Advies gevraagd na aanrijding

ZegMaarMike

MF'er
19 sep 2008
176
3
Amstelveen
Dag heren, en eventueel wat dames ;)

Vanmiddag ben ik bij het stoplicht van mijn motor gereden, zelf stond ik stil, en ik werd van achteren aangereden. Het ging allemaal niet zo heel hard, maar ik heb wel schade aan de rechterkant van m'n motor.

Er is een schadeformulier ingevuld, ik heb een getuige, en de politie is ter plaatse geweest en heeft een rapport opgemaakt.

Nou ben ik van plan om eerst een schaderapport op te laten maken voordat ik m'n schadeformulier opstuur naar de verzekering, hier ga ik dan ook wat foto's bij doen die ik ter plaatse na het ongeluk gemaakt heb.

Is dit de goeie manier van handelen? Ik heb namelijk nul komma nul ervaring met aanrijdingen, ik heb mijn best gedaan om dit zo te houden, maar dit is helaas niet gelukt ;)
 
Ik hoop dat je vooral zelf niets hebt opgelopen bij de aanrijding?

maar gewoon het schadeformulier goed en volledig invullen en naar je schadeverzekeraar opsturen. Ik neem aan dat de motor naar de dealer gaat, die zal opmaken wat er allemaal aan gedaan moet worden, de expert van de verzekering zal dat gebruiken als leidraad voor de verdere afhandeling.
Foto's helpen wel maar dat zal de expert ook aan de dealer vragen (bij geringe schade) als de goede beste man langskomt bij de dealer is het niet eens nodig.

sterkte met de afhandeling en wees blij dat duidelijk is wie hier schuldig is, dat vergemakkelijkt de zaak wel heel erg.

groeten
 
Dag heren, en eventueel wat dames ;)

Vanmiddag ben ik bij het stoplicht van mijn motor gereden, zelf stond ik stil, en ik werd van achteren aangereden. Het ging allemaal niet zo heel hard, maar ik heb wel schade aan de rechterkant van m'n motor.

Er is een schadeformulier ingevuld, ik heb een getuige, en de politie is ter plaatse geweest en heeft een rapport opgemaakt.

Nou ben ik van plan om eerst een schaderapport op te laten maken voordat ik m'n schadeformulier opstuur naar de verzekering, hier ga ik dan ook wat foto's bij doen die ik ter plaatse na het ongeluk gemaakt heb.

Is dit de goeie manier van handelen? Ik heb namelijk nul komma nul ervaring met aanrijdingen, ik heb mijn best gedaan om dit zo te houden, maar dit is helaas niet gelukt ;)

Je kan het beste je schade formulier zo snel mogelijk op de bus doen de rest komt later. Dan kan de verzekering vast contact opnemen met die van de tegenpartij. Volgens mij werkt het zo het snelst de schade vaststellen (hoogte) word of door de dealer/schade hersteller of als het boven een bepaald bedrag uitkomt de expert gedaan. Foto's kun je gewoon met een korte uitleg mee sturen word het alleen maar duidelijker van (hoeven geen high res foto's te zijn).
 
Dag heren, en eventueel wat dames ;)

Vanmiddag ben ik bij het stoplicht van mijn motor gereden, zelf stond ik stil, en ik werd van achteren aangereden. Het ging allemaal niet zo heel hard, maar ik heb wel schade aan de rechterkant van m'n motor.

Er is een schadeformulier ingevuld, ik heb een getuige, en de politie is ter plaatse geweest en heeft een rapport opgemaakt.

Nou ben ik van plan om eerst een schaderapport op te laten maken voordat ik m'n schadeformulier opstuur naar de verzekering, hier ga ik dan ook wat foto's bij doen die ik ter plaatse na het ongeluk gemaakt heb.

Is dit de goeie manier van handelen? Ik heb namelijk nul komma nul ervaring met aanrijdingen, ik heb mijn best gedaan om dit zo te houden, maar dit is helaas niet gelukt ;)

Zo snel mogelijk je verzekering in kennis stellen, al was het alleen maar telefonisch.
Je hoort dan van hun verder wel wat zij belangrijk vinden.

In ieder geval niet eerst dat schaderapport afwachten.
 
Dag heren, en eventueel wat dames ;)

Vanmiddag ben ik bij het stoplicht van mijn motor gereden, zelf stond ik stil, en ik werd van achteren aangereden. Het ging allemaal niet zo heel hard, maar ik heb wel schade aan de rechterkant van m'n motor.

Er is een schadeformulier ingevuld, ik heb een getuige, en de politie is ter plaatse geweest en heeft een rapport opgemaakt.

Nou ben ik van plan om eerst een schaderapport op te laten maken voordat ik m'n schadeformulier opstuur naar de verzekering, hier ga ik dan ook wat foto's bij doen die ik ter plaatse na het ongeluk gemaakt heb.

Is dit de goeie manier van handelen? Ik heb namelijk nul komma nul ervaring met aanrijdingen, ik heb mijn best gedaan om dit zo te houden, maar dit is helaas niet gelukt ;)

je hebt juist gehandeld je krijgt nu vanzelfbericht van je verzekering
 
Oke heren, dankjulliewel voor jullie reacties.

Zelf heb ik gelukkig niks opgelopen, op het ene moment zat ik rustig op de motor, en het andere moment stond ik er naast, ik heb geen idee hoe ik er zo snel vanaf gestapt ben...

Ik zal maandag gelijk de verzekering verwittigen van de aanrijding (kan nu niemand meer bereiken) en dan ga ik kijken hoe de zaak verder afgehandeld kan worden.

De motor rijdt nog wel (wat dat betreft zeer tevreden over m'n trouwe CBR), dus ik ga 'm zoiezo even naar Motoport brengen...

Nieuwe reacties blijven welkom!
 
Laatst bewerkt:
Heb je een rechtsbijstandverzekering dan regelt jouw verzekering het zoniet dan gaat het via jouw of je dealer en de schade expert en de verzekering van de tegenpartij.
Danny :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan