Afdingen op motor.

eerst motorzaken vergelijken, (Inruilprijs opvragen)
Dan de keuze voor de zaak maken.

En dan gewoon de prijs dokken die ze vragen. Inruilprijs ..niet over mekkeren.

En dan komen de extra's!
- Achterband vervangen.... € -150,- Regel ik zelf (rodamoto.es)
- Ander ruitje
- Originele demper erbij
- Afleverbeurt was standaard en een half jaar garantie

Zonder te onderhandelen scheelde dat al 500 euro en een Akrapovic-demper.
Met een vergelijkend waren onderzoekje kan dan wel bepalen of je prijzen goed zijn.

Net na de garantie is zelf m'n voorvork nog voorzien van een nieuwe keerring.

Maatje van me: z'n nog net niet ingeruilde motor is daar ook van de Brug afgedondert (mv Agusta).
Ook supergoed opgelost

Dit ging specifiek over inruil R6 '99 en aankoop van m'n GsxR1000 K2

En de toptent in kwestie : John vd Bunt www.motorfietsen.net :}
 
Laatst bewerkt:
@ Dibo87: Ben ik het mee eens ja!

@ JanB: Tuurlijk vraag je er niet gelijk om, maar later in het gesprek wel.
Als er iets bij mij in de buurt te koop staat ga ik persoonlijk heen en praat na het zien van het te verkopen object over een reeele prijs.
Als ik ergens dik 3 uur moet voor gaan rijden, vraag ik in het gesprek uiteraard wel of er wat af kan.
Dat is iets wat ik toch regelmatig gebruik, en ik heb er altijd mazzel mee. Want ik koop bijna alles voor de prijzen die ik in m'n hoofd heb. Je bent toch gek als je dat niet doet....?
 
Laatst bewerkt:
eerst motorzaken vergelijken, (Inruilprijs opvragen)
Dan de keuze voor de zaak maken.

En dan gewoon de prijs dokken die ze vragen. Inruilprijs ..niet over mekkeren.

:}

Ik hoef in principe geen motorzaken te vergelijken want de motor die ik wil staan er maar weinig van. En dan komen ook nog mijn eisen erbij.
Uiteraard let je op de prijzen wat zo een bepaalde motor doet op het net.

Gewoon de prijs dokken die ze vragen....? Ben ik het niet mee eens, ik zal altijd afdingen! Steek je toch geld in je zak. Is met m'n pak gelukt, laarzen, en helm.
 
Als die korting in de vorm van materieel gegeven word is het zeker reeel...
 
Ik vraag me af hoe sommige mensen hier een huis kopen.
Betalen ze dan ook de volledige vraagprijs? Pffff, altijd afdingen!!!!!

Snap echt niet waarom mensen niet zullen afdingen....om goede relaties te bewaren?
 
Bij de kassa.. Grote boodschappen gedaan, mooie kar vol.
"Dat is dan €136,85*"
"Ik geef je €100,-"

Succes! :+

*Prijzen zijn enkel ter indiciatie
 
Bij tweedehands spullen is het wat gepaster, als ik iets nieuw in de winkel koop begin ik nooit over de prijs. Soms doet de verkoper uit zichzelf een kleinigheid erbij, dat kan ik wel waarderen :P
 
Goh wat vermoeiend :z

En voelt dat dan goed? Ook als je weet dat de verkoper er voor jou 100 euro BIJ heeft gedaan, zodat jij die 100 euro weer vanaf kon halen?

Als jij mij 100 eu geeft, en ik geef je die 15 minuten later weer terug. Heb je dan het idee dat je 100 eu hebt verdiend?
 
ik blijf het zeggen, als je iets niet kunt betalen, koop het niet. bij de albert heijn vraag je toch ook geen korting op je brood? is dat anders? nee, zeker niet! de bakker maakt winst op brood, de dealer op een motor. gun je hem dat? kijk, dat je 2-300 euro er vanaf lult, ok, maar wat ik een aantal mensen hoor zeggen dat gaat iets te ver!

Nochtans is de dealer ook geen sukkel, hoor. Als 'ie hem niet voor de lagere prijs weg wil doen, dan verkoopt 'ie hem toch gewoon niet aan jou?

Dat is het punt bij afdingen, het is allemaal heel objectief. Als de dealer een hogere prijs wil, dan zegt 'ie dat wel. En zo ga je handelen tot je beide tevreden bent.

'Afdingen' is ook zo'n stomme term. Noem het gewoon 'onderhandelen'.
 
Laatst bewerkt:
---------------------------------------------------------
quote:
Martell schreef op 01 januari 2010 @ 22:25:Ghe, ik zie je al staan bij de AH... ;)
---------------------------------------------------------

Nee, dat zijn vaste prijzen, daar kun je gewoon niet afdingen.

Wat je in feite doet is hen vertrouwen dat ze geen belachelijke prijzen vragen. Bij supermarkten is veel concurrentie, dus je kunt er wel op vertrouwen dat ze hun prijzen zo laag mogelijk willen houden.
 
Mijn antwoord als iemand belachelijk veel korting vraagt, en helemaal met de toevoeging "zag op internet" is..
"das best duur, kan best goedkoper als je verder zoekt"

Altijd leuk om ze dan te zien kijken :Y

En op de vraag of er nog wat van af kan.. "ja hoor, stuur of zadel?" :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan