3D-print van je motor?

Kreeg zeer snel antwoord.
Niets is onmogelijk zo blijkt.........Maar ja, dat gaat aardig in de Euro-tjes lopen.
Het is echt meer hobbyistenwerk als het betaalbaar moet blijven.
En ja, ik denk dat deze hobbyisten vergelijkbaar zijn met de spreekwoordelijk speld in de hooiberg.

Of het moet zo zijn dat iemand hier mij (vertrouwelijk?) aanwijzingen kan geven?
Of dat iemand zijn werkgever (waar 3D-print mogelijk is) eens HEEL lief aankijkt en mij wil helpen?
 
Meestal neem je een schaal model als je het originele niet kan bemachtigen. Maar jij kan elk moment op je Apri 6.5 stappen, waarom dan zo’n zoektocht voor een mini uitvoering? :]
 
Het printen zou het probleem niet moeten zijn, denk ik. Er zijn heel best wel wat liefhebbers die hier mee willen helpen. Afgelopen weekend van de wetenschap ben ik bijvoorbeeld bij nurdspace in Wageningen geweest, waar zo'n tien printers stonden. Als.je daar komt met een model wordt het met liefde geprint. In veel steden zijn ook wel techlabs te vinden waar ze misschien willen helpen?
 
Meestal neem je een schaal model als je het originele niet kan bemachtigen. Maar jij kan elk moment op je Apri 6.5 stappen, waarom dan zo’n zoektocht voor een mini uitvoering? :]
Ja het origineel heb ik (uiteraard) en wel twee stuks zelfs, maar omdat er dus geen schaalmodel bestaat is dat dus juist het leuke om er eentje te kunnen (laten) maken..... Maar dat blijkt dus niet zo eevoudig.
 
Het printen zou het probleem niet moeten zijn, denk ik. Er zijn heel best wel wat liefhebbers die hier mee willen helpen. Afgelopen weekend van de wetenschap ben ik bijvoorbeeld bij nurdspace in Wageningen geweest, waar zo'n tien printers stonden. Als.je daar komt met een model wordt het met liefde geprint. In veel steden zijn ook wel techlabs te vinden waar ze misschien willen helpen?
Deze tips kan ik meenemen in m'n lijstje! Maar het scannen is dus de eerste stap......
 
In de game modding wereld is het een tak van sport om allerlei mooie auto's/motoren na te maken en er in een game als GTA mee rond te rijden. Daar zijn ook veel tutorials van te vinden. Als je er wat tijd in steekt zou je volgens dezelfde manier jouw Moto na kunnen tekenen.


Afgelopen voorjaar ben ik op een 3d-print beurs geweest. Er was een exposant met een hele interessante nieuwe manier van printen dmv een inkjetprinter en snijplotter. De print werd opgebouwd uit laagjes papier die verlijmd werden, en doordat de randen geprint waren was hij gelijk in full color. 6 januari kan ik zijn visitekaartje opzoeken
 
In de game modding wereld is het een tak van sport om allerlei mooie auto's/motoren na te maken en er in een game als GTA mee rond te rijden. Daar zijn ook veel tutorials van te vinden. Als je er wat tijd in steekt zou je volgens dezelfde manier jouw Moto na kunnen tekenen.


Afgelopen voorjaar ben ik op een 3d-print beurs geweest. Er was een exposant met een hele interessante nieuwe manier van printen dmv een inkjetprinter en snijplotter. De print werd opgebouwd uit laagjes papier die verlijmd werden, en doordat de randen geprint waren was hij gelijk in full color. 6 januari kan ik zijn visitekaartje opzoeken
Poeh! Zeer interessant maar daar moet je toch wel wat meer 'programmeerverstand' hebben dan ik heb..... Bovendien een goede printer en een snijplotter.....
Ja dat is toch niet wat ik zoek.
 
Dit was de printer waar ik het over had:

Het modelleren is zeker wel te leren, maar zal je wat uren/dagen kosten. Ook een geoefende 3d modelleerder zal het een aantal uren kosten om de moto netjes digitaal te krijgen.

3d scanners hebben het vaak moeilijk met chromen oppervlakken.
 
Ja, dat is echt wel mooi. Scannen om het te printen is misschien ook niet de beste manier. Als je het tekent kun je rekening houden met het printen, waardoor je delen kunt vereenvoudigen. Ook zou ik toch op z'n minst willen dat de wielen kunnen draaien. :P
 
En om met alle 6.5 fans een GoFundMe (of vergelijkbaar platform) pagina te openen om met de opbrengsten een professionele 3D modeller en printen te bekostigen? Denk ook niet dat je veel moeite wilt steken in een "zondag middag" projectje van een hobbyist dat tegen gaat vallen.
 
Ik ben nu aan het peilen of er überhaupt interesse voor is. Al 50 stuks niet haalbaar is dan weet ik nog niet of ik doorzet bij een commercieel (scanner en printer). Maar ik geef niet snel op hoor. Blijf zoeken naar de beste (en goedkoopste) oplossing.
 
Vergeet niet dat iets wat niet bestaat onbetaalbaar is. :+ Trouwens, vergeet ook niet scholen voor ontwerpen en printen. Misschien kun je het model aanbieden als een schoolopdracht/project?
 
Dat is een goeie zeg! Ga ik ook eens onderzoeken... Geen idee waar te beginnen. Ik ben helemaal niet thuis in die wereld dus ik heb er weer een uitdaging bij....Haha!
 
158_02.jpg
 
dat bedoel ik...
je m
zou iemand die er verstand van heeft moeten vragen om een 3D model te schetsen/ tekenen/ bouwen in autocad of 3d works (als dat allemaal nog bestaat)
details zal niet makkelijk zijn..

maar daar zou je aan moeten denken imo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan