hallo mede motorrijders,
ik heb een probleempje met het bijladen van mijn accu,ik heb een Honda vf500f2,
als ik namelijk zonder licht rijd, is er niets aan de hand, ik heb dan altijd een volle accu, maar zogauw ik mijn lichten aanzet, dan heb ik na een weekje rijden een lege accu, heb de laadstroom doorgemeten en ik meette 12.8 volt, weet niet of dat genoeg is, ook heb ik de gelijkrichters nagemeten op diodefouten maar alle 4 de diodes zijn goed, (laten omgekeerd geen spanning door), wat kan het verder nog zijn, de spanningregelaar, moet daar meer uitkomen als 12.8 volt, , ik heb nagevraagd wat die dingen moeten kosten orgineel van Honda, en dat kwam op een prijs van 200 euro exclusief montage, laat ze daar nou een uur mee bezig zijn, is toch weer 45 euro erbij, en heb dan voor zo'n dingetje 250 euro betaald, zijn er andere mogelijkheden of moet ik hem echt varvangen??????
Wie kan mij hierover informeren
Sheldon
ik heb een probleempje met het bijladen van mijn accu,ik heb een Honda vf500f2,
als ik namelijk zonder licht rijd, is er niets aan de hand, ik heb dan altijd een volle accu, maar zogauw ik mijn lichten aanzet, dan heb ik na een weekje rijden een lege accu, heb de laadstroom doorgemeten en ik meette 12.8 volt, weet niet of dat genoeg is, ook heb ik de gelijkrichters nagemeten op diodefouten maar alle 4 de diodes zijn goed, (laten omgekeerd geen spanning door), wat kan het verder nog zijn, de spanningregelaar, moet daar meer uitkomen als 12.8 volt, , ik heb nagevraagd wat die dingen moeten kosten orgineel van Honda, en dat kwam op een prijs van 200 euro exclusief montage, laat ze daar nou een uur mee bezig zijn, is toch weer 45 euro erbij, en heb dan voor zo'n dingetje 250 euro betaald, zijn er andere mogelijkheden of moet ik hem echt varvangen??????
Wie kan mij hierover informeren
Sheldon