Achtervolgd door de Polizei

Begin dit jaar maakten we een trippie door de Eifel. Daarbij zijn we sneaky gefilmd door de Polizei. We gingen iets te hard en konden ieder 145 euro afrekenen. We konden het filmpje opvragen en vandaag heb ik 'm ontvangen. Ik dacht misschien wel leuk om hier te delen :)

http://www.youtube.com/watch?v=6ZEfTKWt2WY

:]

Volgens mij is de snelheid die verplicht is op die weg (50km/h) veel gevaarlijker. Val je onherroepelijk in slaap. Geinig filmpje, dat wel. (hoog bodw gehalte)
 
Ik ben daar gelukkig nog nooit polizei tegen gekomen, anders had ik wel meer mogen aftikken dan 145 euro ... :X Mooie overzichtelijke stuurweggetjes + Ducati 900 ss = :]

Grtz.

Dan kom je niet veel in de Eifel want ze staan er vrij vaak.
Eifel: prachtig gebied maar totaal verkloot door het massale toerisme van echt veel te hard scheurende mafketels waardoor er steeds meer leuke weggetjes in het weekend voor motoren op slot gaan. Toch doorrijden? Dik 300 euro auf der Stelle zahlen!
Vroegah, toen je nog in het weekend langs Steckenborn en Woffelsbach kon en mocht rijden was het echt mooi.......en nu is het door al die wegafsluitingen het gewoon nog drukker op de overige wegen...

Maar leuk filmpje!
 
Vroegah, toen je nog in het weekend langs Steckenborn en Woffelsbach kon en mocht rijden was het echt mooi.......en nu is het door al die wegafsluitingen het gewoon nog drukker op de overige wegen...

Maar leuk filmpje!
Dat kan nu nog, maar dan doordeweeks :]

trouwens de boete voor daar in het weekend rijden is niet zo hoog ;) wellicht een gokje waard ? (zou het niet wagen bij de eerste mooie weekenden van het jaar, dan staan ze er gegarandeerd :X )

En een paar wegen dicht, dan zijn er nog genoeg leuke wegen over, ook al zijn dat soms weer " 70" wegen ... bruck (bij Nideggen) > Schmidt is leuk, ook Schmidt> vossenack, einruhr>Morsbach, etc, maar ook de B258 rondom Monschau mag er wezen .. en dan door naar belgie, langs longfaye en naar Malmedy, lekker vers belegd stokbroodje eten op bijna frans muziekpleintje *O* ... (maar ik dwaal af :+ )


Eigenlijk is de eifel overal wel mooi, als je nederland gewend bent, alleen net dat eerste stukje eifel, daar wordt het hard gecontroleerd en begrensd .... (en rundum Nurburg dan)
 
Laatst bewerkt:
trouwens de boete voor daar in het weekend rijden is niet zo hoog ;) wellicht een gokje waard ? (zou het niet wagen bij de eerste mooie weekenden van het jaar, dan staan ze er gegarandeerd :X )

En een paar wegen dicht, dan zijn er nog genoeg leuke wegen over, ook al zijn dat soms weer " 70" wegen ... bruck (bij Nideggen) > Schmidt is leuk, ook Schmidt> vossenack, einruhr>Morsbach, etc, maar ook de B258 rondom Monschau mag er wezen .. en dan door naar belgie, langs longfaye en naar Malmedy, lekker vers belegd stokbroodje eten op bijna frans muziekpleintje *O* ... (maar ik dwaal af :+ )


Eigenlijk is de eifel overal wel mooi, als je nederland gewend bent, alleen net dat eerste stukje eifel, daar wordt het hard gecontroleerd en begrensd .... (en rundum Nurburg dan)

Yep. Mooi maar druk. Afgelopen zomer paar keer in Luxemburg geweest en dat beviel me al een stuk beter. Het moet maar weer snel lekker weer worden voor een dagje Luxemburg/Ardennen/Eifel

Maar goed, ben weer flink off-topic aan het gaan.
 
Leuk filmpje! denk dat je de bijrijder nog mag bedanken, anders was het er waarschijnlijk wat harder aan toe gegaan :z :Y
 
Laatst bewerkt:
Tja jongens,

hoeveel bordjes "50" moet je tegenkomen, voordat deze maximumsnelheid tot je doordringt?

Bovendien zie ik pieksnelheden boven 100 km/h en structureel snelheden boven 90 km/h, met geëikte apparatuur wel te verstaan. Je kilometerteller zal dan toch gauw richting 110 - 100 km/h gaan.

In Nederland was je je rbw dus met een beetje pech gewoon kwijt geweest........zeik er dan ook niet over, als je met een mini-boete van een paar tientjes er vanaf komt.
Strak stuurgedrag van de motoragent trouwens.......die Eifelcops kunnen echt wel een stukje sturen...... :}
 
Laatst bewerkt:
Tja jongens,

hoeveel bordjes "50" moet je tegenkomen, voordat deze maximumsnelheid tot je doordringt?
Tja, als niemand die bordjes volgt, wil het voor mij zeggen dat ze de verkeerde snelheid aangeven, en dat ze er dan ook maar staan om efficiënter te incasseren.
Bovendien zie ik pieksnelheden boven 100 km/h en structureel snelheden boven 90 km/h, met geëikte apparatuur wel te verstaan. Je kilometerteller zal dan toch gauw richting 110 - 100 km/h gaan.
Kijk, dat zijn nu 'kruis'snelheden.
In Nederland was je je rbw dus met een beetje pech gewoon kwijt geweest........zeik er dan ook niet over, als je met een mini-boete van een paar tientjes er vanaf komt.
Strak stuurgedrag van de motoragent trouwens.......die Eifelcops kunnen echt wel een stukje sturen...... :}
Gelukkig was dit niet Nederland dan.
Maar als we de europese regelneverij een beetje voor zijn dan kun je binnenkort wel je rijbewijs kwijtgeraken in NL als je in het buitenland een snelheidsovertreding maakt die in nederland je rbw zou kosten.
 
Leuk weggetje, zal ongetwijfeld véél geld opbrengen, want ik kan me echt niemand voorstellen die daar 50 rijdt. Die borden staan daar ook maar om chauffeurs te kl@ten en het geld uit de zak te jagen.
Dat is nou typisch een reactie die van iemand met jouw nic begrijpelijk is.....


Die snelheid is daar ter plaatse zo laag, omdat er over de afgelopen tien jaar minstens 100 motorrijders zwaar ten val zijn gekomen. Veel wegen rond de Rursee zijn al helemaal afgesloten voor motoren, vooral door het gescheur van vooral Nederlanders en de open uitlaten die velen zo nodig op hun fietsen moeten hebben.
Je zal maar in Heimbach of Woffelsbach wonen zeg, elke dag 750 motoren zonder uitlaat langs je hut....... -O-
 
Dan kom je niet veel in de Eifel want ze staan er vrij vaak.
Eifel: prachtig gebied maar totaal verkloot door het massale toerisme van echt veel te hard scheurende mafketels waardoor er steeds meer leuke weggetjes in het weekend voor motoren op slot gaan. Toch doorrijden? Dik 300 euro auf der Stelle zahlen!
Vroegah, toen je nog in het weekend langs Steckenborn en Woffelsbach kon en mocht rijden was het echt mooi.......en nu is het door al die wegafsluitingen het gewoon nog drukker op de overige wegen...

Maar leuk filmpje!
:^

Die goede oude tijd.....op een zaterdagmorgen in juli lekker vroeg door de Eifel naar Woffelsbach om een uurtje of 2 aan het strand te liggen......Heerlijk!!!
Allemaal verkloot door de weekendtirolers......
 
Ten eerste, belachelijke limiet van 50 op die weg. :o
Ten tweede, wat een lage boetebedragen!!!
Ik moest in België (als Belg) 750 euro boete betalen en 15 dagen rijverbod voor 98 (gecorrigeerd 92) in een zone 50.
 
Tja jongens,

hoeveel bordjes "50" moet je tegenkomen, voordat deze maximumsnelheid tot je doordringt?

Bovendien zie ik pieksnelheden boven 100 km/h en structureel snelheden boven 90 km/h, met geëikte apparatuur wel te verstaan. Je kilometerteller zal dan toch gauw richting 110 - 100 km/h gaan.

In Nederland was je je rbw dus met een beetje pech gewoon kwijt geweest........zeik er dan ook niet over, als je met een mini-boete van een paar tientjes er vanaf komt.
Strak stuurgedrag van de motoragent trouwens.......die Eifelcops kunnen echt wel een stukje sturen...... :}

Jij houdt je altijd en overal aan de max snelheid? Knap :}
Mij hoor je niet zeiken over de boete. We gingen te hard, mocht niet, zijn betrapt, betalen, klaar.
Na dat akkefietje hield ik me wel aan de max snelheid. Dacht dat ik gek werd. Zo hoeft motorrijden voor mij niet meer :N
 
Vind trouwens wel dat die juut vreemde lijnen rijdt. Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd van Charles, je weet wel die agent van blik op de weg.
 
Je bent ter plaatse niet bekend, neem ik aan?

Oordeel dan ook niet over de situatie / snelheidslimiet.....


Lees hier maar eens:

http://www.wdr.de/themen/verkehr/strasse02/eifelraser/index.jhtml?rubrikenstyle=verkehr

Nou jongens, wel lief voor elkaar blijven heh! :)
Die bordjes van 50 km per uur ken ik ook en daar hou ik me ook nooit aan.
Maar, zo bont als die harry's in het artikel die 150 km te hard rijden maken ze in het filmpje ook niet, toch? Als ik daar had gereden was ik ook de klos geweest.....
En zoals in dat artikel wordt gezegd: een paar idioten verkloten het weer voor iedereen...
 
Jij houdt je altijd en overal aan de max snelheid? Knap :}
Mij hoor je niet zeiken over de boete. We gingen te hard, mocht niet, zijn betrapt, betalen, klaar.
Na dat akkefietje hield ik me wel aan de max snelheid. Dacht dat ik gek werd. Zo hoeft motorrijden voor mij niet meer :N
Natuurlijk hou ik me niet overal en altijd aan de max snelheid, ik calculeer het risico dat ik gepakt wordt gewoon in. Nooit meer dan 30 te hard, niet over doorgetrokken strepen etc.

Nu heb ik misschien wat makkelijker praten, omdat de Eifel zowat mijn achtertuin is en ik meestal wel weet waar gecontroleerd wordt. Het concentreert zich voornamelijk op de wegen naar de Eifel en rond de Rursee / Heimbach....puur omdat daar ook de meeste verkeersdoden vallen. Dit jaar 3 doden in het eerste weekend dat het mooi weer was....

Ik zeg ook niet dat jij zeikt over de boetes, maar er zijn hier figuren die ongenuanceerd roepen dat 50 daar belachelijk is, terwijl ze ter plekke absoluut niet bekend zijn.

In de Eifel kun je er in ieder geval van uitgaan, dat de populaire wegen vaker gecontroleerd worden. Daar kom ik dan ook meestal niet.......ik ben geen "biker" maar een motorrijder. Die modeshows op de Rurseedamm en bijv. de Biker Ranch kunnen me gestolen worden....
 
Laatst bewerkt:
Vind trouwens wel dat die juut vreemde lijnen rijdt. Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd van Charles, je weet wel die agent van blik op de weg.
Hij rijdt die lijnen zo, omdat hij de weg kent als de binnenkant van zijn broekzak.
Die jongens zitten het hele jaar door op de weg daar. Motoragent is motoragent, weer of geen weer (tenminste daar in de buurt...)
 
Nou jongens, wel lief voor elkaar blijven heh! :)
Die bordjes van 50 km per uur ken ik ook en daar hou ik me ook nooit aan.
Maar, zo bont als die harry's in het artikel die 150 km te hard rijden maken ze in het filmpje ook niet, toch? Als ik daar had gereden was ik ook de klos geweest.....
En zoals in dat artikel wordt gezegd: een paar idioten verkloten het weer voor iedereen...
In de Eifel rij ik in de regel +/- 20 km/h boven max, buiten de bbk. Dan is de boete nog overzichtelijk en het rijplezier niet helemaal vernökt....
 
...... en dan door naar belgie, langs longfaye en naar Malmedy, lekker vers belegd stokbroodje eten op bijna frans muziekpleintje *O* ... (maar ik dwaal af :+ )
.....of nog beter, op datzelfde pleintje op een van de bankjes gaan zitten met:

Une frite grande avec Mayonaise, une sausice cervelat et un Coca Zero.....van Le Petit Chef aan de overkant.....

de lekkerste frieten van heel belgië........
 
Laatst bewerkt:
Supergrappig, dat hij jullie pas staande houdt, als de weg wat minder leuk wordt om te rijden _O- volgens mij heeft hij het ook heel erg gevonden om jullie te mogen moeten volgen O-)
 
Supergrappig, dat hij jullie pas staande houdt, als de weg wat minder leuk wordt om te rijden _O- volgens mij heeft hij het ook heel erg gevonden om jullie te mogen moeten volgen O-)

Dus ze werden gematst: mochten het leuke weggetje wel afrijden en dan pas op de bon :P
 
Wel leuk als je daar motoragent bent, mag je de hele dag daar 'iets' te snel rijden, achter 'iets' te snelle Nederlanders aan :) . Op leuke weggetjes :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan