die pentax blijft ook een apart ding
Daar moet je geen voetganger mee aanrijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
die pentax blijft ook een apart ding
Daar moet je geen voetganger mee aanrijden.
Meer massa is meer gewicht op de wielen, dus meer wrijving in de lagers en meer wrijving in de banden. Dat maakt normaal allemaal niet zo veel uit, maar voor dat laatste kilometertje topsnelheid kan het net beslissend zijn. Ik zou het ding zo licht mogelijk maken.
Je wilt altijd een bepaalde hoeveelheid downforce hebben, omdat je aandrijfkrachten moet overbrengen op het wegdek/ondergrond. En de banden kan je gewoon harder oppompen.
Je ziet bij de snelheidsrecords dat er vrijwel geen winst te halen is met massa. Je hoeft immers niet een bocht om. Het draait om topvermogen en om stroomlijn. Een aantal kilo's meer is verwaarloosbaar.
Dat licht eraan .....je zou zeggen als het eenmaal rolt maakt het niet uit , maar als het gaat om een record over een bepaalde afstand dan is een start toch ook van belang ....dus licht zijn is volgens mij dan wel weer belangrijk .
Je wilt altijd een bepaalde hoeveelheid downforce hebben, omdat je aandrijfkrachten moet overbrengen op het wegdek/ondergrond.
Ik heb urennnnnnnnnn aan dat spuitwerk gewerkt van die Pentax ..
Het spuitwerk blijft vast ook wel heel als je de voetganger goed centraal raakt. Met die punt bedoel ik.
Nou spreek je jezelf tegen. Als de lengte van de aanloop onbeperkt lang mag zijn, dan heb je geen last van extra massa die in beweging moet komen, maar ook niet van gebrek aan tractie. Moet je gewoon een wat langere aanloop nemen.
Ik blijf erbij dat extra wrijving door extra gewicht nadelig is. Als wrijving niet belangrijk was dan zouden ze ook geen dure lagers in zo'n machine zetten.
Dat hoeft juist niet, de crew krijgt via het oranje driehoekje meteen al de link naar het topic.Moet je even het gele driehoekje aantikken en een berichtje verzenden ....LET OP !!!!.... "Duidelijk vermelden om wel topic het gaat"
Waar slaat dit nou op .....
Nou spreek je jezelf tegen. Als de lengte van de aanloop onbeperkt lang mag zijn, dan heb je geen last van extra massa die in beweging moet komen, maar ook niet van gebrek aan tractie. Moet je gewoon een wat langere aanloop nemen.
Ik blijf erbij dat extra wrijving door extra gewicht nadelig is. Als wrijving niet belangrijk was dan zouden ze ook geen dure lagers in zo'n machine zetten.
Laatst nog op een racebeurs geweest, daar stond de oude sigaar van Henk van Kessel tentoongesteld.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor meer piccies van deze beurs zie
Teamheronsuzuki: Amicale Spirit of Speed Show Mill