Aankooptips regenkleding gevraagd

Ik gebruik altijd van die mooie plastic dingen! Knip er een paar gaten in voor benen en armen.
Elk ritje weer als nieuw, en met handige trekband! Kost ook nog is geen bal
vuilniszak.jpg
 
Ik heb zelf de Revit Titan regenoverall. Ik heb wel een goretex jas, geen goretex broek, en ik heb het regenpak destijds ook gekocht voor de vakantie. Mijn textielpak is op zich goed waterdicht, maar na een paar uur in de flinke regen gaat het toch her en der wel lekken. Daarvoor heb ik toen de regenoverall gekocht, en die werkt perfect. Het is even wennen met aantrekken van de overall, maar daar wen je snel genoeg aan. De rits loopt schuin, van je rechterheup naar je linkerschouder, dat is beter tegen doorlekken. Je kunt hem vrij klein opvouwen en er zit een tasje bij waar je hem in kunt stoppen. Hij zit goed strak en je kan hem ook nog wat bijstellen met klittenband en een heupband. In de maatvoering gaan ze er al vanuit dat er een pak onder zit. Ik heb zelf maat L, ben 1.86 normaal postuur en dat past perfect met textiel pak er onder. Je hoeft dus geen extra grote maat te kopen. Ik heb ook ergens last van dat het niet comfortabel is ofzo. Ook is het niet extreem heet. Als je hem aan doet met 25 graden zal het misschien warm zijn, maar verder valt het echt wel mee.

Inmiddels gebruik ik het pak ook vaak voor woon-werk. Ik blijf dan meestal wel gewoon droog zonder regenpak, maar ik heb er een hekel aan dat na een paar uur je pak nog steeds hangt te druipen, en dat het de volgende ochtend nog steeds niet droog is.
 
In de motorscene waar ik me over het algemeen in begeef (ratbikes 8-) ) rijden de doorrijders veel in Goretex regenpakken van defensie..te verkrijgen in veel legerdumps
Soms zelfs nieuw te vinden en niet zo prijzig als in de motorwinkel..en buiten dat , de meeste dragers zijn er erg tevreden mee dus misschien een aardige tip.
Mzzzlllss,Rob.
 
Rij geen woon-werk etc.
Is echt als back-up op vakantie.
Gewoon een beetje stevige overall kopen.. stevig vooral tegen het klapperen. Let ff op dat de rits lekker ver doorloopt naar je bovenbeen en schuin over je lijf en dat er ook een fatsoenlijke flap achter je rits zit. :X

Kijk of hij nog dicht wil over je kraag..

Maar als je denkt dat je pak redelijk waterdicht is en dit is echt alleen voor een wolkbreuk kun je ook altijd nog een tweedelig HEMA pak kopen. Klappert wat meer, maar is dunner en kun je dus kleiner opvouwen.
 
M'n vriendin en ik zijn van plan regenkleding te kopen voor op de motor.
Wat is beter: overall of 2 delig pak?
Waar moet je op letten met de maat (we gaan naar de motorbeurs met de auto dus zonder motorkleding)
Waar nog meer op te letten?
etc?

Alvast bedankt voor de info :}
Ik heb deze van roukema: stealth regenkleding:
Regenkleding : Dumpstore Roukama Holland, Ales op het gebied van vrije tijds kleding, leger kleding en cadeau artikelen
Nadelen geen. Voordelen, ontzettend klein op te vouwen, weegt bijna niks en is ademend.
Heb het gewoon 2 delig kan je snel aantrekken als het regent. Je benen zitten meestal achter je kuip dus zo nat wordt je daar niet.
 
mijn textielpak is waterdicht (nou ja, ongeveer dan) maar als ik een dagtocht in de zomer maak, rijd ik in leer. Dan heb ik gewoon een standaard regenpak bij me, niet speciaal motorspul. Speciaal voor die onverwachte hoosbui. Mooi klein op te vouwen/mee te nemen, doet wat hij moet doen, kost niets extra en de bescherming zit er toch wel onder. Flapperen voorkom ik door een extra ceintuur en verder rijd ik toch niet zo hard in een hoosbui.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal bij Louis een regenpak gekocht , ook voor mijn echtgenote. Tijdens de vakantie in Ierland in 2012, die erg regenachtig was, scheurde de regenbroek door het vele aan- en uittrekken ( over de motorlaarzen en zo). Ik hen nu weer bij Louis een aparte regenbroek gekochtvan het merk Proof ( €39.95) met een rits aan de zijkant van de benen. Je kunt de broek tot aan de band helemaal open ritsen. Je stapt erin en ritst de zaak dicht. Door de flap over de rits blijft het zaakje droog. Heb hem afgelopen zomer en herfst veel gebruikt. Het systeem werkt en je blijft droog.
:) :] :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan