Aparte motoren op Marktplaats en zo

Hier nog zo’n stoere boy die een van de eerste CBX-en in NL inhaalde op z’n FS1-tje. Buiten de bebouwde kom dat wel. De CBX-er hield zich ook erg netjes aan de snelheid. Nu we het toch over deze leuke zespitter hebben:
Ja die goede ouwe tijd,ik kocht een bijna nieuwe voor 5800,- guldentjes in begin jaren 80 😬
maar de lol was gauw over wat een slingerbakken waren dat,werd gewoon gevaarlijk boven de 160,
ik heb dat ding dan ook heel snel weer verkocht,ingeruid voor een GSX1100 Katana,sneller en stuurde veel beter dan een
CBX,enigste leuke aan een CBX was de bekijks die je er mee had.
 
IMG-20211116-WA0015.jpg
 
Is deze Yamaha bijzonder?
Of is de Belgische euro maar 1/10e waard?
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    113,6 KB · Weergaven: 123
Ik denk dat de prijs gedreven wordt door de emotionele waarde die de Belgische eigenaar heeft.
Helaas is emotionele waarde niet over te dragen op de nieuwe eigenaar. O-)
Tenzij die bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans met die motor heeft gewonnen of een andere grote sportieve prestatie.
 

Beschrijving​

Zeer nette gsx 1100 es aangeboden.
Rijwielgedeelte van een rf900, Yoshimura 4-1 en aangepaste carburateurs. Motor loopt uitstekend.
Veel week aangedaan. Motor heeft een Belgisch kenteken. Alle originele delen zoals achterbrug en uitlaat zijn erbij.. even ombouwen en aanbieden vóór Nederland kenteken.
Bij intresse oid neem gerust contant op.

Wat is het nu? een GSX1100 of een RF900. Even ombouwen voor de RDW zal dan ook wel even tegenvallen.
Valt mee. Enkel achterbrug omzetten en originele uitlaat monteren. Beiden zijn er bij. Zaterdag sleutelen en klaar.
Met rijwielgedeelte wordt hier wielen en vering bedoeld, het is een Suzuki GSX1100

Ding is trouwens van een maatje van me, gave bak, voor het kenteken moet alleen even de originele lengte achterbrug er in dacht ik.
Dank Robin en ja dat klopt als een bus, achterbrug omzetten origineel uitlaat systeem erop, niet meer dan een zaterdag sleutelen. Dan is het klaar voor de rdw keuring.
Motor mag plaats maken omdat ik een ander project op t oog heb.
Overigens, t rijden met de lange achterbrug viel helemaal niet tegen.😁
 
Valt mee. Enkel achterbrug omzetten en originele uitlaat monteren. Beiden zijn er bij. Zaterdag sleutelen en klaar.

Dank Robin en ja dat klopt als een bus, achterbrug omzetten origineel uitlaat systeem erop, niet meer dan een zaterdag sleutelen. Dan is het klaar voor de rdw keuring.
Motor mag plaats maken omdat ik een ander project op t oog heb.
Overigens, t rijden met de lange achterbrug viel helemaal niet tegen.😁
Voor een motorfiets uit ‘87 is dat misschien niet eens nodig.
 
Bij mijn eigen EFE van '84 staat de wielbasis al op het kenteken, niet dat die nog klopt maar goed _O-
Klopt, maar het aanpassen van de wielbasis op het kenteken bij een motorfiets van voor ‘97 is niet zo heel moeilijk.
Een maat van mij kreeg een WOK ivm de wielbasis, is met de langere voorvork naar een lokaal RDW station geweest en werd zonder veel moeite goedgekeurd.
Hoefde de motor niet eens te starten daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan