Advies AVD

AVD aanvragen voor je AVB...

  • Doen!

    Stemmen: 5 33,3%
  • Wachten tot na je AVB.

    Stemmen: 8 53,3%
  • Lastig....

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15

IaMtHeOnE

MF'er
23 mei 2008
42
0
's-Hertogenbosch
Beste M-F'ers,

Volgens mijn instructeur zou ik best op kunnen voor het AVD, alleen heb ik mijn AVB pas op 29-4. Zou ik nu het risico nemen om hem alvast mijn AVD te laten aanvragen voor de week erop? Risico van 215 euro... of na de 29 nog 2 tot 6 weken wachten, wat ook weer lessen zijn... en ik wil nog deze zomer rijden zonder koekblik achter mn kont aan :+

En hoe zit dat dan met slecht weer de 29ste en het CBR geen zin heeft nat te worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het risico niet nemen, of je moet zwemmen in het geld. Als je het AVB niet haalt moet je niet alleen denken aan die weggegooide 215 euro van het AVD maar ook aan het geld voor het herexamen van AVB.
 
Ja das dus het punt, hoe groot is die kans dat ik zak, bedoel;
12 oefeningen, ik hoef er maar 7 te laten zien, waarvan 5 goed, en die 5 mag ik ook nog eens allemaal 2x doen, en nog 2 lessen en dan doe ik ze ook nog wel even achteruit :D

Mja er is altijd die kans idd...
 
Weet niet, ik weet niet hoelang je dat van te voren moet aangeven, ik meende 2 weken van te voren, maar dan is het het risico al niet meer waard want dan kan ie nog pas aanvragen als ik mn AVB heb :(
 
Ik weet niet hoe hoog het percentage is dat slaagt voor de AVB bij jouw instructeur. Toen ik opging voor mijn AVB zakten er nog al wat van andere rijscholen. Ik ben zelf gelukkig in een keer geslaagd. Mijn instructeur liet je niet opgaan als je geen behoorlijke kans had. Mijn zwakke punt was de langzame slalom. Ook op het AVB examen kon mij motor niet van de pilonnen afblijven. Toch werd de oefening goed bevonden. De andere oefeningen vond ik probleemloos. Kortom als je voertuigbeheersing echt goed is, dan zou het AVB geen probleem moeten zijn. Bij enige twijfel zou ik niet direct mijn AVD erachteraan plannen.
Suc6.
 
Mijn instructeur heeft een iets te hoge maat staaf volgens mij, echt alles gaat gewoon perfect, ik doe de halve draai onderhand in de helft van de ruimte :D

Mag ook wel na 27 lessen... vandaar de drang om dus zsm dat roze plastic te hebben (swiso 1000x handiger dan dat papiertje)
 
En in de regen gaat het gewoon door! Tenminste, bij mij destijds wel. De noodstop in de regen was mij grote angst.... Maar ging goed gelukkig. Als je je zenuwen een beetje onder controle kan houden en de motor uiteraard, dan slaag je wel!
 
Ik heb het risico wel genomen om m'n instructeur beide examens in 1 keer aan te laten vragen.
Als je zelf het gevoel hebt klaar te zijn voor je AVB en je instructeur kan dit enigszins beamen, moet het ook wel lukken denk ik.
Mijn enige probleem is de langzame slalom, maar de halve draai gaat prima en achtje inmiddels met 1 hand aan 't stuur, dus al gaat die slalom mis is dat nog steeds geen drama :)

Denk dat je het risico het beste zelf in kan schatten, met wat hulp van je instructeur. Hoewel, als het er net zo een is als de mijne (en daar lijkt t wel op gezien je zegt dat hij een hoge maatstaf heeft)...kan je misschien beter op jezelf vertrouwen.
Heb inmiddels ook 20+ lessen gehad (met een behoorlijke pauze ertussen, maar 't gaat om het idee) en veel beter dan dit zal het niet meer worden aangezien de drang ook steeds groter wordt en meestal geldt dat hoe liever je het heel snel wilt halen..hoe slechter 't opeens gaat.
 
215 euro? Waar heb je het over? Als je het kan missen zou ik het zeker doen! Hoe eerder je kunt rijden hoe beter toch, dat mag best wat waard zijn en als je slaagt voor je AVB krijg je er spijt van ;)
 
Ik zou het zeker doen. Wie zakt daarvoor... En anders heeft die vast wel een andere leerling die wilt afrijden.
 
Ik heb het risico wel genomen om m'n instructeur beide examens in 1 keer aan te laten vragen.
Als je zelf het gevoel hebt klaar te zijn voor je AVB en je instructeur kan dit enigszins beamen, moet het ook wel lukken denk ik.
Mijn enige probleem is de langzame slalom, maar de halve draai gaat prima en achtje inmiddels met 1 hand aan 't stuur, dus al gaat die slalom mis is dat nog steeds geen drama :)

Denk dat je het risico het beste zelf in kan schatten, met wat hulp van je instructeur. Hoewel, als het er net zo een is als de mijne (en daar lijkt t wel op gezien je zegt dat hij een hoge maatstaf heeft)...kan je misschien beter op jezelf vertrouwen.
Heb inmiddels ook 20+ lessen gehad (met een behoorlijke pauze ertussen, maar 't gaat om het idee) en veel beter dan dit zal het niet meer worden aangezien de drang ook steeds groter wordt en meestal geldt dat hoe liever je het heel snel wilt halen..hoe slechter 't opeens gaat.

Vertel mij wat, daar kan ik heel goed over meepraten. Wil het allemaal een beetje te graag en dan gaat alles verkeerd. Heb niet voor niks al (shhht niet verder vertellen hè) 35 lessen gehad :o :$
 
215 euro? Waar heb je het over? Als je het kan missen zou ik het zeker doen! Hoe eerder je kunt rijden hoe beter toch, dat mag best wat waard zijn en als je slaagt voor je AVB krijg je er spijt van ;)

:^

Anders gaat het toch op aan lessen. Soms moet je wat risico nemen in het leven, en wat is 215 eu in vergelijking met het eerder kunnen halen van je rijbewijs?

en als het niet lukt, kan je altijd zeggen dat je het geprobeerd hebt...

succes
 
Ik heb het risico wel genomen om m'n instructeur beide examens in 1 keer aan te laten vragen.
Als je zelf het gevoel hebt klaar te zijn voor je AVB en je instructeur kan dit enigszins beamen, moet het ook wel lukken denk ik.
Mijn enige probleem is de langzame slalom, maar de halve draai gaat prima en achtje inmiddels met 1 hand aan 't stuur, dus al gaat die slalom mis is dat nog steeds geen drama :)

Denk dat je het risico het beste zelf in kan schatten, met wat hulp van je instructeur. Hoewel, als het er net zo een is als de mijne (en daar lijkt t wel op gezien je zegt dat hij een hoge maatstaf heeft)...kan je misschien beter op jezelf vertrouwen.
Heb inmiddels ook 20+ lessen gehad (met een behoorlijke pauze ertussen, maar 't gaat om het idee) en veel beter dan dit zal het niet meer worden aangezien de drang ook steeds groter wordt en meestal geldt dat hoe liever je het heel snel wilt halen..hoe slechter 't opeens gaat.

:^
 
ik heb 2 weken 2 lessen per dag gedaan, daarna maandag theorie (was vergeten afspraak te maken, dus moest op de reserve lijst), dinsdag avb en donderdag avd.

Ging gewoon goed ;) Beetje vertrouwen in jezelf.
 
je hebt al 27 lessen gehad, dan neem ik aan dat daar ook gewoon avd lessen bij zaten?

maar alsnog, gaan met die banaan!
als je ze zelfs achteruit kan doen (hoe doe je precies het achtje achteruit? :+
en die snelle uitwijk? :+
 
Hehe dat was wel een goed idee geweest, kleine spoed cursus in 2 weken. Wat een mazzl met die theorie trouwens zeg. Zal een een polletje er bij maken :D
 
Kwestie van ff uitrekenen wat 2 tot 6 weken lessen je kost, dat afwegen tegen kosten van het examen.

Als je voor jezelf het idee hebt dat AVB makkelijk moet lukken, zou ik gewoon het risico nemen. Vraag anders eens op je rijschool of ze eventueel het examen nogaan iemand anders kwijt kunnen mocht je niet slagen voor je AVB.
 
@FireGirl: Als je weet dat je het 'kan' maar dat het 'pech' is ben je niet verplicht de weken tussen de gezakte en nieuwe examen te lessen.

Bij mijn auto examen was ik gezakt, op iets waarvan ik vond (en mijn instructeur ook) dat het geen reden was om te zakken (hij vond dat ik een fietser niet zag, maar ik ahd hem wel gezien). Toen heb ik een maand later opnieuw examen gedaan, maar in de tussentijd geen extra lessen. Enkel een opwarm les 's ochtends voor het examen. Toen wel gewoon geslaagd.

volgens mij begreep ik Firegirl verkeerd, maar dan sta ik nogwel achter mijn verhaal. Het slaat alleen niet op de post van FireGirl
 
Laatst bewerkt:
ahjoh, doen, AVB is het makkelijkste wat er bestaat. Je mag alles over doen, en als dat niet lukt, mag je nog 2x een oefening overdoen.. dan gewoon gelijk AVD doen :)
 
Zou het ook raar vinden als je rijschool niet de plaats meer kan verkopen aan een ander! Was bij mij ook het idee, mocht het niet lukken dan wordt die of verkocht aan een andere leerling of aan een andere rijschool. Doen ze onderling echt heel soepel is mij opgevallen toen ik een keer mee keek op dat reserveringen systeem.

Heb zelf me avb gehaald en de week erop mijn avd, allebei in 1x. AVB stelt echt niet heel veel voor en AVD is ook niet echt spannend :) (tenzij je de examinator je kwijt raakt, haha)
 
Als je toch al een tijd bezig bent maken die paar weken wachten ook niet meer uit.
Dat geld wat je misschien kwijt bent zou je kunnen leggen bij aanschaf van..noem maar iets..

Er zit altijd een kans in dat je zakt om wat voor reden dan ook. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan