Afdingen op motor.

Gewoon afdingen.Een goede verkoper lult het geld ook uit je broekzak dus waarom zou je andersom niet doen.
 
Gewoon afdingen.Een goede verkoper lult het geld ook uit je broekzak dus waarom zou je andersom niet doen.
Ik neem aan dat verkoper/eigen bedrijf een roeping is, en dat een goede verkoper het ook als zijn roeping ziet om zijn klant tevreden te houden.

@TS: Waarom meer sparen voor een Transalp? Het is een leuke, eenvoudige motor waar je ook nog eens een hele leuke club bij krijgt. Daarbij lig je met een Transalp of Africa Twin van 1000 euro ook niet jankend naast je motor in het zand wanneer je op je plaat gaat. Oh jah, dat is wel het nadeel aan dit soort motoren: ze maken je corrupt: Mijn AT was bedoeld om drempels in Amsterdam mee te lijf te gaan. Na mijn eerste jaar RBW heb ik al verschillende "bermvluchtroutes" ontwikkeld vanaf Ring Amsterdam de snelweg af. creëer ik eigen parralenwegen en heb ik al meermalen de opdracht "rechtdoor over de rotonde" letterlijk uitgevoerd.

Maarre... wat had je ook alweer op het oog?
 
Ik zou het altijd proberen. Je moet natuurlijk wel een beetje proberen in te schatten hoever je kunt gaan. :)
 
Ik zou het altijd proberen. Je moet natuurlijk wel een beetje proberen in te schatten hoever je kunt gaan. :)

Eerst kijken wat het waard is, vervolgens zeggen wat je wilt geven, en daarmee basta.
Even niet toegeven, op de laatste slag beetje er bij of wanneer de sfeer tot een dieptepunt is gedaald, wegwezen.

Al dat geouwehoer van de handelaren en dealers over de prijs en hoe zwaar het leven is doen mij gebruikelijk vertrekken. Ze doen het of ze doen het niet. Als ze het doen, dan is het goed en moeten ze achteraf niet zeuren, doen ze het niet moet de koper achteraf niet zeuren.

In de handel moet de dollar rond zijn en vrienden bestaan niet in de handel.
 
Een motorverkoper met in 9 van de 10 gevallen sowieso al 10% korting geven van zijn baas. Dus als je motor koopt moet je dat er sowieso vanaf praten alles wat je er dan meer bij krijgt is mooi meegenomen

Ik had uiteindelijk, nieuwe banden, de motor rijklaar maken, een hele leuke korting op me pak en 2 maanden extra(8 maanden) garantie eraan overgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom loopt dit topic nog? :? We waren het er al over eens dat afdingen echt niet meer kan, in onze moderne maatschappij.
 
Waarom loopt dit topic nog? :? We waren het er al over eens dat afdingen echt niet meer kan, in onze moderne maatschappij.

Oh, jij bent de natte droom van elke verkoper. Zet er een gebakkie neer van 500, vraag er 5000 voor en een gozer met een batman t-shirt komt 'm halen voor 5 rug. *O*
 
Oh, jij bent de natte droom van elke verkoper. Zet er een gebakkie neer van 500, vraag er 5000 voor en een gozer met een batman t-shirt komt 'm halen voor 5 rug. *O*
Nee hoor, wie zegt dat ik em te duur koop? Ik maak gewoon rechtsomkeert, klaar :W Ik ga niet als een toerist op een Egyptische bazaar lopen handjeklappen. Als de verkoper mij niet serieus neemt (door me een gekke prijs te vragen), dan werkt dat twee kanten uit natuurlijk.

Ik heb wel diverse batman t-shirts, dat dan weer wel 8-)
 
Afdingen, altijd proberen!
Maar houd in de gaten dat jij de verkoper (en anders om) altijd elkaar in de ogen kunnen blijven kijken, dit komt later bij service/garantie echt weer van pas.

Zelf vond ik de service van Goedhart bij aankoop van mijn Tiger van een dusdanig hoog niveau dat ik slechts de handkappen er bij gevraagd heb.
Daar kwam bij dat ik echt de indruk had dat Goedhart een snelle deal wilde maken (met bijbehorende prijs) en daarmee een net ingekochte motor snel kon doorverkopen.
De Tiger heeft niet eens te koop gestaan.

Het gaat erom dat jij (en ook de verkoper) er beide een goed gevoel aan over houden.
Als jij het gevoel hebt te veel te betalen dan moet je eigenlijk gewoon nee zeggen.
Andersom geld het natuurlijk ook.
 
altijd doen , heb de mijne toen gekocht met vijfhonderd euro korting zonder inruil
 
Laatst bewerkt:
altijd doen , heb de mijne toen gekocht met vijfhonderd euro korting zonder inruil
Nee, de verkoper had hem met 500 te veel in de etalage staan, zodat jij leuk marktje kon spelen. Met andere woorden: je bent gewoon als een kind in de maling genomen.
 
Laatst bewerkt:
Maar als hij dat niet had gedaan was hij 500 euro duurder uit geweest...
Nee, want blijkbaar vond hij de motor te duur, dus dan had hij hem niet gekocht, en had hij gewoon ergens anders iets gekocht wat wel normaal geprijsd was. Dat zal de motorzaak leren om gewoon es normaal te prijzen in plaats van een tokkie-marge erop te gooien :z
 
Maar dat gebeurt toch overal? Ik vind dat hele onderhandelen zelf ook niks maar aangezien ze overal de prijzen een paar 100 euro hoger hebben dan normaal moet je wel..
 
Maar dat gebeurt toch overal? Ik vind dat hele onderhandelen zelf ook niks maar aangezien ze overal de prijzen een paar 100 euro hoger hebben dan normaal moet je wel..
Probeer es bij Albert Heijn dan, of de Bijenkorf?
Het is aan ons, normale, nette klanten, om gewoon te eisen dat we de normale prijs gepresenteerd krijgen, en niet de normale prijs+tokkie-toeslag...
Dus: te duur? Weglopen. Dag motordealer, we hebben geen tijd voor spelletjes :W

Lijkt mij hoor...
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ga gewoon naar een nette zaak waar men gewoon de juiste prijs vraag, in plaats van een kunstmatig hoge prijs, waar we dan vervolgens over moeten praten, beetje zakken, beetje stijgen en uiteindelijk toch komen op de prijs die allang vast stond... hoezo waste of time...
slaat nergens op, ken mensen die pakken kopen van vele honderden euro's, maar als ze er geen gratis stropdas bij kunnen afdingen gaan ze weg. geloof me, dat zijn hele nette toko's hoor...
 
slaat nergens op, ken mensen die pakken kopen van vele honderden euro's, maar als ze er geen gratis stropdas bij kunnen afdingen gaan ze weg. geloof me, dat zijn hele nette toko's hoor...
Dan zijn de pakken te duur, of de mensen zijn tokkies in een pak...
 
Terug
Bovenaan Onderaan