Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ TS, waarom moet het persee zo'n duur ding zijn als je nu op een 20 jaar oude A.T. rijdt?
Is er niet iets wat nog steeds een grote stap voorwaarts is qua motor, maar een minder grote stap voorwaarts is qua prijs?
De enige stap is ktm adventure of de nieuwe afrika twin. Zo vreselijk goed is die 20 jaar oude afrika twin
O jawel hoor. Al heeft mijn auto op maand 39 150.000km, als die dan gestolen wordt, total loss komt door ongeval of natuurramp, of uitbrandt, krijg ik de volledige nieuwprijs geldend op moment van aankoop van de auto.
Eens ouder dan 39 maand wordt het nog enkel de dagwaarde van de auto op moment van diefstal, en dan speelt die km stand dus plots wel mee. Maar de verzekeringspremie gaat na maand 39 ook een goed stuk omlaag natuurlijk.
Verhaal over 'slijt' en opgeven is beter om ver van je af te zetten.Ik ben inmiddels de 50 ruimschoots gepasseerd en begin langzaamaan wat meer slijt te vertonen dus het is niet onaanemelijk dat er een dag komt dat ik het motorrijden zal moeten opgeven of serieus verminderen en daarom geniet ik ervan zolang het kan en kijk niet teveel naar de kosten ervan.
Ik ben verzekerd via Fintro (onderdeel van BNP Paribas Fortis), kantoor Vanrijckelen, in Tienen (B dus uiteraard). Die werken eigenlijk een beetje als makelaar, en zoeken er de beste uit, momenteel ben ik dus aangesloten bij AG insurance....
Welke verzekering(smaatschappij) heb jij? En is zo'n 'nieuwwaarde-regeling' wat ook RR in de eerste reactie noemt iets wat verzekeraars standaard aanbieden?
19" voorwielWat Zot zegt;Enige fiets die ipv een Adventure of CRF1000 in aanmerking zou kunnen komen is de Varadero.
Bekijk de onderhouds intervallen maar eens van zo'n KTM....
Verhaal over 'slijt' en opgeven is beter om ver van je af te zetten.
Ik ben ruim 10 jaar ouder, en denk nog in het geheel niet aan dit soort onzin.
Voor mij komt beter over dat iemand van nog eens 10 jaar ouder dan ik, gewoon een Suus GSXR1000 heeft aangeschaft. Uit ervaring weet ik dat hij weinig PK's ongebruikt laat.
That's the Spirit!!
Als je ooit nog eens in een kist achter de heg komt te liggen is er nog genoeg tijd om het rustig aan te gaan doen!
die intervallen zijn prima....wat mij er een beetje van weerhouden heeft een ktm te kopen zijn de verschillende problemen die ik hier en daar hoor en lees.
het lijkt een beetje hit and mis te zijn, de 1 beleeft van alles en anderen hebben weinig of niks.
hoe dan ook zijn ze wel geweldig en mischien moet ik gewoon de gok eens nemen....
Enige fiets die ipv een Adventure of CRF1000 in aanmerking zou kunnen komen is de Varadero. Maar die oogt mij te log en is 244kg zwaar tegenover 210kg wat de Adventure weegt. Reden dat ik niet voor de nieuwe Twin (>10K) ga is dat die mij nog te duur is. Ik zie Adventures staan rond de 8000 wat in mijn geval goed te doen en niet 'te duur' is.
)
die intervallen zijn prima....wat mij er een beetje van weerhouden heeft een ktm te kopen zijn de verschillende problemen die ik hier en daar hoor en lees.
het lijkt een beetje hit and mis te zijn, de 1 beleeft van alles en anderen hebben weinig of niks.
hoe dan ook zijn ze wel geweldig en mischien moet ik gewoon de gok eens nemen....
Wat ik heb genomen wordt in de volksmond een "full full omnium" genoemd, en dat is zoals de uitdrukking het zegt, gewoon alles, incl nieuwwaarde tot op de 39ste maand.
Ik wil je niet al te ruw storen in je droom over je verzekering.. maar.
In mijn ervaring is het feit dat je verzekering een dekking heeft tot aan de nieuwwaarde van het voertuig geen garantie is dat je in geval van een claim daadwerkelijk dat bedrag vergoed krijgt, als je niet kunt aantonen dat je schade daadwerkelijk dat bedrag haalt. Bij een total-loss schade of diefstal komt die aap pas uit de mouw, omdat ze op dat moment de aankoopfactuur pas hoeven te hebben van je. Jij hebt helemaal geen factuur voor die dure officiële nieuwwaarde dus dat bedrag claimen wordt dan lastig.
Verdienen op een verzekeringsclaim kun je dus eigenlijk bij voorbaat VERGETEN. Daar zijn de kleine lettertjes van de polisvoorwaarden voor.
Het is geen droom, het is werkelijkheid.Ik wil je niet al te ruw storen in je droom over je verzekering.. maar.
In mijn ervaring is het feit dat je verzekering een dekking heeft tot aan de nieuwwaarde van het voertuig geen garantie is dat je in geval van een claim daadwerkelijk dat bedrag vergoed krijgt, als je niet kunt aantonen dat je schade daadwerkelijk dat bedrag haalt. Bij een total-loss schade of diefstal komt die aap pas uit de mouw, omdat ze op dat moment de aankoopfactuur pas hoeven te hebben van je. Jij hebt helemaal geen factuur voor die dure officiële nieuwwaarde dus dat bedrag claimen wordt dan lastig.
Verdienen op een verzekeringsclaim kun je dus eigenlijk bij voorbaat VERGETEN. Daar zijn de kleine lettertjes van de polisvoorwaarden voor.
Sodeknetters bedoeld natuurlijk dat op mijn factuur de Cardoen prijs staat, en dat ik dus bij total loss niet de Hyundai prijs krijg uitbetaald.Hoezo niet? Als hem nieuw koopt krijg je daar echt wel een bon van hoor. Als je hem niet nieuw gekocht hebt, waarom zou je dan de nieuw waarde vergoed krijgen?
Verhaal over 'slijt' en opgeven is beter om ver van je af te zetten.
Ik ben ruim 10 jaar ouder, en denk nog in het geheel niet aan dit soort onzin.
Voor mij komt beter over dat iemand van nog eens 10 jaar ouder dan ik, gewoon een Suus GSXR1000 heeft aangeschaft. Uit ervaring weet ik dat hij weinig PK's ongebruikt laat.
That's the Spirit!!
Als je ooit nog eens in een kist achter de heg komt te liggen is er nog genoeg tijd om het rustig aan te gaan doen!
AT gekozen oa vanwege het formaat, het reiskarakter, het brute uiterlijk ervan en vw wonen in de stad. Ik wilde een fiets waarmee je id stad goed uit de voeten kunt en neigde naar een Transalp-achtig iets waar de politie toen op reed. Omdat die mij te klein was kwam ik uit bij de Twin. Liefde op het eerste gezicht was het Heb er sinds behalen rijbewijs in 2001 drie gehad (de laatste nu >10jr) en eigenlijk nooit iets anders gereden. Kom er op zich niks tekort mee maar wil weleens iets anders. Iets vergelijkbaars maar ook iets met meer ballen. Mijn boekhouder zegt dat het kan dus ja.. Zal oa gebruikt worden als reismotor. Ik zie het ook een beetje als een tussenstap naar een nieuwe Twin die me qua prijs, nu nog effe te ver gaat.Ook even afwegen hoe je motor gaat gebruiken en of je nu, met die mooie Africa Twin, iets tekort komt. Als je gewoon meestal op het asfalt blijft en je met je Twin goed uit de voeten kunt moet het verschil hem zitten in het uiterlijk. Vind je de KTM zoveel( prijsverschil) mooier als de Twin, niet moeilijk doen en er voor gaan.
Ach ik heb met al mijn KTM,s problemen gehad,tot een gescheurde cilinderkop aan toe,
maar het rijden met deze motoren maakt een hoop goed.
De gescheurde kop was de schuld van een tuner die de poorten te groot had gemaakt.
De meeste motoren die ik gehad heb en dat zijn er veel deden wat ze moesten doen meestal zonder problemen,goed onderhoud en de motor netjes warm rijden en niet afraggen dan is de kans op problemen vrij klein.En ja ik zou zo weer een KTM kopen.