Afdingen op motor.

Maar mijn punt is... zou het niet makkelijker zijn voor iedereen als
- de winkelier gewoon de prijs vraagt die hij moet krijgen
- de klant die prijs gewoon zou betalen

in plaats van:
- winkelier wil 5000 hebben, maar vraagt 5500
- klant dingt af... 4500, nee 5250, nee 4750, nee 5000, OK :z
 
Maar mijn punt is... zou het niet makkelijker zijn voor iedereen als
- de winkelier gewoon de prijs vraagt die hij moet krijgen
- de klant die prijs gewoon zou betalen

in plaats van:
- winkelier wil 5000 hebben, maar vraagt 5500
- klant dingt af... 4500, nee 5250, nee 4750, nee 5000, OK :z


Ja. :)



















Maar het is nu eenmaal niet zo!
Aanvaardt dat nou eens _O-
 
Laatst bewerkt:
slaat nergens op, ken mensen die pakken kopen van vele honderden euro's, maar als ze er geen gratis stropdas bij kunnen afdingen gaan ze weg. geloof me, dat zijn hele nette toko's hoor...


Omdat je er een net pak kunt kopen, wil het nog niet zeggen dat het een nette zaak is.

Daar zit toch verschil in. :+
 
Maar mijn punt is... zou het niet makkelijker zijn voor iedereen als
- de winkelier gewoon de prijs vraagt die hij moet krijgen
- de klant die prijs gewoon zou betalen

in plaats van:
- winkelier wil 5000 hebben, maar vraagt 5500
- klant dingt af... 4500, nee 5250, nee 4750, nee 5000, OK :z

Hoe dan om te gaan met inruil? Je vraagt teveel voor je inruiler, maar dat zal je dan ook moeten hebben. Gelijkheid.

De winkelier/verkoper moet zoveel mogelijk hebben, de koper wil zo weinig mogelijk geven. Dat is het economisch systeem waarin we leven. Het systeem van de vaste prijs hebben ze geprobeerd in communistische staten. Dat werkt niet.

De realiteit is het marktmechanisme. Dat werkt in kleine schaal bij de aan- en verkooptransacties. Sommige mensen zijn heel handig en trekken aan het langste eind, sommige denken dat ze aan het langste eind trekken maar dat is niet zo, anderen trekken aan het kortste eind en dat is echt zo, maar weer anderen menen dat ze aan het kortste eind trokken en trokken aan het langste eind. :P

In winkels als de Hema of Albert Heijn kan je niet pangelen. Dat ligt besloten in het systeem dat zij hanteren. Je doet het of je doet het niet. Dat gaat ook op als de prijs gewoon goed is.

Ik heb wel eens een auto ingeruild zonder te ouwehoeren over de inruilprijs. Dat was me best. Heb alleen op de aankoop nog wat procenten en een reparatie gepakt. Bij een motor ging het om het bij te betalen bedrag. Dat heb ik genoemd, daarmee was de kous af. Realisme hoort ook bij de handel, soms zit je er naast en gaat het niet door.

Handelen, pangelen, sjacheren en dat soort zaken, dat ligt in de Nederlandse Volksaard. We doen het hier nog aardig elegant. Je bent er altijd zelf bij.
 
Hoe dan om te gaan met inruil? Je vraagt teveel voor je inruiler, maar dat zal je dan ook moeten hebben. Gelijkheid.
Geldt hetzelfde voor, alleen dan is de motorzaak de klant en jij de verkoper: vraag een redelijke prijs voor je motor en het zal betaald worden. Probeer de boel in de maling nemen, en ik zou de motorzaak aanraden om je vriendelijk de deur te wijzen. Ga maar iemand anders' tijd verdoen...
De winkelier/verkoper moet zoveel mogelijk hebben, de koper wil zo weinig mogelijk geven. Dat is het economisch systeem waarin we leven. Het systeem van de vaste prijs hebben ze geprobeerd in communistische staten. Dat werkt niet.
Heeft met communisme niets te maken. Of is Albert Heijn een communistisch bedrijf :?
Vaste prijs is iets doodnormaals in nagenoeg alle winkels, alleen bij de louche handeltjes zoals motorzaken, autodealers en zwart/wit-toko's niet...
In winkels als de Hema of Albert Heijn kan je niet pangelen. Dat ligt besloten in het systeem dat zij hanteren. Je doet het of je doet het niet. Dat gaat ook op als de prijs gewoon goed is.
Dat bedoel ik. En zo zou het overal moeten zijn, want dat is gewoon makkelijk.
Handelen, pangelen, sjacheren en dat soort zaken, dat ligt in de Nederlandse Volksaard. We doen het hier nog aardig elegant. Je bent er altijd zelf bij.
Heeft ook niks met de Nederlandse volksaard te maken, je ziet het overal ter wereld, maar juist steeds minder in de westerse landen. Daarom vind ik dat we er maar helemaal vanaf moeten.
 
Geldt hetzelfde voor, alleen dan is de motorzaak de klant en jij de verkoper: vraag een redelijke prijs voor je motor en het zal betaald worden. Probeer de boel in de maling nemen, en ik zou de motorzaak aanraden om je vriendelijk de deur te wijzen. Ga maar iemand anders' tijd verdoen...Heeft met communisme niets te maken. Of is Albert Heijn een communistisch bedrijf :?
Vaste prijs is iets doodnormaals in nagenoeg alle winkels, alleen bij de louche handeltjes zoals motorzaken, autodealers en zwart/wit-toko's niet...Dat bedoel ik. En zo zou het overal moeten zijn, want dat is gewoon makkelijk.Heeft ook niks met de Nederlandse volksaard te maken, je ziet het overal ter wereld, maar juist steeds minder in de westerse landen. Daarom vind ik dat we er maar helemaal vanaf moeten.

Snap je best, ben het met je oneens. Onderhandelen over de prijs kan bijna over alles. Keukens, televisies, auto's, motoren, de prijs van je belastingaangifte, de rente van je hypotheek, de notaris en je advocaat. En ga zo maar door. Met de komst van discounters die gewoon een prijs er op zetten en je doet het of niet (overigens, daar is ook te handelen buiten de stuntaanbiedingen) zal de markt uitwijzen wat de gemiddelde consument wil. Het is echter onmogelijk zonder anker van wat de particulier wenst te geven een goede economie te houden. Het planmatige in de economie is de grootste vergissing die economen kunnen maken. De dynamiek van de wereld is daarvoor te groot. Bij laagconjunctuur zakken de prijzen wat en worden de winsten wat lager, daarmee reguleert de markt zich bij, in hoogconjunctuur is het meer een verkopersmarkt en stimuleert de economie zichzelf op een andere manier. Oververhitting is een dreiging die niet werkelijk is.
Het prijsmechanisme werkt in alle lagen van de economie. M.i. moet dat ten allen tijde bevorderd worden. Bij het overeenkomen van een transactie waarbij de prijs ook een onderwerp is, blijft de klant en de winkel gezond.

Anders vind ik de verkoop van krediet en goed. Die koppeling is gevaarlijk. Je ziet op dit moment dat bijvoorbeeld auto's die met gemakkelijk krediet verkocht worden (gaat overigens voor veel meer zaken op) die veel te duur zijn. De consument koopt omdat het kan, mogelijk gemaakt door consumptief krediet. Dat is bloedlink. Gedegen toezicht en strenge regels zijn een must, want hoe dan ook gaat het om toekomstig geld wat besteed wordt (geldscheppend vermogen) waarmee immense problemen kunnen ontstaan.
 
Omdat je er een net pak kunt kopen, wil het nog niet zeggen dat het een nette zaak is.

Daar zit toch verschil in. :+
zijn pakken van een paar honderd euro, vooral vertegenwoordigers, managers etc. wat daar komt, mensen die in hun functie een pak moeten dragen.
 
Laatst bewerkt:
zijn pakken van een paar honderd euro, vooral vertegenwoordigers, managers etc. wat daar komt, mensen die in hun functie een pak moeten dragen.
OK, tuig dus :P

Snap je best, ben het met je oneens. Onderhandelen over de prijs kan bijna over alles. Keukens, televisies, auto's, motoren, de prijs van je belastingaangifte, de rente van je hypotheek, de notaris en je advocaat. En ga zo maar door. Met de komst van discounters die gewoon een prijs er op zetten en je doet het of niet (overigens, daar is ook te handelen buiten de stuntaanbiedingen) zal de markt uitwijzen wat de gemiddelde consument wil. Het is echter onmogelijk zonder anker van wat de particulier wenst te geven een goede economie te houden. Het planmatige in de economie is de grootste vergissing die economen kunnen maken. De dynamiek van de wereld is daarvoor te groot. Bij laagconjunctuur zakken de prijzen wat en worden de winsten wat lager, daarmee reguleert de markt zich bij, in hoogconjunctuur is het meer een verkopersmarkt en stimuleert de economie zichzelf op een andere manier. Oververhitting is een dreiging die niet werkelijk is.
Het prijsmechanisme werkt in alle lagen van de economie. M.i. moet dat ten allen tijde bevorderd worden. Bij het overeenkomen van een transactie waarbij de prijs ook een onderwerp is, blijft de klant en de winkel gezond.

Anders vind ik de verkoop van krediet en goed. Die koppeling is gevaarlijk. Je ziet op dit moment dat bijvoorbeeld auto's die met gemakkelijk krediet verkocht worden (gaat overigens voor veel meer zaken op) die veel te duur zijn. De consument koopt omdat het kan, mogelijk gemaakt door consumptief krediet. Dat is bloedlink. Gedegen toezicht en strenge regels zijn een must, want hoe dan ook gaat het om toekomstig geld wat besteed wordt (geldscheppend vermogen) waarmee immense problemen kunnen ontstaan.
Keukens, daar noem je ook wel wat op zeg... :r Ik kook nog liever op een camping gaz toestelletje dan dat ik zo'n keukenzaak binnenstap :X

Dat "onderhandelen" is één grote fake, helemaaaal bij keukens! Kortingen van 40, 50, 60% Plus gratis vaatwasser! *O*
Allemaal bedoeld om u helemaal trots de winkel te laten verlaten: ha, dat heb ik toch maar mooi voor elkaar gekregen!

Alleen stond de prijs allang vast :z U bent gewoon als een klein kind bezig gehouden...
 
Keukenboeren :r

Zo, ook weer een duit in het zakje gedaan... :')
 
Eerst kijken wat het waard is, vervolgens zeggen wat je wilt geven, en daarmee basta.
Even niet toegeven, op de laatste slag beetje er bij of wanneer de sfeer tot een dieptepunt is gedaald, wegwezen.

Al dat geouwehoer van de handelaren en dealers over de prijs en hoe zwaar het leven is doen mij gebruikelijk vertrekken. Ze doen het of ze doen het niet. Als ze het doen, dan is het goed en moeten ze achteraf niet zeuren, doen ze het niet moet de koper achteraf niet zeuren.

In de handel moet de dollar rond zijn en vrienden bestaan niet in de handel.




Die heb jij sowieso niet








gobert1giffg0.gif
 
:r :r :r :r Moderators met vooroordelen :r :r :r :r

Dat zijn de ergste })

4 jaar geleden eens gaan kijken (nieuw huis). Ik ben een half uur binnen geweest, en de prijszetting is zooo ondoorzichtig :N
Ik kon een keuken kopen voor 5000, die eigenlijk 12000 kostte? Maar dan wel even direct tekenen (was vrijdagmiddag, met de baas gepraat, quotum nog niet gehaald).

Een bedrijf dat standaard zulke marges hanteert, daar doe ik geen zaken mee.

Naar de buren gelopen; dito (was in Kaatsheuvel).

Vorige maand toevallig weer eens gaan kijken. een standaardkeuken was bij Hornbach in de aanbieding: 999 inclusief apparatuur. Staat bij keukenconcurrent en hoe ze ook heten voor 4500.

Wel goed en leuk geholpen bij NUVO en CVT (is voor een maat van me, ik koop er sowieso niks; ik schroef wel drie plankjes in elkaar).

Los daarvan ken ik twee mensen die werk(t)en bij de kampioenen; monteren van keukens. Wat een lachertje is dat _O- Ik krijg echt de neiging om daar maar te gaan werken, om orde op zaken te stellen, zoals: eerst controleren of de juiste producten er zijn voordat je naar een klant rijdt. Er gaat zo veel mis, dat ze o peen dag twee keukens monteren en één herstellen. Soms is de verhouding 1 op 1.

Nou, dan weet ik genoeg :W

en weer on topic maar? O-)
 
Ik heb al een aantal keren via de email gereageerd op motors.
Zou toen is voor een R6 van 2006 gaan kijken in Venray (en ik woon in Den Helder). Via de email en later over de telefoon ging er al geeneens geld vanaf. Dan houdt het voor mij op.

Toen toch een andere keuze gemaakt, en zag ergens een mooie Daytona staan, over de email werd er al 500 euro af gedaan, kijk dat is stukken beter!
Nu weer een andere op het oog :P Dus volgend weekend maar ff kijken.

Ik heb wel altijd zo iets, hoe graag ik iets ook wil, als er naar mijn zin te weinig geld af gaat of je krijgt er bv geen acc. bij houdt het al op.

Ik wil nu een fiets van een euro of 9000 kopen (moet nog steeds m'n eerste worden) en daar moet minimaal 1000 euro vanaf. Ik heb geen inruil.
Misschien kan ie de korting compenseren met een goed slot of wat dan ook.
 
En bij het kopen van mijn kleding deed Termaat Nijmegen 250 euro van mijn pak van 1000 euro af en 5 tientjes van mijn laarzen van 250 euro geloof ik.

Ging ik m'n helm halen ergens bij mij in de buurt, de allernieuwste Schubert S1 Pro, kreeg maar 8% korting op de helm en 0% korting op de handschoenen van Alpinestars....


Zooooo verschillend allemaal!
 
Dat zijn de ergste })
4 jaar geleden eens gaan kijken (nieuw huis). Ik ben een half uur binnen geweest, en de prijszetting is zooo ondoorzichtig :N
Ik kon een keuken kopen voor 5000, die eigenlijk 12000 kostte? Maar dan wel even direct tekenen (was vrijdagmiddag, met de baas gepraat, quotum nog niet gehaald).
Een bedrijf dat standaard zulke marges hanteert, daar doe ik geen zaken mee.
Naar de buren gelopen; dito (was in Kaatsheuvel).
Vorige maand toevallig weer eens gaan kijken. een standaardkeuken was bij Hornbach in de aanbieding: 999 inclusief apparatuur. Staat bij keukenconcurrent en hoe ze ook heten voor 4500.
Wel goed en leuk geholpen bij NUVO en CVT (is voor een maat van me, ik koop er sowieso niks; ik schroef wel drie plankjes in elkaar).
Los daarvan ken ik twee mensen die werk(t)en bij de kampioenen; monteren van keukens. Wat een lachertje is dat _O- Ik krijg echt de neiging om daar maar te gaan werken, om orde op zaken te stellen, zoals: eerst controleren of de juiste producten er zijn voordat je naar een klant rijdt. Er gaat zo veel mis, dat ze o peen dag twee keukens monteren en één herstellen. Soms is de verhouding 1 op 1.
Nou, dan weet ik genoeg :W
en weer on topic maar? O-)

Paar jaar geleden moest er een nieuwe keuken komen. Bij een keukenboer in de buurt gaan kijken, al moesten we nog een paar maanden wachten tot het schip met geld binnenkwam. Alvast een prijsopgaaf gehad voor de keuken die we wilden. Onder voorbehoud uiteraard, de prijs kon een paar maanden later wel gestegen of gedaald zijn. De prijs leek reëel.
Een paar maanden later stapten we weer binnen bij die keukenboer. Was de prijs opeens een heel stuk hoger (rond de 4000 Euro, dan slik je wel even), terwijl we juist enkele dure onderdelen hadden laten vallen (bv. rvs platen op de kastjes, die kostten zo'n 1500 Euro).
Tja, dat kan, maar dan moet de keukenboer wél kunnen uitleggen wat er dan zoveel duurder was geworden. Dat deed hij, de door ons gekozen apparatuur was véél duurder geworden. Ik vond de oude offerte later terug, daaruit bleek dat er geen enkel verschil in prijs was met de destijds vermelde apparatuur.....
Oplichters.......

Ik heb m'n keuken overigens uiteindelijk laten leveren en installeren door die "kampioen". Op een enkel klein foutje na (dat meteen werd gecorrigeerd) was alles perfect en is dat nog steeds.
 
Keukenboeren werken standaard met een prijs die 2 x het bedrag is wat ze er voor willen hebben.

Je word echt getild waar je bij zit....
 
Ik heb al een aantal keren via de email gereageerd op motors.
Zou toen is voor een R6 van 2006 gaan kijken in Venray (en ik woon in Den Helder). Via de email en later over de telefoon ging er al geeneens geld vanaf. Dan houdt het voor mij op.

Toen toch een andere keuze gemaakt, en zag ergens een mooie Daytona staan, over de email werd er al 500 euro af gedaan, kijk dat is stukken beter!
Nu weer een andere op het oog :P Dus volgend weekend maar ff kijken.

Ik heb wel altijd zo iets, hoe graag ik iets ook wil, als er naar mijn zin te weinig geld af gaat of je krijgt er bv geen acc. bij houdt het al op.

Ik wil nu een fiets van een euro of 9000 kopen (moet nog steeds m'n eerste worden) en daar moet minimaal 1000 euro vanaf. Ik heb geen inruil.
Misschien kan ie de korting compenseren met een goed slot of wat dan ook.

Als ik iets particulier te koop heb staan, en de mensen gaan over de mail al om korting vragen, of aan de telefoon. Dan is het voor mij zoiezo al over met die persoon.

Verder wel een leuk topic, hoe alle meningen verdeeld zijn.
 
Ik heb al een aantal keren via de email gereageerd op motors.
Zou toen is voor een R6 van 2006 gaan kijken in Venray (en ik woon in Den Helder). Via de email en later over de telefoon ging er al geeneens geld vanaf. Dan houdt het voor mij op.
Toen toch een andere keuze gemaakt, en zag ergens een mooie Daytona staan, over de email werd er al 500 euro af gedaan, kijk dat is stukken beter!
Nu weer een andere op het oog :P Dus volgend weekend maar ff kijken.

Tja..... als ik m'n motor te koop zou zetten, zou ik een reële prijs hanteren. Dat is ook de reden waarom mensen bellen, denk ik zo, dat ze het een reële prijs vinden.
Als ze dan meteen over de telefoon over korting gaan zeuren is het snel over. Dat soort kopers gaat het er alleen om een zo laag mogelijke prijs te vinden. Dat mág, maar ik doe niet mee aan die spelletjes.
Een serieuze koper komt kijken. Komt ie met een reëel tegenbod, dan denk ik daar over na. Maar aan de telefoon kun je toch nooit zien of de motor z'n geld waard is? Hoe kun je dan al meteen praten over korting?
Ik zou als koper al twijfels krijgen over een verkoper die er al meteen over de telefoon of E-mail 500 Eurie afhaalt. Dan was de vraagprijs al duidelijk te hoog of er is iets met de motor.
 
Als ik iets particulier te koop heb staan, en de mensen gaan over de mail al om korting vragen, of aan de telefoon. Dan is het voor mij zoiezo al over met die persoon.

Verder wel een leuk topic, hoe alle meningen verdeeld zijn.

Daar kan ik me ook wel in vinden, verder vind ik de 1000 euro die Klaas eraf wil (van 9000) wel erg veel!! Dat is ruim 10% :o Weet verder niet of dat gebruikelijk is in motorland :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan