A1 motor voor de kleine meid

Aan de ene kant is het een ballerina, meisje meisje *O*

15nsol0.jpg


125cc - 11kW (A1) :P
 
V-twin is natuurlijk wel gaaf om te zien en op het oog lijkt het minder een brommer.

Ik zou dat aan haar moeten laten zien of het wat is.
 
V-twin is natuurlijk wel gaaf om te zien en op het oog lijkt het minder een brommer.

Ik zou dat aan haar moeten laten zien of het wat is.


Is je kleine meid nog een baby of zo kan zij zelf niet e.e.a zelf uitzoeken :? Luisteren wil ze kennelijk niet meer naar je dus ik zou zeggen.

Je bent nu groot wil geen advies meer van je vader ......... dus houdoe he :W
 
Is je kleine meid nog een baby of zo kan zij zelf niet e.e.a zelf uitzoeken :? Luisteren wil ze kennelijk niet meer naar je dus ik zou zeggen.

Je bent nu groot wil geen advies meer van je vader ......... dus houdoe he :W

Geen idee waar je het over hebt. Het lijkt erop, corrigeer me als ik het verkeerd zie, dat je graag afzeikt omdat je niets beters te doen hebt en op geen enkele manier tracht een positieve bijdrage te leveren aan de discussie. :W
 
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom jullie ouders.Je bloedeigen kinderen zo graag voor hun 24 jr op een motor willen zien :?

Het zal wel aan mij liggen ..... met het huidige verkeer.Laat ze verdomme eerst 5 jaar rijden in een auto zodat ze negatieve ervaring op kunnen doen.En daarna het motorrijden uit hun kop zullen zetten.
Is je kleine meid nog een baby of zo kan zij zelf niet e.e.a zelf uitzoeken :? Luisteren wil ze kennelijk niet meer naar je dus ik zou zeggen.

Je bent nu groot wil geen advies meer van je vader ......... dus houdoe he :W

Manmanman wat ben je weer aan het azijnpissen....ook met diverse andere posts van jou krijg ik weleens de indruk dat je eigenlijk een bloedhekel aan motorrijden en -rijders hebt.

Allereerst heeft pa haar helemaal niet gepusht, maar haar aangeraden om te wachten tot ze meteen A2 kon doen. Wilde ze niet. Logisch; een 18-jarige met nog niet volledig ontwikkelde prefrontale cortex kan niet zo heel goed lange-termijnkeuzes maken. Ze wilde blijkbaar dolgraag rijden en het was ook mogelijk; wachten is dan niet echt een optie voor een 18-jarige. En verbieden is er dan niet meer bij. (en waarom zou je ook)

Maar dat wil niet zeggen dat ze nu ze die A1 heeft niet openstaat voor een beetje advies over wèlke motor het dan moet worden.
Een 125 cc motor is toch helemaal niet raar om mee te beginnen? Zoals de meesten denk ik wel dat ze er goed aan doet om de snelweg te mijden want dat lijkt me best gevaarlijk met zo weinig vermogen. Maar voor dagelijks woon-werk heeft pa gezegd dat het vnl stadsverkeer en 80km/h weg is. Prima dus! Laten we dus niet te krampachtig doen met elkaar en gewoon het advies geven wat hij vraagt.
Of dochterlief uiteindelijk dat advies ook aanneemt is dan natuurlijk de vraag....ach, we weten toch allemaal dat een motor emotie is en lang niet altijd rationeel gekozen wordt? Dus laat zo'n meid dan lekker. Ze is 18, dus meerderjarig en heel veel ellende kan er niet van komen als ze een motor koopt die achteraf minder geschikt blijkt te zijn (zolang hij het legale vermogen heeft). Dat soort dingen moet je gewoon zelf leren in je leven.

(nb ik heb ook een dochter die net haar A heeft gehaald en op zoek is. Maar die is 26 en dus al wat rationeler in haar keuzes, maar ik weet wel waar ik het over heb ;) )
 
Laatst bewerkt:
We worden doodgeslagen met regeltjes waardoor we niet meer buiten de lijntjes durven kijken.
Laat iedereen toch lekker zelf de grens opzoeken en ontdekken of en welke consequenties er zijn als je er over stapt.
Lijkt wel dat niemand behalve zot begrijpt dat aanschuiven in de rij geen levensvreugde schenkt.
(jaja zwart-wit, hou op...)

Ontopic: Cagiva Mito full power.
Cagiva_Mito_Evo.png
 
Laatst bewerkt:
met verstand van zaken, 30.000 volgas kilometers :X
Het was maar een voorbeeld, maar 30.000 km valt op zich wel mee toch?
Het lijkt wel een trend om heel krampachtig over kmstanden te doen, terwijl zo'n blok toch best wat aankan. Ik kan me niet voorstellen dat hij daarmee aan het eind is.
En volgas kilometers? Dat is een blinde gok.
Ik heb persoonlijk liever een motor die heeft gereden dan eentje die bijna alleen maar heeft stilgestaan. Of voornamelijk voor woonwerkritjes van 5 km is gebruikt.

(bovendien zal ze er maar een jaartje of 2 op rijden)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat vele zo krampachtig doen over snelwegrijden,dat het zo gevaarlijk
zou zijn,met een motor die redelijk makkelijk 100 haalt is er prima mee op de snelweg te rijden.
Voorlopig gebeuren er minder ongelukken op de snelweg dan op binnenwegen en in de stad.
Ik heb zelf een jaar lang met een 125cc met een top van 130 en wind tegen krap 100 gereden,
ook op de snelweg,dat was prima te doen er zijn altijd nog genoeg voertuigen die langzamer gaan zoals vrachtwagens en wagens met een caravan of aanhanger.
 
Dan haalde je zeker nimmer in tijdens je snelwegritjes?
Doe dat maar eens met een A1 fiets.
En dan net als je een tweetal vrachtwagens voorbij wil die rond de 90km per uur rijden en er in de verte een dikke Audi aan komt kakken met ruim 130 op de teller.
Enig idee hoe snel die bij jou is en hoe lang jij erover doet om de inhaalactie te voltooien?
Vr Gr
 
Dan haalde je zeker nimmer in tijdens je snelwegritjes?
Doe dat maar eens met een A1 fiets.
En dan net als je een tweetal vrachtwagens voorbij wil die rond de 90km per uur rijden en er in de verte een dikke Audi aan komt kakken met ruim 130 op de teller.
Enig idee hoe snel die bij jou is en hoe lang jij erover doet om de inhaalactie te voltooien?
Vr Gr


Dan blijft die dikke audi er maar ff lekker achter :Y
daar heb ik me nog nooit ene kont van aangetrokken,
wat achter me rijd zoekt het maar uit :W
 
Het was maar een voorbeeld, maar 30.000 km valt op zich wel mee toch?
Het lijkt wel een trend om heel krampachtig over kmstanden te doen, terwijl zo'n blok toch best wat aankan. Ik kan me niet voorstellen dat hij daarmee aan het eind is.
En volgas kilometers? Dat is een blinde gok.
Ik heb persoonlijk liever een motor die heeft gereden dan eentje die bijna alleen maar heeft stilgestaan. Of voornamelijk voor woonwerkritjes van 5 km is gebruikt.

(bovendien zal ze er maar een jaartje of 2 op rijden)
Zonder verstand van zaken

met verstand van zaken, een 125cc wordt meestal bereden door een jongere die overal volgas rijdt waardoor het bijna circuit kilometers zijn. Bovendien hebben de meeste jongeren net genoeg geld voor benzine en niet voor onderhoudt, dus het zijn tropen kilometers. De Varadero is een import, dus er kan best een woonwerk belg oid op gereden hebben daarvoor, maar ook die rijdt bijna altijd volle damp.

Datum eerste toelating
06-02-2004
I
Datum tenaamstelling
27-11-2017
Tijdstip tenaamstelling
12:42
Datum eerste afgifte Nederland
11-07-2016
 
Dan haalde je zeker nimmer in tijdens je snelwegritjes?
Doe dat maar eens met een A1 fiets.
En dan net als je een tweetal vrachtwagens voorbij wil die rond de 90km per uur rijden en er in de verte een dikke Audi aan komt kakken met ruim 130 op de teller.
Enig idee hoe snel die bij jou is en hoe lang jij erover doet om de inhaalactie te voltooien?
Vr Gr

En waarom zou je moeten inhalen,en dacht je dat een snelle wagen je zomaar overhoop zou rijden _O- ,voordeel van snelle wagens is dat ze ook remmen hebben die daar op berekend zijn. :P
Zoals ik al eerder schreef heb ik zelf ook 125 gereden en ja ik heb de snelweg overleefd :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Dan haalde je zeker nimmer in tijdens je snelwegritjes?
Doe dat maar eens met een A1 fiets.
En dan net als je een tweetal vrachtwagens voorbij wil die rond de 90km per uur rijden en er in de verte een dikke Audi aan komt kakken met ruim 130 op de teller.
Enig idee hoe snel die bij jou is en hoe lang jij erover doet om de inhaalactie te voltooien?
Vr Gr

Dat het niet ideaal is, is duidelijk. Dat was het al voor dat ik de vraag stelde.

Het is niet de bedoeling om hem dagelijks op de snelweg te gaan gebruiken maar als het een keer kan dan is dit wel prettig. Mee op de linkerbaan van een 130km snelweg gaat niet gebeuren. Dat is zelfs al niet prettig met twee personen op een A2 motor die solo vlot naar de 170 loopt.

Het gaat erom dat als het kan, het wel prettig is, en toen ik met dit draadje van start ging was de vraag of ze allemaal maar 100-110 lopen vol gas en of dat er ook zijn die misschien wel 20-30km harder kunnen. Dat waren de berichten die ik her en der gelezen had en ik wilde graag wat reacties daarop.

Zoals ik het nu begrijp is het eigenlijk allemaal zo dat met wind tegen bij allemaal al een uitdaging is om 100 te halen en met wind mee zijn er een paar de die wellicht de 135 aantikken. Dus blijkt 100 een mooi uitgangspunt.

Op de snelweg na je dan met de auto's mee die ook 100 rijden en heb je nog een klein beetje over. Heb je echt wind tegen dan moet je met de vrachtwagens mee en heb je dan ook nog iets over. Net echt ideaal maar als het moet kan je komen waar je zijn moet.
 
En waarom zou je moeten inhalen,en dacht je dat een snelle wagen je zomaar overhoop zou rijden _O- ,voordeel van snelle wagens is dat ze ook remmen hebben die daar op berekend zijn. :P
Zoals ik al eerder schreef heb ik zelf ook 125 gereden en ja ik heb de snelweg overleefd :Y :]

Gelukkig is de gemiddelde bestuurder altijd alert en zit nooit te appen of even de navigatie opnieuw in te stellen.
Dikke remmen is 1, ze gebruiken is 2
 
met verstand van zaken, een 125cc wordt meestal bereden door een jongere die overal volgas rijdt waardoor het bijna circuit kilometers zijn. Bovendien hebben de meeste jongeren net genoeg geld voor benzine en niet voor onderhoudt, dus het zijn tropen kilometers. De Varadero is een import, dus er kan best een woonwerk belg oid op gereden hebben daarvoor, maar ook die rijdt bijna altijd volle damp.

Zonder op een specifiek te koop staande fiets in te willen gaan.

Zijn er 125cc fietsen waarvan je weg moet blijven en zijn er waar je juist wel naar moet kijken.

Ondanks dat ze van de KTM 125 duke zeggen dat deze door KTM juist zo gemaakt is dat deze erg betrouwbaar is, zegt mijn onderbuik dat dit wellicht juist een fiets zou kunnen zijn waar idd alleen mee geraced is en dat je er daarom van weg moet blijven.

Maar zoals gezegd is dat mijn onderbuikgevoel dat niet gebaseerd is op enige kennis van de feiten. Als daar nog wat suggesties en aanbevelingen kunnen komen dan zou ik dat erg prettig vinden. Met kopen bij een dealer kan je wat garantie krijgen maar dat is met enig geluk 3mnd en dat houden ze meestal nog wel vol als een pro er naar gekeken heeft.

Vooralsnog heeft ze vandaag pas haar 2e en 3e les dus we hebben nog even de tijd om wat te zoeken.
 
Gelukkig is de gemiddelde bestuurder altijd alert en zit nooit te appen of even de navigatie opnieuw in te stellen.
Dikke remmen is 1, ze gebruiken is 2

Ja daar heb je helemaal gelijk in,maar dat kan dan iedereen overkomen ook met een 200
pk motor,en als je al terwijl je zit te appen een ongeluk veroorzaakt dan wil ik niet in jou
schoenen staan,want dan zie ik je de eerst komende jaren niet meer terug op straat.
 
Laatst bewerkt:
Dan haalde je zeker nimmer in tijdens je snelwegritjes?
Doe dat maar eens met een A1 fiets.
En dan net als je een tweetal vrachtwagens voorbij wil die rond de 90km per uur rijden en er in de verte een dikke Audi aan komt kakken met ruim 130 op de teller.
Enig idee hoe snel die bij jou is en hoe lang jij erover doet om de inhaalactie te voltooien?
Vr Gr
Waarom moet je zo nodig inhalen?? :?
 
Ja daar heb je helemaal gelijk in,maar dat kan dan iedereen overkomen ook met een 200
pk motor,en als je al terwijl je zit te appen een ongeluk veroorzaakt dan wil ik niet in jou
schoenen staan,want dan zie ik je de eerst komende jaren niet meer terug op straat.

Als jij dan op die brommer zat, zie je mij inderdaad niet meer terug. Ik loop over een paar jaar weer buiten, jij loopt nooit meer helaas. Koop je dus niks voor.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, vertrouwen in de automobilist hebben op de openbare weg is nogal dom.
Helemaal als de inzet min of meer je leven is. :)
 
Zonder op een specifiek te koop staande fiets in te willen gaan.

Zijn er 125cc fietsen waarvan je weg moet blijven en zijn er waar je juist wel naar moet kijken.
weg blijven van:(meerdere) eigenaren in NL ivm diverse jongeren zonder geld enzo

Wel sceptisch kijken: verse import uit landen waar een B rijbewijs voldoende is voor 125cc laag vermogen

Aanrader: nieuwe motorfietsen. Die dingen kosten niet de wereld en zijn redelijk waardevast zolang A1 blijft.
 
Waarom moet je zo nodig inhalen?? :?
Op een motor moet je toch inhalen })

Ik pak ook regelmatig m’n 200i - 10 pk fun motorscootertje ;)

Ga er ook wel eens de snelweg mee op, blijf dan op de rechter rijstrook,

relaxed met zo’n 80 tot 100 km/u :z

Van inhalen is totaal geen sprake, ja als er eens iemand 70 km/u voor me rijdt :P

Maar blijf er ook wel achter rijden...just for the fun of it _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan