2022........ Waar gaat de reis heen?

Ik ben dit jaar niet verder gekomen dan America, wat over de snelweg met de 848 voelde als een autorit naar het gardameer :$
Door een weigerende motor navigatie en kloteweer was er op de heenweg helaas weinig andere optie dan achter mn vrouw (in de auto) aan rijden.
Door diezelfde motornavigatie de week in limburg veel minder gereden dan ik vooraf gewild had, maar wél eindelijk mn motor eens in de woonkamer laten overnachten 😍
Woonkamer.jpeg


Ondanks het weinige rijden daar wél een toffe fotoshoot gedaan samen met @Jaegermeister bij een verlaten fabriek.
IMG_0180.jpg


Volgend jaar knoop ik, waar ik ook heen ga, lekker een motortrailer achter de auto, scheelt me vast een hoop irritaties onderweg:$
 
Ja klopt, maar eerst naar Hamburg rijden, heeft niet zoveel zin...

Jammer ik dacht ik ga voor de co2 uitstoot eens met de trein, dacht dat dat de toekomst was 🙈
 
Ik snap het ook niet zo goed inderdaad. Voor hetzelfde aantal kilometers naar Hamburg zit ik ook al zowat in Zuid-Duitsland. Dat is misschien leuk als je in Eemshaven woont
 
Ik snap het ook niet zo goed inderdaad. Voor hetzelfde aantal kilometers naar Hamburg zit ik ook al zowat in Zuid-Duitsland. Dat is misschien leuk als je in Eemshaven woont
De reden is dat de nachttrein zonodig uit Amsterdam moest vertrekken in plaats vanuit Düsseldorf. Daarom is er geen tijd meer om auto's/motoren te laden
 
De reden is dat de nachttrein zonodig uit Amsterdam moest vertrekken in plaats vanuit Düsseldorf. Daarom is er geen tijd meer om auto's/motoren te laden
Oja inderdaad, dat was het verhaal. Nou moet ik ook wel zeggen, de vorige keer dat ik mee ging stonden er 2 motoren en 4 auto's op, dat loont ook niet echt denk ik
 
Vraagje: als ik naar spanje wil reizen met de motor, gelden er dan nog regels mbt corona? Ben overigens niet gevaxinated en neus testen doe ik niet aan. dus vandaar mijn vraag 🤞😋
 
Vanmorgen rond 08:15u vertrokken uit Oostenrijk. De eerste drie uur regen, of eigenlijk meer stortbuien en rond de 10 graden. Dus als lunch maar aan de erwtensoep.
Schermafbeelding 2022-07-01 om 20.52.08.png

IMG_7807.JPG

Rond 12:00u trok het een beetje open en rond 18:00u kwamen we aan bij het hotel in Eppelborn (D) met zon en ca. 23 graden. Een rit van bijna 10 uur door Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland. Ruim 520 km, alles binnendoor. Morgen de laatste 450km naar het Groene Hart. Was weer een geweldige week!
Schermafbeelding 2022-07-01 om 20.50.41.png
 
Ik ben er net geweest twee weken geen probleem. Neem wel je mondkapje mee .bij de apotheek is het verplicht

Neem er maar een paar extra mee.
Ik denk niet dat Spanje het zich kan veroorloven het land weer op slot te gooien, toerisme is een grote inkomstenbron.
Maar de cijfertjes gaan weer de verkeerde kant uit, houdt daar alvast rekening mee.
 
Vanmorgen rond 08:15u vertrokken uit Oostenrijk. De eerste drie uur regen, of eigenlijk meer stortbuien en rond de 10 graden. Dus als lunch maar aan de erwtensoep.
Bekijk bijlage 1777886
Bekijk bijlage 1777891
Rond 12:00u trok het een beetje open en rond 18:00u kwamen we aan bij het hotel in Eppelborn (D) met zon en ca. 23 graden. Een rit van bijna 10 uur door Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland. Ruim 520 km, alles binnendoor. Morgen de laatste 450km naar het Groene Hart. Was weer een geweldige week!
Bekijk bijlage 1777887
Koffie en erwtensoep. Dan was het echt slecht weer! #held
 
Afgelopen week op Tenerife gereden. Op een aftandse Honda Forza 300. Op de website stond een vers model, staat er enkel het eerste model. De eerste die ze me wilden geven had een vergeeld scherm. Gevraagd om eentje met een ander scherm ivm dat ik ook wil filmen, dat werd wel geregeld maar dat beestje had ook al 88.000 km op de klok. Maar goed, ik wilde rijden en de remmen en banden waren verder OK en geen zin om dit op een 125cc'er te doen.

Heb 2 maanden terug op Gran Canaria gereden. Ik vond Tenerife minder leuk om te rijden, maar de vulkaan is natuurlijk wel spectaculair. De topsnelheid op Tenerife in de bergen is 70 km/u, op Gran Canaria is dat 40 km/u, dat zegt wel iets over de moeilijkheidsgraad. Sturen op GC blijft mij mij dus favoriet.

Met jethelmpje dan de berg af aan de westkant met een dikke wolkenlaag was dan weer wat minder. Geen pinlock, dus de boel beslaat ook nog eens.. dus rustig rijden met vizier omhoog.

atlantic moto 2.JPG


20220629_133910.jpg
atlantic moto 3.JPG


20220629_160719.jpg
 
Afgelopen 2 jaar heerlijk rustig zonder NL-ers in Zuid Europa kunnen toeren.
Op de campings bijna geen landgenoten te bekennen met een geel kenteken. Veel angst voor corona?

Dit jaar gaan velen er weer op uit want nu mag 't weer en kan 't weer. (zeggen ze)
Dan wordt 't in NL zelf lekker rustig. Mooi om mijn vakantie dit jaar in NL te gaan doen.
De Drenthse hondsrug en Gaasterland staan deze zomer voor mij op het programma.
Veel bezienswaardigheden en uitstapjes staan op mijn TODO-lijst. Die ga ik maar eens een keer doen. Bijv wadlopen.
Voor mij dit jaar geen cols (daarvan heb ik er al zoveel gedaan) of 1000km op 1 dag.
Scheelt gelijk een flink bedrag op de benzine-kosten à €2.60/ liter. (1000km/ 17*€2.60=> 150€ alleen benzine op 1 dag :') )
 
Afgelopen juni zowel in Noorwegen als het Lake District geweest, maar met een beetje mazzel kan ik in het najaar ook nog een dikke week weg.
Nu zit ik te denken aan een rondje Zwitserse Alpenpassen, ook omdat ik in Zurich en Laax vrienden heb wonen die ik dan mooi kan bezoeken (en overnachten). Vroeg mij alleen af tot wanneer ik relaxt de passen kan rijden i.v.m. de sneeuw? Kan dat in oktober nog? Weet iemand dat?
 
Heb hetzelfde plan. Na jaren in de Franse Alpen te hebben rondgereden, ga ik dit jaar eens de Zwitserse en noord Italiaanse passen verkennen. Ga wel bij een oud collega langs in CH, maar alleen voor bezoek. Ga in september, denk niet dat er dan al sneeuw ligt.
 
Vorige week in de Dolomieten gereden, vond het eigenlijk net te warm, vorig jaar oktober reed ik net onder het vriespunt, lag een klein beetje sneeuw op de Stelvio. Maar ze houden de weg goed schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan