2022........ Waar gaat de reis heen?

Ik zat in Oviedo.
Vlgs google-maps is 1700km vanaf NL. Dan mag je voor 'de groep' wel 4 dagen rekenen.
Je vergeet nog kosten slijtage/ banden van de motor!

Zo redeneerde ik ook met de Ferry vanaf Sicilië naar Genua.
Alleen de tol was al bijna duurder dan de overvaart. Ook hoefde ik 1000km minder zelf te rijden. Geen brandstofkosten.
In Genua kwam ik 'fris' van de boot af. Daarna kon ik in 1x doorjassen naar huis!
 
Picos niet al te druk eind augustus? Dwz zo druk als Dolomieten met 1 miljoen campers?.
Je moet denk ik wel wat geluk hebben met het weer aldaar.
 
Dat zeg je precies goed!

In de Picos, maar ook de andere 'gebergtes' in de buurt is het vaak onwaarschijnlijk stil. Is bijna omgekeerde van de Alpen.
Ik reed daar wel eens, dat ik blij was dat ik nog ander verkeer op de weg zag. (begin augustus) Maar wat is het daar vaak ongelooflijk mooi.
Ik heb daar een stuk met de motor gereden van de camino de Santiago langs de zee. Dat was werkelijk prachtig!

Met het weer moet je geluk hebben.
Toen ik er was, was iedere dag zonnig en ca 25'C. Dat was prima!
Het is daar overal erg groen. Ik weet niet of je blij moet zijn als je daar bent met de gebruikelijke regen.
Een flink verschil merkte ik enkele dagen later in Portugal met 35'C+ en veel bosbranden.
(nee, het is geen feestje om op de snelweg plots door dichte rook van een natuurbrand te rijden)
 
Laatst bewerkt:
Zou volgend jaar wel naar zuid portugal willen (mijn dochter woont er dan), en zit te overwegen om het transport via Spanje motor tours te doen. Frankrijk hoef je niet zelf te doen, en je kunt zelfs in Malaga “opstappen”.
Kosten lijken me zeer acceptabel (maar nog geen echt contact gehad met de aanbieder). Moet het me nog allemaal bedenken. Ben nog nooit met de motor in Spanje of Portugal geweest; maar ik kan nu al niet meer wachten. Is het wat daar, of maar gewoon kiezen voor “dagstrand Oost Maarland” of zo?
Iemand eigelijk ervaring met Spanje motor tours? Gezien hun frequentie van rijden moet er toch bekendheid zijn hier op het forum lijkt me.
 
Zou volgend jaar wel naar zuid portugal willen (mijn dochter woont er dan), en zit te overwegen om het transport via Spanje motor tours te doen. Frankrijk hoef je niet zelf te doen, en je kunt zelfs in Malaga “opstappen”.
Kosten lijken me zeer acceptabel (maar nog geen echt contact gehad met de aanbieder). Moet het me nog allemaal bedenken. Ben nog nooit met de motor in Spanje of Portugal geweest; maar ik kan nu al niet meer wachten. Is het wat daar, of maar gewoon kiezen voor “dagstrand Oost Maarland” of zo?
Iemand eigelijk ervaring met Spanje motor tours? Gezien hun frequentie van rijden moet er toch bekendheid zijn hier op het forum lijkt me.
Er zijn meerdere vervoerders die op Malaga rijden.
Met spanjemotortours heb ik geen ervaring maar lees dat ze een centraal inleverpunt hebben in NL, als dat je schikt kan het interessant zijn.
Voor sommige vervoerders moet je een eind in NL afleggen om je motor in te leveren en later weer op te halen, kost ke ook een hoop tijd en km`s.

Qua prijzen zitten ze allemaal zo rond de €600 retour.
Ook in Malaga is een ophaalpunt bij de airport handig, nordcargo zit op vlakbij met een loods.
 
Zou volgend jaar wel naar zuid portugal willen (mijn dochter woont er dan), en zit te overwegen om het transport via Spanje motor tours te doen. Frankrijk hoef je niet zelf te doen, en je kunt zelfs in Malaga “opstappen”.
Kosten lijken me zeer acceptabel (maar nog geen echt contact gehad met de aanbieder). Moet het me nog allemaal bedenken. Ben nog nooit met de motor in Spanje of Portugal geweest; maar ik kan nu al niet meer wachten. Is het wat daar, of maar gewoon kiezen voor “dagstrand Oost Maarland” of zo?
Iemand eigelijk ervaring met Spanje motor tours? Gezien hun frequentie van rijden moet er toch bekendheid zijn hier op het forum lijkt me.
Motor-transport is niet zo mijn ding.
Ik zou zelf rijden, maar wellicht hebben anderen daar wel ervaring mee.
Maar als je dat dan toch doet en start in Malaga, kan je gelijk enkele steden meepakken in Andalusië.
Ik was daar paar jaar geleden met een fly-drive (auto) Dat wil ik zeker nog wel een keer inhalen op de motor.
Rijden langs de oude steden (en bezoeken?) daar is niks verkeerd mee. Maar ook rijdend langs de zuidkust tot in Portugal is prachtig.

Dus jouw vraag van: 'Is het wat daar'...................? Kan ik alleen maar zeggen is geweldig daar.
 
Picos niet al te druk eind augustus? Dwz zo druk als Dolomieten met 1 miljoen campers?.
Je moet denk ik wel wat geluk hebben met het weer aldaar.
Eind augustus is het nog druk, want vakantie voor de Spanjaarden en Portugezen. Het is nog wel te doen, de campings zijn er s avonds nogal levendig, maar om middernacht is alles stil. En s ochtends is het er rustig. :-)
 
Motor-transport is niet zo mijn ding.
Ik zou zelf rijden, maar wellicht hebben anderen daar wel ervaring mee.
Maar als je dat dan toch doet en start in Malaga, kan je gelijk enkele steden meepakken in Andalusië.
Ik was daar paar jaar geleden met een fly-drive (auto) Dat wil ik zeker nog wel een keer inhalen op de motor.
Rijden langs de oude steden (en bezoeken?) daar is niks verkeerd mee. Maar ook rijdend langs de zuidkust tot in Portugal is prachtig.

Dus jouw vraag van: 'Is het wat daar'...................? Kan ik alleen maar zeggen is geweldig daar.
Ik heb een tijdje in de omgeving Malaga / Marbella gewoond en mijn advies zou zijn.. Huren! Echt, maximale vrijheid voor heel weinig. Een klein autootje huur je zo voor bedragen va €5 tot €10, ook motoren huur je voor dat soort leuke prijsjes.. Even zoeken en spitten, dan vind je wel iets leuks voor een stuk fijner budget 😊
 
Ik heb een tijdje in de omgeving Malaga / Marbella gewoond en mijn advies zou zijn.. Huren! Echt, maximale vrijheid voor heel weinig. Een klein autootje huur je zo voor bedragen va €5 tot €10, ook motoren huur je voor dat soort leuke prijsjes.. Even zoeken en spitten, dan vind je wel iets leuks voor een stuk fijner budget 😊
Een auto huur je inderdaad voor een paar eurie p/d
€21 voor een week is de laagste prijs die ik in Malaga geboekt heb.
Maar een motor beneden de €100 p/d ben ik nog niet tegen gekomen.:N
 
Een auto huur je inderdaad voor een paar eurie p/d
€21 voor een week is de laagste prijs die ik in Malaga geboekt heb.
Maar een motor beneden de €100 p/d ben ik nog niet tegen gekomen.:N
Voor mijn fly-drive Andalusië had ik al in NL geïnformeerd of ik de auto die bij de reis zat, kon inwisselen voor een motorfiets.
Het bedrag retour voor de auto was vrijwel niets. Idd zoals je zegt, kostte een motor al snel €100 pd
Ik was liever op de motor gegaan, maar dan een meerprijs van mss wel €1000 was 't me niet waard.

Ja, een heel lage prijs om in Malaga een auto te huren viel mij ook wel op.
Bij mijn reis was zo'n ini-mini autootje met 40pk(?) inbegrepen.
Toen vroeg ik bij het verhuurbedrijf of ik voor de 10dagen mss kon inwisselen voor een gewone auto.
Dat kon best. Geen probleem. Moest geloof ik 3 tientjes extra betalen.
Minder herrie, meer ruimte, betere stoelen, meer vermogen. Zeker die 30 euries wel waard! Was een koopje!

Wel opletten met auto afhalen met of zonder eigen risico van €1000
De grotere auto was vlgs de verhuurder wel de mooiste die je kon wensen. Vrijwel nieuw. (zei die)
Wilt u wel of zonder eigen risico? Eigenlijk rijd ik (zelf) nooit deuken, dus er aan gedacht om eigen risico te nemen. Toch gelukkig niet gedaan.
's Avonds na een lange reisdag (ca 23.00h) ook niet meer gekeken hoe de auto erbij stond. Instappen en rijden. Vlgde ochtend bleken er toch meerdere beschadigingen te zijn. De auto had in die paar 1000 km toch al flink wat schade opgelopen. Bij inleveren werd nergens naar gekeken. O, u heeft met verzekerd risico? Alles is oke! Zet u 'm daar maar neer. (met butsen en deuken)
 
Waar de meeste mee op hun bek gaan is om te huren via een broker.
dwz je huurt bij A een auto die van B is.
Nu neem je geen eigen risico en denk je dat je overal vanaf bent.
Echter, je levert de auto in met een niet vermelde schade.
Dan mag je eerst het eigen risico voorschieten en later op A gaan verhalen.
Je raadt het al, dat geeft een hoop ellende.
Vooral via RecordGo lees je die shit.
Mijn advies: altijd rechtsreeks bij de verhuurder huren en niet via hotel of tussenpersoon.
 
Volgende week naar Barcelona.
Heb een Opel Mocca gehuurd voor 4 dagen voor €165 all incl (behalve benzine)
Meestal krijg ik bij aankomst nog een beter aanbod, word daar nooit slechter van.
 
Vooralsnog staat de Noordkaap erop voor volgend jaar, maar ik twijfel zo af en toe.

Lijkt me een mooie rit, maar mijn vakantiedagen zijn beperkt, en Frankrijk staat ook op mijn verlanglijstje.
Daarbij wil ik ook nog twee weken weg met de sleurhut, dus er zullen keuzes gemaakt moeten worden..
 
Een auto huur je inderdaad voor een paar eurie p/d
€21 voor een week is de laagste prijs die ik in Malaga geboekt heb.
Maar een motor beneden de €100 p/d ben ik nog niet tegen gekomen.:N
Nee joh, dat moet beter kunnen.. Alleen ja, het gaat niet lukken via Hetz en Avis achtige bedrijven bij het vliegveld. Toen ik daar woonde huurde ik wel vaker via lokale dealer / garage bedrijven, gewoon contact opnemen en vragen of zij (of collega bedrijven) die dienst leveren.
Wil je het via internet uitzoeken, gebruik dan Spaanstalige zoektermen en kijk naar bedrijven iets verder van het vliegveld (toeristen focus kost nu eenmaal geld)
 
Nee joh, dat moet beter kunnen.. Alleen ja, het gaat niet lukken via Hetz en Avis achtige bedrijven bij het vliegveld. Toen ik daar woonde huurde ik wel vaker via lokale dealer / garage bedrijven, gewoon contact opnemen en vragen of zij (of collega bedrijven) die dienst leveren.
Wil je het via internet uitzoeken, gebruik dan Spaanstalige zoektermen en kijk naar bedrijven iets verder van het vliegveld (toeristen focus kost nu eenmaal geld)
Had ik al gedaan.
Rechtstreeks bij een dealer liggen de prijzen rond de €100
Daar beneden huur je lichte fietsjes of scootertjes.
 
Had ik al gedaan.
Rechtstreeks bij een dealer liggen de prijzen rond de €100
Daar beneden huur je lichte fietsjes of scootertjes.
Ik heb er een paar jaar gewoond en huurde met enige regelmaat, dus ook verschillende machines (X-adv, T-max, Beverly.. Maar ook Ducati Monster, yamaha MT07 bv). Huur periodes waren ong 4 tot 7 dagen, ik denk niet dat ik meer betaald heb dan ong. €75-100..
Nu ben ik inmiddels wel alweer wat jaren weg daar. Maar, ik denk niet dat het echt enorm veranderd is.. Wat wel uit zal maken is dat ik lokaal en (soms) op doorverwijzing kwam en probeer gewoon eens bij / via een dealer.. Desalniettemin is mijn ervaring dat het met contact maken goedkoper kan. Spaanse prijzen kunnen sowieso vaak door de helft 🤣
 
Nee joh, dat moet beter kunnen.. Alleen ja, het gaat niet lukken via Hetz en Avis achtige bedrijven bij het vliegveld. Toen ik daar woonde huurde ik wel vaker via lokale dealer / garage bedrijven, gewoon contact opnemen en vragen of zij (of collega bedrijven) die dienst leveren.
Wil je het via internet uitzoeken, gebruik dan Spaanstalige zoektermen en kijk naar bedrijven iets verder van het vliegveld (toeristen focus kost nu eenmaal geld)
IK meen mij @jort17 te herinneren die op La Palma of Gran Canaria motor van een particulier gehuurd heeft via een of ander huurplatform. Zoiets als air BnB maar dan voor motors. Misschien is dat een idee?
 
Ik heb pas sinds dit jaar mijn motorrijbewijs en ben er nog niet mee op reis geweest. Daar wil ik volgend jaar verandering in gaan brengen.

Zit te denken aan in ieder geval een weekje in het voorjaar, mei ofzo. En misschien in de zomer, maar dat hangt o.a. af van de andere reisplannen die nog gesmeed moeten worden.
Doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan