Aangehouden 48 km te hard

GeSRArD

MF'er
In memoriam
6 sep 2005
229
1
Appingedam
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Gister staande gehouden door onopvallende politieauto. Reden 160 waar ik 100 mocht, na correctie kwam de desbetreffende agent op 48 km te hard. Ik was al lang blij dat ik mn motor niet hoefde te laten staan, het stuk ervoor was namelijk 80 en hij gaf aan dat ik mazzel had gehad. Voor zover je daarvan kunt spreken natuurlijk.
Thuisgekomen lees ik op de bon bij toegestane snelheid 120 km/u, terwijl terplekke 100 is toegestaan. Het zou er dus op neer komen dat ik 168 km/u heb gereden en dat kan natuurlijk nooit O-) .

Mijn vraag: kom ik onder deze boete uit, of wordt deze verlaagd door deze fout op de bon. Verder op wat voor bedrag moet ik rekenen??

Zijn er ervaringsdeskundigen?? -O-
 
Maar hij heeft aangegeven dat ik 148 km/u heb gereden. Volgens de boete zou dat dus maar 28 km/u te hard zijn, scheelt toch 20 kmtjes en een hoop scheuro's.
 
ehh tja, als je een brief schrijft weet ik niet of desbetreffende ambtenaar daarvan op de hoogte wordt gesteld..

Zo ja, dan zou ik mn klep houden en t zo laten.

Zo nee, dan kan t je nog een paar centen schelen :P
 
Ik was ook al heel blij dat ie niet mn rijbewijs heeft ingenomen en hij was idd heel schappelijk. Wat dat aangaat hoor je me niet klagen, maar het klopt gewoon niet wat op de bon staat, misschien moet ik toch maar wijselijk mn mond houden :X .
 
Als je daar 100 mag en op de bon staat 120, dan klopt die hele bon niet....

Als je dit ook aan kunt tonen, is het niet geldig.

Ben dan wel geen agent, maar volgens mij is dat wel waar. 8-)
 
Ik was ook al heel blij dat ie niet mn rijbewijs heeft ingenomen en hij was idd heel schappelijk. Wat dat aangaat hoor je me niet klagen, maar het klopt gewoon niet wat op de bon staat, misschien moet ik toch maar wijselijk mn mond houden :X .
pcies. Als je mazzel hebt nemen ze alleen de foutcode over zonder de toegestane max. snelheid ter plekke te contoleren, en krijg je een mulderbeschikking voor 28kmh. Als je pech hebt dan controleren ze het wel en beslist de OvJ wat hij gaat doen (schikkingsvoorstel of voorkomen, afhankelijk van je verleden) Dat het fout op het gele briefje staat maakt dan niets uit, want het is slechts een aankondiging van beschikking.
 
Als je daar 100 mag en op de bon staat 120, dan klopt die hele bon niet....

Als je dit ook aan kunt tonen, is het niet geldig.

Ben dan wel geen agent, maar volgens mij is dat wel waar. 8-)
Nog nooit zo'n onzin gehoord :W
 
Ten eerste ben je flink gematst, dus mag je je gelukkig rekenen dat je rijbewijs niet direct is ingenomen en je je motor had moeten laten staan.

Ten tweede ben je niet aangehouden, maar STAANDE gehouden. Een aanhouding is als je, al dan niet geboeid, wordt afgevoerd naar bureau ;)

Maar goed, sterkte ermee...
 
B| Reken op 48 km per uur te hard op een 100 km weg, met staandehouding, en laser meting, en je eerste ++ overtreding 300 - 350..... B|

:X Ik weet zo niet hoe ik dat precies weet :X :+
 
En in een 60 km zone? 47 te hard? Kost dat dan?

Hoe moet trouwens de weg ingericht zijn zodat je kan zien dat het een 60 km. zone is. Belijning dus. Hoe moet die er uit zien.
 
op de brief thuis staat een gemeten snelheid, de max snelheid, en overtreding na correctie.

als de gemeten snelheid 20km/u meer is dan wat er echt was, kan je dit aanvechten. als de max snelheid te hoog was maar de gemeten snelheid niet, ben je gematst en betaal je 20km/u minder. als ze beide 20km/u te hoog waren maakt het niets uit maar bij aanvechten is de kans groot dat de max snelheid niet aangepast wordt en betaal je dus 20km/u minder...


overigens hebben ze wet mulder zo aangepast dat administratieve fouten niet zomaar ontvankelijkheid verklaring betekend.
 
En in een 60 km zone? 47 te hard? Kost dat dan?

Hoe moet trouwens de weg ingericht zijn zodat je kan zien dat het een 60 km. zone is. Belijning dus. Hoe moet die er uit zien.

47 te hard in een 60 km zone kost je minstens 150,- euro
De belijning in een 60 km zone is volgens mij altijd doorgetrokken.
 
Reden 160 waar ik 100 mocht, na correctie kwam de desbetreffende agent op 48 km te hard.
Mijn vraag: kom ik onder deze boete uit, of wordt deze verlaagd door deze fout op de bon. Verder op wat voor bedrag moet ik rekenen??

Zijn er ervaringsdeskundigen?? -O-


Niet zo zeiken joh -als hij geconstateerd heeft dat je 160 reed waar je 100 mocht is dat 60 te hard en heeft hij je gematst met een correctie van 12 km en dan nog gaan zeuren om onder de bon uit tekomen. |( |(

Als je dat doet hoop ik dat hij volgende keer wel je rijbewijs in neemt.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
 
Niet zo zeiken joh -als hij geconstateerd heeft dat je 160 reed waar je 100 mocht is dat 60 te hard en heeft hij je gematst met een correctie van 12 km en dan nog gaan zeuren om onder de bon uit tekomen. |( |(

Als je dat doet hoop ik dat hij volgende keer wel je rijbewijs in neemt.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Mij hoor je ook niet zeuren, alleen klopt het niet wat op de bon staat. Als het schrijven van een enkel briefje me bv € 100,- zal schelen, zal ik het niet nalaten. Zo niet, dan heb ik gewoon pech.
 
47 te hard in een 60 km zone kost je minstens 150,- euro
De belijning in een 60 km zone is volgens mij altijd doorgetrokken.
nee hoor. een 60km zone heeft niet altijd een doorgetrokken belijning. wel moet er om de x kilometer een 60km zone bord staan. en een einde zone bord bij verlaten.
 
47 te hard in een 60 km zone kost je minstens 150,- euro
De belijning in een 60 km zone is volgens mij altijd doorgetrokken.
Volgens mij niet... :N

Zie:

De nieuwe strepen duiken op op de provinciale en gemeentelijke wegen. Autowegen worden volgens de richtlijn voorzien van een groene streep in het midden die geflankeerd wordt door twee witte strepen. Als de witte strepen onderbroken zijn, is inhalen daar toegestaan. Een doorgetrokken lijn mag niet overschreden worden. Aan de zijkant van de weg zijn witte strepen aangebracht. Een groene middenstreep betekent dus dat er maximaal 100 kilometer per uur gereden mag worden. Een dergelijke groene belijning is onder andere te vinden op de N381 (Drachten - Emmen) en op de N361 (Altsjerk - Dokkum). Het principe van dubbele belijning is ook op tachtig kilometerwegen van toepassing. Daar bestaat de middenstreep uit een dubbele witte lijn, al dan niet doorgetrokken. Ook hier zijn de zijkanten van de weg voorzien van een witte streep. Een dubbele witte streep wil dus zeggen: maximaal 80 kilometer per uur. Een type weg dat voorheen nog niet bestond is de erftoegangsweg ofwel de 60-kilometerweg. Deze heeft geen middenstreep maar onderbroken strepen aan de zijkanten. Ton Woestenburg, voorzitter van de werkgroep die de belijning bedacht, legde in een artikel in het Dagblad van het Noorden uit waarom er voor deze soorten belijning gekozen is: "Eén lijn in het midden van de weg was te onveilig. Die twee lijnen moeten de verkeersstromen uit beide richtingen uit elkaar drukken". Ook voor het weglaten van de middenstreep op 60-kilometerwegen is een reden: "Er is één brede rijstrook. Die moet mensen bewegen langzamer te gaan rijden", aldus Woestenburg. Omdat de landelijke overheid de voorlichtingscampagne vanwege bezuinigingen heeft geschrapt is het niet voor iedereen duidelijk wat de nieuwe lijnen betekenen. Regionale overheden in Drenthe en Friesland vangen dit op door extra borden te plaatsen met daarop de geldende maximum snelheid.
Komt uit: http://www.motorrijdersactiegroep.nl/verkeer/groenestreep.htm

Nu is de nieuwe belijning nog niet overal ingevoerd, dus je komt ook nog wel de oude situatie tegen (al dan niet onderbroken middenstreep).
 
Volgens mij zijn de boetes in een 60 km zone in verhouding hoger dan op bv een snelweg of autoweg. Die € 150,- lijkt me dan ook wat aan de lage kant. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ben bang van niet -O- .
 
Terug
Bovenaan Onderaan