)
OA:
CBR600Fje, blauwe 2003+ R6
KTM en nog wat groot All Road spul..
 
Nog 2 weken en dan ga ik naar de alpen, heb eigenlijk nog geen route/planning. Altijd weer lastig :)
 
Wel benieuwd of er mannen van hier in de Ardennen rond hobbelen..
Afgelopen donderdag in Hollanda een aantal mannen voorbij zien komen, deze ook weer b ik een pomp zien staan.
Om ze vervolgens enkele malen in de Ardennen te spotten.

En vanmiddag ook weer (alleen de fietsen dan)
OA:
CBR600Fje, blauwe 2003+ R6
KTM en nog wat groot All Road spul..
Ik heb het geluk in de Ardennen te mogen wonen, dus een zondagmiddag ritje is standaard Ardennen-Luxemburg-eiffel.

Maarja die belgische zx6r valt dan niet echt op🤣👌🏻💚
 
Nog 2 weken en dan ga ik naar de alpen, heb eigenlijk nog geen route/planning. Altijd weer lastig :)

Het bovenste hoekje van Frankrijk, zeg maar vanaf Thionville tot net voorbij Nancy, moet je zo snel mogelijk achter je laten.
Als je daarna de Frans Duitse grens volgt is het allemaal goed
En in de Alpen kan het helemaal niet missen.
 
Midden augustus ca 8 dagen naar de Alpen met tentje in mijn uppie. Denk de Ligurische Grenzkammstrasse nog een keer maar nu met de africatwin750 ipv de honda cb500. Ik heb er nu nog geschikte banden onder. Aan de andere kant: eerst 3 weken met caravan en gezin naar middellandse zee, dus de hoge benzineprijzen kunnen voor een minder verre motorweek zorgen..... Nix erg, kan op het allerlaatst nog beslissen.
O ja, als ik 8 dagen naar de Alpen dan peage tot aan Grenoble en om 6u weg.
 
Eerste weekend juli rijd ik weer mee met de Dutch 1000.
Heb me weer ingeschreven voor de 1000km.
Kijken of de Vespa me dit jaar niet nogmaals in de steek laat. Vorig jaar klapte na 250km de variomaat uit elkaar.

Gisteren dus het maar weer opgehaald.
Stond in de opslag sinds september 2021 toen we ons vorige huis te koop zetten. (ivm ruimte tijdens de bezichtigen).
Paar weken terug eens geprobeerd en ding startte meteen met 1 druk op de knop.
Gisteren dus ook weer, klik vroem.
20220618_224912_001.jpg


Staat nu weer naast zijn maatje in de garage.
Van de week maar even olie+filter wisselen plus wat ander onderhoud werk.

De Guzzi staat nog ongewassen sinds dat ik 1,5 week geleden terug kwam vanuit de Franse TET :o De klei is ondertussen kei hard geworden :N
 
Laatst bewerkt:
Loopt wel los toch, gebied is bepaald en de rest kun je daar invullen….. :]
Loopt het meestal wel op uit ja :9

Het bovenste hoekje van Frankrijk, zeg maar vanaf Thionville tot net voorbij Nancy, moet je zo snel mogelijk achter je laten.
Als je daarna de Frans Duitse grens volgt is het allemaal goed
En in de Alpen kan het helemaal niet missen.
Ga meestal bij Arnhem of al bij Meppen de Duitse grens over. Maar wil dit jaar ook wel is de Franse alpen zien (Col de Sommeiller lijkt me ook leuk), zit alleen nog in twijfel wat eerst te doen. Beginnen in Frankrijk of eindigen in Frankrijk. Zwitserland wil ik iig wel (zoveel mogelijk) vermijden gezien je daar een crimineel bent als je te hard rijdt, rustig doen en KTM gaan niet echt samen.
 
Voordeel van een maat met een huis in Oostenrijk is dat er zomaar een motorweekje Oostenrijk aankomt over 7 dagen. Wel werken voor de kost (wat onderhoud her en der) maar toch....... Verslagje volgt.
 
Midden augustus ca 8 dagen naar de Alpen met tentje in mijn uppie. Denk de Ligurische Grenzkammstrasse nog een keer maar nu met de africatwin750 ipv de honda cb500. Ik heb er nu nog geschikte banden onder. Aan de andere kant: eerst 3 weken met caravan en gezin naar middellandse zee, dus de hoge benzineprijzen kunnen voor een minder verre motorweek zorgen..... Nix erg, kan op het allerlaatst nog beslissen.
O ja, als ik 8 dagen naar de Alpen dan peage tot aan Grenoble en om 6u weg.
Even je reisverslag gelezen, ziet er ook leuk uit. Als het met een CB500 lukt moet het ook wel met SMT lukken. :)
 
Gister snel nog een extra vakantie aangevraagd, voor een 4 daagjes Dolomieten.

Ik ga even snel heen en weer, vrienden zijn er al maar zoals ik al zei het is een extra vakantie...

Nu was ik er van overtuigd dat er een auto/motor trein vanaf Düsseldorf naar Innsbruck ging. Maar die rijd intussen niet meer?
Is er nog een andere trein die handig is om te pakken?
 
Eerste weekend juli rijd ik weer mee met de Dutch 1000.
Heb me weer ingeschreven voor de 1000km.
Kijken of de Vespa me dit jaar niet nogmaals in de steek laat. Vorig jaar klapte na 250km de variomaat uit elkaar.

Gisteren dus het maar weer opgehaald.
Stond in de opslag sinds september 2021 toen we ons vorige huis te koop zetten. (ivm ruimte tijdens de bezichtigen).
Paar weken terug eens geprobeerd en ding startte meteen met 1 druk op de knop.
Gisteren dus ook weer, klik vroem.
Bekijk bijlage 1773580

Staat nu weer naast zijn maatje in de garage.
Van de week maar even olie+filter wisselen plus wat ander onderhoud werk.

De Guzzi staat nog ongewassen sinds dat ik 1,5 week geleden terug kwam vanuit de Franse TET :o De klei is ondertussen kei hard geworden :N
Allez, k hoop dat het lukt dit jaar. Verslagje vorig jaar met plezier gelezen.
Enne: klei nat maken, dan wordt ie weer zacht.
 
Na vaak te hebben gelezen nu de Picos de Europa bezocht.
Tja wat moet ik zeggen of het zo mooi is als er vaak word beweerd.

Ik heb de geloof ik bekende driehoek gereden ong 200km lang

Wellicht heb ik de mooie plekken in de Dolemiten te vaak goed bezocht.
Het is wat anders maar voor mij niet wauw.

Laat ik het zo zeggen de Sella ronde is kwa uitzichten en div veel indruk wekkender.

Heb wel een zeer goede mooie schone camping met goed eten gevonden.
Vlak bij potes
 
Wellicht heb ik de mooie plekken in de Dolemiten te vaak goed bezocht.
Het is wat anders maar voor mij niet wauw.
......
Wij gaan daar met een man of 6 heen in september. Heen via Frankrijk/Pyreneen en terug vanaf Santander met de boot naar Engeland. Wij zijn ook erg verwend met de Dolomieten/Alpen etc. We laten ons verrassen....... (hoop ik).
 
Terug
Bovenaan Onderaan