Aangezien ik hiervan precies nog geen topic online zag:
Harley-Davidson heeft alle specificaties voor haar eerste adventure-touring model vrijgegeven, met een zéér opvallende prijsstelling, die begint vanaf € 18.995,-. De belangrijkste gegevens zijn daarnaast deze: het nieuwe 1252 cc V-twin motorblok levert "meer dan"145 PK, 128 Nm, weegt 245 kilo rijklaar en is voorzien van traction control. In de technische gegevens wordt zelfs 150 en 152 PK vermeld, een gevolg van het omrekenen van HP naar PK*. De Pan America heeft verder 5 rijmodi (Sport, Road, Rain, Off-Road, en Off-Road Plus, maar er kan ook een eigen rijmodus gekozen worden. Verder heeft de Amerikaanse adventure bochten-ABS en traction control. De Pan America wordt standaard geleverd op Michelin Scorcher banden om het 19-inch (120/70-19) voorwiel en 17-inch (170/60-17) achterwiel onder het zadel op 850 mm hoogte. De standaardversie is leverbaar in Vivid Black en River Rock Gray.
Het volledig nieuwe Revolution Max 1250 motorblok heeft een boring x slag van 105 mm x 72 mm, wat dus 1252 cc oplevert, met een compressie van 13,0:1 goed voor een zeer hoog vermogen: 145 PK en 128 Nm is niet alleen voor Harley-Davidson een prima resultaat. Qua geometrie kiest HD voor een balhoofdhoek van 25 graden met 157 Nm naloop. De uitrusting van de standaardversie is al compleet, met een 6,8-inch TFT-dashboard met Bluetooth connectiviteit via de HD-app. In de presentatievideo claimt Harley dat de Pan America bijna 220 kilometer per uur haalt, met volledige bepakking.
Daarnaast is er ook een "Special" uitvoering die Showa BFF en BFRC semi-actieve vering, TPMS bandenspanningsmonitoren, middenbok, skids plate, Daymaker koplamp, handkappen, verwarmde handvatten, stuurdemper heeft, met adaptieve zithoogte en spaakwielen als extra. Deze is vanaf 21.995 euro leverbaar in Vivid Black, Gauntlet Gray Metallic, deadwood Green (beide +€ 309) en Baja Orange./Stone Washed White Pearl voor 695 euro extra, spaakwielen komen op 562 euro extra en adaptieve zithoogte op 702 euro.
De adaptieve zithoogte is een slimme vinding van Harley: als de motor stilstaat zakt hij iets omlaag, zodat ook kleinere berijders er goed controle over hebben.
LINK: het volledige persdossier met uitleg over alle features vindt u hier: Persdossier: alles over de 2021 Harley-Davidson Pan America 1250
Harley-Davidson heeft alle specificaties voor haar eerste adventure-touring model vrijgegeven, met een zéér opvallende prijsstelling, die begint vanaf € 18.995,-. De belangrijkste gegevens zijn daarnaast deze: het nieuwe 1252 cc V-twin motorblok levert "meer dan"145 PK, 128 Nm, weegt 245 kilo rijklaar en is voorzien van traction control. In de technische gegevens wordt zelfs 150 en 152 PK vermeld, een gevolg van het omrekenen van HP naar PK*. De Pan America heeft verder 5 rijmodi (Sport, Road, Rain, Off-Road, en Off-Road Plus, maar er kan ook een eigen rijmodus gekozen worden. Verder heeft de Amerikaanse adventure bochten-ABS en traction control. De Pan America wordt standaard geleverd op Michelin Scorcher banden om het 19-inch (120/70-19) voorwiel en 17-inch (170/60-17) achterwiel onder het zadel op 850 mm hoogte. De standaardversie is leverbaar in Vivid Black en River Rock Gray.
Het volledig nieuwe Revolution Max 1250 motorblok heeft een boring x slag van 105 mm x 72 mm, wat dus 1252 cc oplevert, met een compressie van 13,0:1 goed voor een zeer hoog vermogen: 145 PK en 128 Nm is niet alleen voor Harley-Davidson een prima resultaat. Qua geometrie kiest HD voor een balhoofdhoek van 25 graden met 157 Nm naloop. De uitrusting van de standaardversie is al compleet, met een 6,8-inch TFT-dashboard met Bluetooth connectiviteit via de HD-app. In de presentatievideo claimt Harley dat de Pan America bijna 220 kilometer per uur haalt, met volledige bepakking.
Daarnaast is er ook een "Special" uitvoering die Showa BFF en BFRC semi-actieve vering, TPMS bandenspanningsmonitoren, middenbok, skids plate, Daymaker koplamp, handkappen, verwarmde handvatten, stuurdemper heeft, met adaptieve zithoogte en spaakwielen als extra. Deze is vanaf 21.995 euro leverbaar in Vivid Black, Gauntlet Gray Metallic, deadwood Green (beide +€ 309) en Baja Orange./Stone Washed White Pearl voor 695 euro extra, spaakwielen komen op 562 euro extra en adaptieve zithoogte op 702 euro.
De adaptieve zithoogte is een slimme vinding van Harley: als de motor stilstaat zakt hij iets omlaag, zodat ook kleinere berijders er goed controle over hebben.
LINK: het volledige persdossier met uitleg over alle features vindt u hier: Persdossier: alles over de 2021 Harley-Davidson Pan America 1250