Destijdsch gebruikte men daar den Haagschen Courant voor.Dit was geen internet-discussie,.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Destijdsch gebruikte men daar den Haagschen Courant voor.Dit was geen internet-discussie,.
Jou reply geeft mij genoeg infoAlsof ik aanstoot aan jouw mening zou nemen.
Ik laat mijn eigen ervaring niet onderuithalen door al dan niet wij van wc eend testjes, ik heb het ook nog nooit nodig gehad in dat handjevol kilometers dat ik tot nu toe gereden heb, ook niet in de zogenaamde paniekmomentjes.
Zometeen ontkom ik er toch niet aan omdat er geen motoren meer zijn zonder abs, dan zal ik moeten wennen aan dat brakke gevoel. Misschien ben ik dan al wel gestopt door allerlei inmenging van andere door angst ingegeven maatregelen.
Even een nieuw inzicht:
(disclaimer: ik heb ABS en wil nooit meer zonder)
Het is dus niet zo dat ABS betekent dat je straffeloos vol kan knijpen.
Sommige motoren hebben wel ABS, maar geen stoppie protectie.
Het blijft dus opletten.
Sommige motoren detecteren een stoppie als je ook de achterrem in de ABS remt bij een noodstop.
Nee hoor, is het niet. Je leert niet goed remmen met abs, simpel.
Klopt, mijn abs van K1100RS ging ook zeuren.Wel bij bmw
Ach, dan is het maar beter dat ik tegen die tijd gewoon stop. Ik vind het niks dat gevoel van dat ingrijpen omdat ik het verkeerd doe/niet kan remmen. Gelukkig kan ik nu nog wel gewoon rijden en een noodstop maken.dan zal ik moeten wennen aan dat brakke gevoel -> Je remt niet goed.
Een normale motor spreekt bij goed wegdek bij goed remmen nooit de ABS aan, hoe hard je ook remt. Gebeurd dat wel dan rem je verkeerd.
Je kunt echt als een idioot remmen voordat de ABS inkomt. (mits goede band en goed afgestelde vering, gaat ook heel vaak mis)
Kortom je merkt nooit dat ABS op je motor zit.
Ik krijg net te horen dat ik niet kan remmen ik hoop voor jou dat je wel beter remt dan mij.Bij de AVB examen mag je, als ik het me goed herinner, de motor alleen bij de noodstop in de ABS laten schieten. Vertragingsoefening, precisiestop en gewone remming worden afgekeurd als de ABS in werking treedt.
Sure, je leert in de praktijk pas écht hoe of wat, maar het is niet alsof ABS voor de lessers als hulpmiddel wordt aangeboden. Het tegenovergestelde is voor de 3 bovengenoemde oefeningen zelfs van toepassing; met oefenen voor de vertragingsoefening was het voorkomen van ABS voor mij één van de puntjes waar ik best wel even mee heb lopen kloten toendertijd. Ik zal niet zeggen dat ik nu net zo netjes m'n voertuig stil kan zetten als jij, maar aan de andere kant heb ik m'n MT-03 (sans ABS) nooit op de grond gelegd; ook al heb ik wel situaties meegemaakt waarbij een slechte remming een flinke straf was geweest.
En voor de noodstop; ja, daar ís 'ie voor. Ongetwijfeld dat je beter leert remmen zonder ABS, net als je voorzichtiger leert rijden als je geen helm draagt; de potentiele consequenties motiveren competentie. Maar als de nood aan de man komt zijn zowel een helm als ABS erg fijn om te hebben.
Ik krijg net te horen dat ik niet kan remmen ik hoop voor jou dat je wel beter remt dan mij.
Hahaha, lekker blijven plakken.En zo niet, dan heb ik nog ABS.
Heb zelfs die fancy Honda shit: C-ABS. Die pakt automatisch als je de éne rem dreigt te blokkeren de andere erbij voor je. Dus jah, niemand die merkt da'k dat ding voor geen meter beheers. Lekker bumperkleven jonguh.
1992 is ook al weer even geleden.Klopt, mijn abs van K1100RS ging ook zeuren.
De hele tijd twee van die rode knipperende lampjes voor me, word ik zenuwachtig van.
Bleek een te lage accuspanning, na enig zoekwerk een simpele manier gevonden om te resetten want BMW rekent daar €25 voor.
Verder is het tijdens het rijden bij mij nooit in werking getreden, tenzij ik het expres uittestte op zand/grind.
Ook leuk, de wielen blokkeren niet maar je hebt wel ineens een remweg van 100 meter omdat de rem gewoon bijna niet werkt.
Daarnaast behoed het systeem je niet voor vallen, knijp maar eens krachtig als je met je voorwiel onder een hoek ( in een bocht dus ) rijdt.
Je wiel zal niet blokkeren maar de wrijvingscoëfficiënt zal wel worden overschreden waardoor je dus alsnog ten val komt. ( zie topic van Sergio )
Duur, ja. Storingsgevoelig, ja. Zinvol, nee.
Goed leren rijden en anticiperen is zinvoller dan welk abs systeem ook.
Hoi IJzer
Bij de AVB examen mag je, als ik het me goed herinner, de motor alleen bij de noodstop in de ABS laten schieten. Vertragingsoefening, precisiestop en gewone remming worden afgekeurd als de ABS in werking treedt.
Klopt. Ik moest 'm overdoen na de eerste poging. Hij zei: bij een motor zonder ABS had je nu een en ander gebroken.Ook bij de noodstop hoor je toch vaak dat de examinator niet wil dat de motor in de ABS schiet, zeker niet bij droog wegdek.
Ook bij de noodstop hoor je toch vaak dat de examinator niet wil dat de motor in de ABS schiet, zeker niet bij droog wegdek.
Reden zou zijn dat veel beginnende motorrijders toch vaak starten op een motor zonder ABS.
Ik vind mijn CBR zonder ABS prettiger remmen dan de Yamaha MT07 met ABS waar ik op gelest heb.
Meer gevoel in de remmen, die MT gooide voor mijn idee de abs er nogal vlot in waardoor hij niet lekker remt.
Vind zo'n schokkend remhendel in mijn hand niet echt lekker voelen.
Snep wel dat je bij een noodstop met abs gewoon meer te vertellen hebt, weet ook niet hoe andere motoren met abs remmen.
Volgens mij is de vraag hier meer wat jij dan 'verkeerd' deed om die mt07 in de abs te krijgen. Ik heb anderhalf jaar een mt07 gehad maar op droog vlak wegdek was dat ding, als je netjes aanremde, eigenlijk niet op een normale manier in de abs te krijgen..Ook bij de noodstop hoor je toch vaak dat de examinator niet wil dat de motor in de ABS schiet, zeker niet bij droog wegdek.
Reden zou zijn dat veel beginnende motorrijders toch vaak starten op een motor zonder ABS.
Ik vind mijn CBR zonder ABS prettiger remmen dan de Yamaha MT07 met ABS waar ik op gelest heb.
Meer gevoel in de remmen, die MT gooide voor mijn idee de abs er nogal vlot in waardoor hij niet lekker remt.
Vind zo'n schokkend remhendel in mijn hand niet echt lekker voelen.
Snep wel dat je bij een noodstop met abs gewoon meer te vertellen hebt, weet ook niet hoe andere motoren met abs remmen.
Heel dat voortbewegen op twee wielen in de ban doen. 100% minder tweewieliggerelateerdeongevallen. HatsikideeEn nu nog de 40 % eenzijdige ongelukken de wereld uit .
Motorpak verplichten en natuurlijk de apk en gooi dan gelijk de wegenbelasting omhoog
Juist ik durf nu al bijna niet meer de motor op zuchtHeel dat voortbewegen op twee wielen in de ban doen. 100% minder tweewieliggerelateerdeongevallen. Hatsikidee