Triumph speed four kopen: advies graag

Dinictus

Die hard MF'er
18 feb 2004
654
0
Rotterdam
Hey,

Ik ga een triumph speed four kopen. Een prima motor voor een beginnen als ik.
Kijk, deze dus:

speedfour.jpg


Nu hoop ik dat jullie een aantal vragen voor me kunnen beantwoorden:

1. Geld is op zich geen issue voor me, maar de betreffende dealer heeft een demo staan met 1700 km erop. Deze wil hij voor 350 euro minder verkopen. (overigens schijnt de nieuwprijs van de speed four overal 8990 te zijn maar hij geeft standaard 1000 euro korting. (klopt dit!?, is deze korting echt uniek?)

Voordelen hieraan: ik hoef hem niet in te rijden.
Nadelen: ik weet niet wat er met deze motor is gebeurd en ik hoef echt niet perso 350 euro te besparen.

2. Ipv van een kort stuur, neem ik een breder stuur. Okay iets minder "cool" maar dat rijdt echt veel lekkerder. De demo had zo'n stuur en de kosten hiervoor laat de dealer schieten (dit is de 350 euro waar ik het hierboven over had)
Maaruh: is dat stuur+ montage 350 euro waard? Er gaat ook een standaard stuur af natuurlijk... Lijkt mij persoonlijk niet, wat jullie?

3. Wie heeft er ervaring met de speed four? Ik heb erop gereden en ik vond hem super rijden. Moet ik nog andere motoren overwegen? (duc monster trekt me niet zo, en ik denk dat de speed triple nog te heftig is voor me, japans wil ik liever niet)

Benieuwd wat jullie vinden. En het idee om een daytona super III uit 95 te kopen ga ik laten varen overigens.
 
als geld geen issue is voor je dan koop ik liever nieuw, dan weet ik tenminste hoe dat ding ingereden wordt.
Hoe denk jij dat de gemiddelde motorrijder op een demo-bike rijdt?
 
Ik reed er iig netjes op. Het voordeel zou zijn dat ik hem niet zelf hoef ik te rijden. Die gast van de dealer heeft hem zelf ingeren zegt hij.

Maargoed idd denk ik ook dat een nieuwe beter is. 350 is ook niet echt veel op de prijs in dit geval.
 
als geld geen issue is voor je dan koop ik liever nieuw, dan weet ik tenminste hoe dat ding ingereden wordt.
Hoe denk jij dat de gemiddelde motorrijder op een demo-bike rijdt?


Juist, en dan met uitroeptekens !!!

Je bent gek als je voor 350 euro onder de nieuwprijs deze brommert koopt.

Je ruilt niks in neem ik aan. Dan babbel je met het allergrootste gemak / minimaal dat bedrag eraf op een nieuwe.

En als je ´m ooit inruilt krijg je te horen dat er geen origineel stuur op zit.

Tweede tip, maak eerst wat meer proefritjes op andere motoren.

Japans scoort vaak beter op :

- Prestaties
- Onderhoudskosten
- Betrouwbaarheid
- ...

En volgens mij kwam zo´n Speed Four niet zo best uit een test die ik ooit las.

Denk goed na anders sta je over twee maanden te flippen bj je dealer.
 
Lijkt me toch geen verkeerde keus. Zou in jou geval wel voor de nieuwe gaan. Zoals al gezegd is demo rijden toch een beetje kijken hoever het kan zonder dat het stuk gaat.
Voordeel van een triumph is dat je 'm niet overal tegenkomt zoals veel japanse fietsen.
 
Klink een beetje dom misschien maar het maakt me niet uit dat japaners beter zijn. Ik wil gewoon een triumph, just for the heck of it. Ik kan eerst wel een paar andere rijden maar dan heb je NOG niet alles gehad. Deze speed four reed echt heel erg fijn.

Hij is nu al 1000 euro afgprijsd dus veel meer eraf lullen gaat niet.
Oh en nog wat: welke japanse fiets ziet er zo uit als deze?
 
Ga voor nieuw! Je gaat ook deze fiets all-risk verzekeren e.d. (hoop dat je die kosten niet vergeten bent ;) ). Waarom een paar euro's besparen op een nieuwprijs... als de nieuwprijs zelf geen probleem is. Kijk als ie een paar jaar oud zou zijn... dan ligt het verhaal anders, maar nu... geen twijfel: nieuw.

Edit: normaal haal je zo'n 5-8% korting op de nieuwwaarde omdat je niets inruilt (en anders wordt die korting geboden op je inruiler). Dus € 500 moet je zo kunnen krijgen op een nieuwe. Doe die korting in acessoires (die kosten voor hem inkoopsprijs en voor jou de hoofdprijs). Succes met de onderhandelingen.
 
Laatst bewerkt:
wat betreft die korting volgens mij heb ik pas in een motor blad gelezen dat die triumph´s nogal flink waren afgeprijst dus ik denk dat die 1000 korting dij iedereen eraf gaat
Dan 350 E voor een stuurtje + montage als een dealer dat bij mij zou proberen zou ik gelijk een andere dealer zoeken
Want als hij je al bij de aankoop probeert te naaien dan kun je later je lol op
En ik zou altijd voor de nieuwe gaan ,dat inrijden is een lul verhaal
Als het je eerste motor is zul je ook wel willen wennen en er niet gelijk volgas gaan rijden
 
Neem even de moeite om naar een ander dealer te rijden en te vragen wat een nieuwe moet kosten, dan weet je het zeker.

Ook al speelt geld geen rol, 500 euro meer of minder zijn toch een hoop kilometers in benzinegeld.
 
Ik ga een triumph speed four kopen. Een prima motor voor een beginnen als ik.

Ik vind 'beginner' en 'prima motor' niet echt bij elkaar passen als je het hebt over een tegen (rond?) de 100pk leverend raceding.

Hoe dan ook: ga niet voor de demo. Mijn advies: ga eerder voor iets als een Hyosung Comet. Of, als het Triumph moet zijn: een T3A
 
Ach, 98 pk inderdaad en maar 68 NM. Ik ben ook geen 19 meer dus ik ken mezelf prima. Een speed four is echt wel een motor waar je op kan beginnen. Ik vind dat zelf maar het wordt me ook verteld door menig kenner.

Ik heb er op gereden en ik kan het echt wel handlen.

Ik ga iig voor een nieuwe. Of er moet nog heel wat af op die demo.
 
Prachtige motor ,alleen de voorvork vind ik minder. Daar hoort naar mijn idee (qua uiterlijk) beslist een dikke USD in.
 
Hele mooie fiets.(ben zelf aan het denken over de speed triple) :9 :9 :9 .
Als ik jou was zou ik voor een nieuwe gaan als het geld niet zo belangrijk is.Dan weet je zeker hoe die ingereden wordt!!!!!!!!!!!
 
Ach, 98 pk inderdaad en maar 68 NM. Ik ben ook geen 19 meer dus ik ken mezelf prima. Een speed four is echt wel een motor waar je op kan beginnen. Ik vind dat zelf maar het wordt me ook verteld door menig kenner.

Mja, 't is jouw feestje. En dat je het kunt handelen geloof ik meteen. Ik ging er alleen van uit dat je wilde leren rijden.
 
En op deze kan ik niet leren rijden?
Leg eens uit. ik bedoel het niet cynisch ofzo hoor, wil gewoon weten hoe je dat bedoelt.

als je rustig wilt rijden met deze bike gaat dat prima. Hij is licht, met dat stuur is hij helemaal lekker te besturen. Hij voelde mij nog makkelijker aan dan de cb1 waar ik op leste. Weet niet hoeveel pk dat was (70 ofzo?) maar die had natuurlijk ook 500 cc. Dit is maar 100 cc meer.

Ej finster die speed triple is nog gaver, vooral het nieuwe model met buizenframe. Heb je de versie gezien met die 3 kleine uitlaatjes?
Anyway, die koop ik denk over een jaar of 2. Eerst wat ervaring opdoen, en dan wordt het een triple of een daytona 955i.
 
En op deze kan ik niet leren rijden?
Leg eens uit. ik bedoel het niet cynisch ofzo hoor, wil gewoon weten hoe je dat bedoelt.

Alles kan natuurlijk. Mijn ervaring, en die om me heen, is dat je het sneller leert op een wat gematigde motorfiets. Kijk eens op faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=7#281

Goedkoop en simpel beginnen en dan na een jaar ofzo kopen wat je écht wilt hebben. My 2 cents..
 
[
als je rustig wilt rijden met deze bike gaat dat prima. Hij is licht, met dat stuur is hij helemaal lekker te besturen. Hij voelde mij nog makkelijker aan dan de cb1 waar ik op leste. Weet niet hoeveel pk dat was (70 ofzo?) maar die had natuurlijk ook 500 cc. Dit is maar 100 cc meer.

Ej finster die speed triple is nog gaver, vooral het nieuwe model met buizenframe. Heb je de versie gezien met die 3 kleine uitlaatjes?
Anyway, die koop ik denk over een jaar of 2. Eerst wat ervaring opdoen, en dan wordt het een triple of een daytona 955i.

De cb 1 van mijn vriendin heeft 57 pk en is toch echt een 400 cc!!!!

De speed triple die ik bedoel is idd het model met dat lekker snuitje en overheerlijke frame(De nieuwere dus)De four is ook heel gaaf en deze kost ook een stuk minder.

Ikzelf ben vroegaw begonnen op een honda cb 750 en dat waren toen ook een van de zwaarste fietsen.het ligt geheel aan jezelf hoe je ermee om gaat en dan vooral je twist of the right wrist :] :] :]
 
Ik vind een Speed Four ook erg gaaf. Als ik de keuze (en het geld...) had zou ik een nieuwe kopen. 350 eraf is echt te weinig. Aangezien hij inmiddels ook al 1700 km heeft gelopen.
 
nah... de speed triple is toch wel 100x mooier hoor...

Nou 100 keer....
De triple is wat radicaler maar de speed four is zeker een verschijning die je niet vaak ziet. Anyway een speed triple is nu te heftig. En bovendien moet ik mijn vriendin dan laten wennen aan de prijs van 14000 euro. Ik moest al flink zeiken om te rechtvaardigen dat ik 9000 ga uitgeven aan een moto. (ze steekt liever alles in een huis he... keukentje voor 10.000 euro, badkamertje voor 7000 etc.) En dan niet het belang zien van een goed motor. Ik moet er wel op naar mijn werk schat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan