altijd gezeik ouders/motoren

wat kan ik zeggen als argumenten die nuttig die misschien enig nut hebben?

Wat ik er wel van geleerd had is:

Gewoon niks tegenin brengen!

Mensen die niet motorrijden snappen de kick niet van het rijden. Enige optie is dat ze zelf rijles nemen, dan kan men ook het virus krijgen..
 
Ik heb gelukkig geen problemen gehad, ondanks dat mijn pa zelf nooit op een motor zou stappen. Hij werkt bij de amublance dienst als verpleger en haalt er dus regelmatig op die "die door het leer nog aan elkaar zitten".
Het belangrijkste vinden mijn ouders, dat ik de gevaren inzie en weet wat ik doe. Dus vertel ze uitgebreid welke veiligheids aspecten je hebt geleerd tijdens het lessen, ga een VRO cursus volgen en draag ALTIJD beschermende kleding. Vooral om dit laatste even te herinneren, krijg ik van mijn pa weleens foto's van ongevallen waar hij bij is geweest voorgeschoteld...SLIK!
Als je bij je ouders in de auto zit, of zij bij jou ;) , probeer dan de wijsneus uit te hangen. "die motor daar rijdt wel erg hard hè" "dat is asociaal, zo naar de stopstreep doorrijden" "Ik zou altijd felle opvallende beschermende kleding dragen en geen zwarte spijkerbroek" enz enz

Good luck!
 
Mijn moeder is een schat!!Toen ik mijn eerste motor kocht was ze hartstikke blij voor me....had natuurlijk wel zoiets van "doe je wel voorzichtig?"maar dat is normaal. Vervolgens had ik vorig jaar enkele ledematen gebroken en motor in twee helften.....toen vond ze het niet meer zo grappig. Maar goed, nadat alles weer geheeld was, begon het bij mij toch wel weer te kriebelen, mams eerst niet zo blij. Toch een motor gekocht, ik bedoel ik moest en zou weer rijden met of zonder mams dr goedkeuring. 'S middags de motor opgehaald, hartstikke trots, maar toch stiekem jammer dat mn moeder dr niet meer achter stond....belde ze 's avonds op om te zeggen dat als dit mijn keus was dat ze ontzettend blij voor me was, en dat ze vierkant achter me staat!!

Dat vind ik nou een wereld moeder :} :} :} :} :}
 
Mijn ouders waren er natuurlijk ook niet zo happig op dat ik ging motorrijden, mar omdat mijn vader zelf rijdt en mijn moeder graag achterop zit, konden zij het mij niet verbieden. Wel hebben ze de eis gestled dat ik altijd met een compleet (en goed) motorpak aan rij. Dit vind ik niet meer dan logisch. Wel grappig dat mijn ouders ook niet meer zonder motorpak op de motor stappen sinds ik mijn motorrijbewijs heb.

Ik ga vaak ook met mijn vader op de motor op vakantie. Ik rij wel sneller dan mijn vader, maar hij heeft het idee dat ik veel beter kan rijden dan hij! De eerste paar keer leerde ik veel van hem qua bochten en dergelijke. Nu is dat andersom! 8-)

Als ik bij mijn ouders wegrij met de motor bel ik altijd even als ik aankom. Dat vinden ze nog steeds een veilig gevoel. Verder doe ik geen rare dingen op de motor en dat weten ze.
 
haha....hoe bekent allemaal

maarja, als je vanaf je 10e al op een oude brommer over de veldwegen
scheurt en op je 15e je 'echte' brommer helemaal hebt opgeknapt, dan
kunne ze niet meer zeuren over een motortje.
Ze willen mijn geluk toch niet in de weg staan..... O-)

(je moet idd uitkijken of je ouders nooit in de buurt zijn)
maar mams weet toch dat ik redelijk doorrij, helaas
altijd maar bezorgd die ouders...schijnt menselijk te zijn
 
Als ik bij mijn ouders wegrij met de motor bel ik altijd even als ik aankom. Dat vinden ze nog steeds een veilig gevoel. Verder doe ik geen rare dingen op de motor en dat weten ze.
Hehe, de eerste keer dat ik bij mijn ouders weg reed op de motor heb ik dat ook, op hun verzoek, gedaan. Maar we blijven niet aan de gang natuurlijk he. Nu zeg ik gewoon: als er iets gebeurt bel ik wel (of iemand anders :X ), anders is alles OK :z

Lijkt me ook wat logischer eerlijk gezegd.
 
Mijn moeder is ook elke keer opnieuw ongerust, maar ze is er niet meer echt tegen. Ze heeft nu door dat motorrijden iets is dat in mijn hart zit en dat ze me dat niet kan en mag afnemen. Ze gunt het me van harte, maar er blijft toch die (gezonde) ongerustheid.

M'n vader zou zelf doodgraag op de motor rijden, maar heeft er onvoldoende tijd voor waardoor hij de aankoop van een pak nutteloss vindt. Voorlopig rijdt hij dus nog niet, maar ik zie het er toch nog van komen ...

Wat we alledrie gemeen hebben is dat we de gevaren van motorrijden niet onderschatten. Zelfs als je zelf geen halsbrekende acties uithaalt blijf je als motorrijder erg kwetsbaar en afhankelijk van medeweggebruikers. Dit weerhoudt me er niet van een relatief sportieve rijstijl aan te nemen en af en toe goed door te gassen ... but I'm always aware. Ik weet het : die "awareness" gaat me niet redden bij een hachelijke situatie, maar het is in ieder geval beter dan denken dat je onkwetsbaar bent en dat dergelijke zaken alleen maar anderen overkomen.

De beste raad is idd zoals velen hier al gezegd hebben : niet tegen je ouders ingaan. Hun argumeneten houden immers wel degelijk steek. Erken hun bezorgdheid en probeer rustig te vertellen waarom je toch motor wilt rijden.

Veel succes met het lessen !
 
Hehe, niet zo'n last van allemaal. M'n pa rijdt al 30 jaar motor, en m'n ma had er ook geen problemen mee om de huwelijksreis achterop de scooter te doen :}
 
Je ouders kunnen het nooit verbieden, ik denk dat geen enkele ouder staat te juichen als zijn/haar kind gaat motorrijden, skydiven, bergklimmen of andere gevaarlijke hobby’s beoefend. Maar je moet je leven wel LEVEN, en de dingen doen die jouw plezier geven.
Ik rij motor, ik klim (sport en alpien), en heb ook wel eens wat dingen in de lucht gedaan. Over twee weken gaan mijn ouders met mij mee de bergen in, in plaats van andersom. Ze vinden het geweldig!
En ondanks dat de broer van mijn pa ooit een vrij ernstig motorongeluk heeft gehad, vinden ze het geweldig dat ik rij. Maar zelf durven ze geen motor te rijden, uit respect voor m'n opa en oma.
 
Laatst bewerkt:
Weet je, dat gezeik blijft ALTIJD. Ik ben nu 36 jaar, huisje-boompje-beestje-vrouwtje-3 kindjes en nog als ik bij m'n ouders ben en het wordt motor valt dan moet ik dat gezeik horen.

Het slechte nieuws is dus dat dat nooit over gaat.

Het goede nieuws is dat je eelt op je zeikplek krijgt 8-)

MAzzel,

Roland
 
Als je maar vroeg genoeg begint zijn ze redelijk voorbereid.. ben gloof ik op mn 4e voor de eerste keer gaan bleren dat ik er een wilde.. tegen de tijd dat ik 18 werd, was ze redelijk aan het idee gewend.. (dwz, ze is er niet kapot van.. maar probeert me niet tegen te houden) Nu laatst voor mn lessen mooi pak aangeschaft en goede laarzen (dat praat ze me dan wel aan :P ) stond ze bij de dealer wel mooi de nieuwe R1 aan te wijzen:

Ma: "die is wel mooi"
ik: ..yep, en ook ongev de snelste 8-)
Ma: ow uhh doe dan toch maar liever n andere..

Ben nu lekker aan t lessen en kom altijd stuiterend thuis.. (mn pa is inm ook aan het lessen :} ) Heb afgelopen week examen voertuigbeheersing gehaald, dus nog n paar weekjes tot t echte examen .. en dan :]
 
Er vroeg over beginnen is inderdaad iets dat werkt, dan wennen ze aan het idee :) En mijn moeder heeft ook een paar keer gezegd van, zou je niet eerst voor de auto gaan, ook al reed ze vroeger zelf. Maar sinds ik er over begonnen ben en ze nu een vriend heeft die zelf rijd *D is ze ook beginne te lessen. Of het nu door mij kwam of door die vriend :X :9 Zolang ik maar mag rijden O-)
 
Mijn pa rijdt nu ook motor dus dan kan ze af en toe ook ff
tegen hem zeiken ipv tegen mij :+

en moeders durft nog steeds niet achter op :)
 
Ik heb ook dagelijks gezeik over het feit dat ik aan het lessen ben. Mijn ma vind het maar zinloos onder het motto van: 'je hebt toch een mooie auto?' :X |(

en mn vader zit constant te klagen van: jaa het kost zoveel geld, en dan wil je nog een motor ook en dat kost je ook weer geld, en balbalblablabla B| terwijl IK degene ben die het moet betalen.

mn ouders hebben altijd wel wat te zeiken, maar ik doe gewoon wat ik wil, de laatste tijd ben ik het toch een beetje zat dat gemelk van ze. als ik wil motorrijden, dan moet ik dat weten. :(

mijn ouders stouwen heel veel geld in dat saaie lompe zeiljacht van ze, maar daar zeg ik toch ook niets van :X

het moge duidelijk zijn dat ik het huis uit moet, maarja steeds BIJNA een huis bij de woningbouw :(


[me]inSaNo zucht........
[/me]


owja.. mijn advies: gewoon je ouders lekker laten melken.. ene oor in, andere oor uit. en als ze dan door blijven zeuren en je word het echt zat. dan zet je je helm op (met zwart vizier, dicht) en zo door het huis lopen/tv kijken etc..

het helpt! :]
 
Mijn pa en ma vonden het wel leuk dat ik mijn motorrijbewijs ging halen.
Ze hebben het zelf ook maar beiden hebben geen motor.
Zeggen ze tegen mij ja haal het maar en koop dan een mooie motor, kunnen wij er ook op rijden :)

Als je vader en moeder niet meewerken moet je zeggen dat je als motorrijder wel kwetsbaarder bent maar ook veel wentbaarder (vaak helpt dat wel)
 
Mijn pa en ma vonden het wel leuk dat ik mijn motorrijbewijs ging halen.
Ze hebben het zelf ook maar beiden hebben geen motor.
Zeggen ze tegen mij ja haal het maar en koop dan een mooie motor, kunnen wij er ook op rijden :)

Als je vader en moeder niet meewerken moet je zeggen dat je als motorrijder wel kwetsbaarder bent maar ook veel wentbaarder (vaak helpt dat wel)
ja en als je tegen een auto rijd kom je nooit beknelt te zitten op je motor,dan vlieg je als het waren al richting ziekenhuis,zie je hoe veilig het is mam O-)
 
Ken het probleem, heb het voorzichtig gebracht (mam, ik ben er nu echt serieus over aan het nadenken...), maar mn ouders hadden zoiets van ja eh.. we zijn er niet blij mee, maar je bent 21 dus het is jouw keuze. Mn vader vind het nog steeds niets ("ach jongen stop er toch mee"), maar mn moeder begint met: "Het lijkt mij ook wel leuk! Misschien ga ik het ook wel doen", terwijl ze me nog nooit heeft zien rijden (ik ben nog aan het lessen.
 
Ondanks dat mijn ouders beide motor rijden, hebben ze altijd afgeraden om ook maar iets met motoren te doen. met mmijn leeftijd schijn je niet over de inteligentie te beshcikken je veilig door t verkeer te bewegen....... Ik kon beter wachten tot ik een jaar of 30 was :Z

Maarjah is hun niet gelukt me tegen te houden............
 
"Ma? M'n begrafenisverzekering was in orde, toch?" })
was mijn binnenkomer toen ik de knoop doorhakte om rijlessen te nemen

Ik heb m'n moeder ook voorbereid door:
een keer met 30 een paaltje te pakken met de brom - poot aan puin
m'n net aageschafte NSR over de stoeprand te schuiven - Schaafwonden overal
Ze weet dat ik wat kan hebben - en krijgen *D
 
mijn vader wilt mij liever niet op de motor zien rijden als ik mijn rbw gehaald heb. Hij is veeeeeeeeeeeel te bang dat mij wat overkomt.
 
Tja ik herken me er zelf goed in. Me ouders zijn beide ongeveer anti-motor dus heb heel wat commentaar gehad. Maarja ze staan er ook weer beide achter me omdat ze gewoon zien dat ik er me hele leven al op verheug. Ook heb ik 2 jaar schakelbrommer gereden en nooit voor ongelukken, problemen gezorgd wat ook veel vertrouwen geeft. Verder had ik toen al beschermende kleding gekocht en droeg het ook altijd zodat ook zij zien dat ik weet wat de risico's zijn en dat ik met me veiligheid bezig ben. Dus tja tis gewoon allemaal een kwestie van vertrouwen. Maarja ze blijven natuurlijk altijd zeggen "doe je voorzichtig en het standaard geblaat wat iedereen kent". Succes :)
 
m'n pa heeft vroeger ook veel gereden, dus die is weer helemaal enthousiast geworden, laatst nog 500 km gereden 8-)

m'n moeder vond het minder, maar ze heet het toen alleen gezegd maar heeft me nooit proberen tegen te houden. Nu ik ondertussen motor rij geen enkele opmerking meer, ze vind het wel leuk dat ik en pa af en toe een motor erbij huren om samen te toeren (m'n pa heeft (nog?) geen motor nl.)

Al met al best geluk als ik het zo lees :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan