A1 motor voor de kleine meid

Bij fuelly lijkt het erop dat ze allebei ongeveer hetzelfde verbruiken. De KTM 19 en de Yamaha 30+ en daar staat 35-39 km/l voor allebei.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, als er dan toch iets gebeurd, dan kan hij de rest van zijn leven voor je advies gaan werken. :Y

Ja, dat verhaal ken ik.

Ik rij zelf vanaf mijn 14e erg snelle brommers vanaf mijn 16e motor en heb pas op mijn 20e mijn motor rijbewijs gehaald en erg vaak dat verhaal gehoord van brave mensen.
 
Tsja, ik vind het moelijk om op grond van deze info advies te geven
dus..
doe eens een plaatje van je dochter?


Persoonlijk advies lijkt me in deze het beste. Wat is haar telefoonnummer? *D

Heeft nog lang geduurd voordat het gepost werd. Aan de andere kant zou iedereen op MF inmiddels wel moeten weten dat de kwaliteit van het advies omhoog gaat als er foto's worden gepost.
 
Ja, dat verhaal ken ik.

Ik rij zelf vanaf mijn 14e erg snelle brommers vanaf mijn 16e motor en heb pas op mijn 20e mijn motor rijbewijs gehaald en erg vaak dat verhaal gehoord van brave mensen.

Vergeet even niet dat dat jaren geleden was en de tijden veranderd zijn. Daarbij maakte jij toen zelf die keuze en maakt jouw zoon nu niet zelf die keuze.
 
Ja, dat verhaal ken ik.

Ik rij zelf vanaf mijn 14e erg snelle brommers vanaf mijn 16e motor en heb pas op mijn 20e mijn motor rijbewijs gehaald en erg vaak dat verhaal gehoord van brave mensen.

Heeft niet met braaf te maken maar met gezond verstand.

Ik zie dit soort acties vaker bij mensen die niets te verliezen hebben. Kan je ook niets kwijtraken als het mis gaat. Mensen die dan wel wat te verliezen hebben worden dan weggezet, in de meest voordelige versie, als "brave mensen".

Het heeft ook niets te maken met dat iemand nooit iets zou doen wat niet mag. Het alleen iemand dagelijks de weg op sturen met iets waar je de rest van je leven spijt van kunt krijgen is echt iets héél anders. :Y

Zeker als je wat praktijkvoorbeelden hebt gezien dan moet je dit gewoon niet willen.

Dit staat overigens los van je argument dat een 125cc eigenlijk niet past bij de rest van het verkeer.
 
Het alleen iemand dagelijks de weg op sturen met iets waar je de rest van je leven spijt van kunt krijgen is echt iets héél anders. :Y
+
Dit staat overigens los van je argument dat een 125cc eigenlijk niet past bij de rest van het verkeer.
euhm, mijn oudste zoon is een voorzichtige, die geboren is met motorfietsen om zich heen en onder zich. Die de weg op sturen met een A1 motor vind ik gevaarlijker dan een motor een tikkie kietelen. Owja, papa heeft een eigen zaak en koophuis enzo '(
 
+euhm, mijn oudste zoon is een voorzichtige, die geboren is met motorfietsen om zich heen en onder zich. Die de weg op sturen met een A1 motor vind ik gevaarlijker dan een motor een tikkie kietelen. Owja, papa heeft een eigen zaak en koophuis enzo '(

In het kader "mij overkomt toch niks (in dit geval zoon)"
Helaas ben je niet alleen in het verkeer..

A1 rijbewijs of A1 fiets met 500cc blok.. ik vind allebeide niet verstandig.
Wacht gewoon nog lekker 2 jaartjes en neem het er dan van, legaal en wel.
 
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom jullie ouders.Je bloedeigen kinderen zo graag voor hun 24 jr op een motor willen zien :?

Het zal wel aan mij liggen ..... met het huidige verkeer.Laat ze verdomme eerst 5 jaar rijden in een auto zodat ze negatieve ervaring op kunnen doen.En daarna het motorrijden uit hun kop zullen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ze hoeven het niet eens zelf te doen.

Mijn kinderen zijn ook uiterst voorzichtig en toch heeft mijn zoon laatst bijna een frontaaltje gehad met een busje omdat deze randdebiel op een dijk in een bocht toch twee fietser ging inhalen omdat die tegenligger op de motor maar gewoon moet zorgen dat hij in het niets verdwijnt. Het was een overzichtelijke bocht dus de actie van het busje was een aan het opzettelijk grenzende debiele actie waar je ook niet op kunt anticiperen anders dan niet op de motor te stappen.

Via een aflopend schuin stukje berm net het busje gemist maar dit had ook heel anders kunnen aflopen. Als je dan invalide gereden wordt en je krijgt geen schadevergoeding omdat je zonder rijbewijs op je fiets zat, dan ben je echt zuur.

Een tikke kietelen is ook echt iets anders dan een 530 blok in een 125 hangen.
Een andere mapping o.i.d. is m.i. echt een ander verhaal dan ruim 4x de cilinderinhoud.
 
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom jullie ouders.Je bloedeigen kinderen zo graag voor hun 24 jr op een motor willen zien :?

Het zal wel aan mij liggen ..... met het huidige verkeer.Laat ze verdomme eerst 5 jaar rijden in een auto zodat ze negatieve ervaring op kunnen doen.En daarna het motorrijden uit hun kop zullen zetten.

Auto rijden doen ze al... en verbieden heeft geen zin.
 
Een tikke kietelen is ook echt iets anders dan een 530 blok in een 125 hangen.
Een andere mapping o.i.d. is m.i. echt een ander verhaal dan ruim 4x de cilinderinhoud.

zodra die niet meer voldoet aan A1 is het rijden zonder geldig rijbewijs. Geen ander verhaal :N
 
Ach, als er dan toch iets gebeurd, dan kan hij de rest van zijn leven voor je advies gaan werken. :Y

Inderdaad zo wel het domste wat je kan doen mocht er ooit iets gebeuren,een aanrijding
door zijn schuld bijvoorbeeld dan ben je dus het haasje,de verzekering zal dan alle kosten verhalen op de veroorzaker.Daarnaast hebben verzekeraars een hekel aan het
bedonderd worden,kans is dan ook heel groot dat je er uit geknikkerd word en daarna
ook niet meer bij een andere verzekeraar een verzekering kan afsluiten.Je komtdan bij
de probleem gevallen verzekeraars terecht met een torenhoge premie.
Buiten dit kan je van Justitie ook nog het nodige verwachten,wat ook niet goedkoop zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom jullie ouders.Je bloedeigen kinderen zo graag voor hun 24 jr op een motor willen zien :?

Het zal wel aan mij liggen ..... met het huidige verkeer.Laat ze verdomme eerst 5 jaar rijden in een auto zodat ze negatieve ervaring op kunnen doen.En daarna het motorrijden uit hun kop zullen zetten.

onzin Willem :Y ,jouw ouders waren vroeger net zo bezorgd :Y
waar ik me drukker om zou maken, dat je met die regeltjes eigenlijk met een "motor" de weg op moet die nauwelijks met t verkeer mee kan |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zodra die niet meer voldoet aan A1 is het rijden zonder geldig rijbewijs. Geen ander verhaal :N

Formeel heb je gelijk en beiden zou ik ook niet doen.

De kans dat je, als het fout gaat, betrapt wordt is met een ruim 4x zo'n groot blok veel groter dan met alleen een mapping waarvan wellicht niets hebt geweten.
 
Formeel heb je gelijk en beiden zou ik ook niet doen.

De kans dat je, als het fout gaat, betrapt wordt is met een ruim 4x zo'n groot blok veel groter dan met alleen een mapping waarvan wellicht niets hebt geweten.
schijnheilig nederland :(
 
schijnheilig nederland :(

Ik vind het niets met schijnheiligheid te maken hebben maar ik maar een andere risico analyse.
Daarbij is het voor mij niet relevant omdat ik beide niet zou doen.

Juridisch lijkt het mij ook iets genuanceerder. Met een ander blok zit je in de hoek van een WOK-melding en met mapping meer in de hoek van foute verlichting of een foute kentekenplaat.
 
Maar goed we dwalen af van de vraagstelling.

Het wel of niet eens zijn met de regelgeving is niet ter discussie.
Dat een A1 wellicht niet het slimste is om mee te starten is ook niet de discussie.
Hierbij komt dat ze wellicht stage moet gaan lopen in de ons naastgelegen stad waardoor ze naast ca 400m 80km weg alleen maar stadsverkeer met deze fiets zou rijden.
 
Pfff, perfect weggelaten om het belachelijk te laten lijken.
Vraag is blijkbaar niet aan jou besteed. :t
 
Als je de stukjes nog eens leest waaruit je de tekst geknipt hebt dan kan je het perfect nalezen.
 
Met veel stadsverkeer kan je beter een motortje met een hoog stuur nemen ,anders
word het zeker voor een dame pijn lijden aan de polsen,ook heb je met een hoger stuur meer macht over de motor zelf,en dat is zeker voor een beginner belangrijk.
Pijn leid af van waar je mee bezig moet zijn ,namelijk op de koekblik rijders letten die
het op je voorzien hebben.
Voor de nodige snelweg km,s zou bijvoorbeeld een scherm of stuurkuip ook helpen om dat dragelijk te maken.Is het binnen het budget zou ik altijd voor een motor met ABS gaan, ideaal als je een keer een noodstop moet maken,of hard moet remmen op een glad wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen honda 125 varadero uit duitsland halen? Over betrouwbaar gesproken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan