Jongens nogmaals bedankt voor alle adviezen ,ik weet het nu zeker het word de zxr750 (mischien rr)...
Dus evt. adviezen waarop te letten bij aanschaf zijn nu ook zeer welkom (slechte tweede versnelling???)
Mark TT ,die van jouw ziet er echt kicken uit ,ik ben van plan om (door bepaalde redenen) over zes weken tot de aanschaf van mijn nieuwe machine over te gaan.
Als je die van jouw nog hebt zou ik graag eens komen kijken ,misschien heb je dan al een goed baasje voor je machine gevonden.
overigens (en corrigeer me als ik het verkeerd heb) ben ik wel een beetje bang voor motoren waaraan veel verbouwd ,veranderd ,geexperimenteerd en getuned is ,dit door een tweetal negatieve ervaringen die ik heb gehad met dergelijke auto's (toen zat ik zoals ze dat hier zeggen "met de armoei van een ander") maar ik wil zeker eens komen kijken want zeker niet elke verandering betekend achteruitgang. om een beeld te krijgen wat is het bouwjaar van jouw machinen ,aantal kilometers ,staat van de slijtage gevoelige onderdelen??
Greetz Marco
Terecht, maar je kan beter vragen aan anderen op het Forum hier wat hun ervaringen met me zijn. hadden ze hulp nodig, dan is TT terzijde, had men ZXR onderdelen nodig dan wist TT vaak raad.......
Mijn ZXR is idd een van het gekietelde soort. Na de laatste opbouw (nu twee jaar geleden) heeft het blok het 20K uitgehouden (race en straatwerk). Ik ben er VRO instructeur mee bij de LCVM en geef O.A. circuit-trainingen mee. Een fiets voor alles dus. Ik rij er overigens wel stevig me, maar als IK hem niet kapot krijg,dan JIJ zeker niet.
Nu wilde het toeval dat 4 weken geleden (na twee jaar intenstief gebruk) een tandwiel in de bak het begaf. Hierop moet zo'n blok helemaal uit elkaar, en als je dan TOCH bezig bent
Hierop is het blok eigenhandig opengehaald een opnieuw opgebouwd. Mechanisch is alles 200&\% nu, anders ga ik er zelf niet mee rijden
Motorisch is ie nu ook beter dan nieuw, met gebruik van abosuluut 1e klas racespul en standaard RR spul. Omdat ie niet de volle 100% belast wordt (electronisch maakt ie 2000 toeren minder dan race-onsteking), blijft de boel lang heel. Maar is ie nog steeds retesnel.
Essentiele onderdelen zijn geinspecteerd, opgemeten, afgewogen en vervangen indien nodig en opgebouwd naar tuner-maatstaven. Geen half werk, maar ruim 3 weken intensieve arbeid en 1000 Euri aan nieuw klein-materiaal en nieuw materiaal.
Degene die deze fiets koopt heeft er een goede fiets aan
. Kwa kuipwerk is er wel e.e.a. aan te merken op die fiets, maar mechanisch en motorisch niet. en DAAR gaat het om, terwijl velen daar anders over denken
Daar moet een fiets vooral MOOI zijn
. Ik ga voor functioneel en goed!!
De fiets is overigens niet ultimate race opgebouwd, maar goed genoeg voor daagjes circuitwerk en ook nog geschikt voor de openbare weg. Compromis. Sterk blok, goede banden, niet te harde vering (alhoewel
), en goed onderhoud aan alles. Ik vervang zaken eerder preventief dan er tijdes het rijden mee geconfronteerd te worden of te wachten totdat het kapot gaat
Je ziet maar, je bent welkom om de fiets een keer te komen bezichtigen. Mail me maar
Dus ik zou nog ruim 6 weken hebben om afscheid te nemen van de kwak, dat scheelt
. Je mag gerust weten dat ik hem eigenlijk helemaal niet wil wegdoen, want hij is nu zoals ie moet zijn en het is MIJN fiets . Maar soms kruipt het bloed waar het niet gaat en dan wil je toch een keer een stap moderner. Hij gaat dan ook ruimte maken voor een volbloed 2004 racer, maar als ik ruimte had voor twee fietsen, dan hield ik deze en deed hem nooit meer weg. Helaas kan ik mijn kont niet eens keren in mijn schuur
.
Informeer anders maar eens bij ZXrene, Superfrog, Mr. Wheels, Rico, Joris, Daylights, Fabian, Mar1tin, Da Ninja, Voske etc... wat je zou kopen als je deze fiets zou overnemen. Een betere garantie kan IK je niet geven. Of kijk even de topics na waarin ik geschreven heb.....OOk op het andere forum....
Voor jouw info; blokkie is inmiddels 200 km ingedraaid en loopt geweldig. Eerste dag racen (Spa)zit er inmiddels weer op. Daar was ik slechts 4 seconden langzamer dan vorig jaar, en dat met een nog niet losgereden blok
. Dit blok is klaar opnieuw een aantal jaren intensief gebruik....
Op de teller staat 40k, maar dat zegt dus niets meer. Het draaiend gedeleete en lagers zijn nooit ouder dan enkele maanden. BJ = 1992, maar de prestaties zijn gelijk aan de 2001 modellen van o.a Suzuki (GSXR750). En daar betaal je het dubbele voor..
Zal ik hem reserveren voor je?