Aparte motoren op Marktplaats en zo


Ik ben benieuwd hoe dit de bocht doorkomt.

Rockstar Chopper.jpeg
 
Maar ik hoef een rotonde niet met 40km/uur te nemen, maar kan met 25km/uur gewoon aan de binnenkant. Dik achterwiel heeft zijn grenzen, maar Suzuki levert de M1800 standaard met een 240 band.
Dus al die popie uitspraken over stuurgedrag zijn door de meeste nergens op gebaseerd. Ervaring mag meepraten.🤣🤣
Allereerst Is het niet lullig bedoelt hoor, laat dat voorop staan en voel je aub niet aangevallen of dergelijk.

Ik begrijp niet goed hoe het popie uitspraken zijn als jij al zegt dat "Je moet een bocht met 25 kmh nemen ipv 40, de rotonde aan de binnenkant nemen".

Dan stuurt zo'n motor toch minder geweldig dan een andere motor?

Het feit dat je dat prima vindt om mee te rijden en er plezier uithaalt is mooi!
 
Allereerst Is het niet lullig bedoelt hoor, laat dat voorop staan en voel je aub niet aangevallen of dergelijk.

Ik begrijp niet goed hoe het popie uitspraken zijn als jij al zegt dat "Je moet een bocht met 25 kmh nemen ipv 40, de rotonde aan de binnenkant nemen".

Dan stuurt zo'n motor toch minder geweldig dan een andere motor?

Het feit dat je dat prima vindt om mee te rijden en er plezier uithaalt is mooi!
Precies! Het stuurt gewoonweg een stuk minder, en, ik heb vroeger ook een Harley gehad, en een Honda CB500F met verlengde vork erin. Dat stuurt gewoonweg een stuk minder dan een "normale" motor.
En dat is uit eigen ervaring, geen popie praat.
Maar, als je er tevreden mee bent, is dat prima hoor. Ieder het zijne, wat motor aangaat. Alleen ga ik liever met wat meer dan 25km/u over een rotonde, of door een bocht.
 
Nee, je vroeg niet hoe zo'n motor rijd, maar had al bepaald dat het NIET rijd. Het is maar net wat je nastreeft. Wil er een Africa Twin bij kopen en ja, die stuurt inderdaad veel beter. Heb zo'n 20 jaar All Road ervaring en dan moet je wel een en ander inleveren qua stuurgedrag. Maar ik heb hem gebouwd sinds ik een Roadstar XC1600 rijd en heb de ervaring dat hij zeker zo goed stuurt. De Roadstar heeft iets onderstuur, dus op een rotonde moet je de binnenkant van je stuur iets tegenhouden.
Volgens mij heb je al vaak moeten uitleggen dat er wél mee te rijden is, dat het anders rijd was me duidelijk, maar hoe anders wist ik dus niet. Zolang jij tevreden bent en het geen gevaar op de weg is, prima.

De Bluestar stuur 100% neutraal, doet precies wat jij wilt. Ja, en ik kan er niet hetzelfde mee als op jou Avatar afbeelding.🤣🤣
Dat kan heel goed, maar dan maximaal 1x O-)
 
Stuurgedrag is een ruim begrip. Als je inderdaad een stuurwonder rijd wil je hier niet op rijden, denk ik. Kom van de All-roads af en dat is geen vergelijk. Maar ook de rijervaring van de rijders is verschillend. En ik ben geen rijder die met een V-twin de politie voorblijft in een achtervolging. Maar heb wel filmpjes gezien van lui die dat wel kunnen. Deze Bluestar is een motor voor uiteraard het mooie weer in Nederland. Bochten is geen probleem, rijd er stukken 160 mee( wel stevig je stuur vasthouden) maar je doet uiteraard wel concessies dor draaicirkel en bodemvrijheid/
Compromissen tussen rijstijl/rijgedrag en Looks. En met die laatste is niks mis mee.👍😊
 
Wat ik zo leuk vind aan motoren en motorrijden is dat er nog zo ontzettend veel verschillen zijn. Er is voor ieder wat wils. Ik zeg wel eens dat ik, als ik genoeg geld zou hebben, wel 20 motoren zou willen hebben. Voor elke stemming, bestemming, wegtype, weertype, duur van een rit een andere motor.

Ik heb wel eens op een getunede VTX1800 gereden. Vond ik geweldig ook al reed ik binnen honderd meter alles aan de grond. Natuurlijk stuurt zo'n dikke custom niet zo 'goed' als een motor die daar meer voor gebouwd is.

Dat is ook niet het punt.
Het punt is dat er gelukkig zoveel verscbil is. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik word vrolijk van al die verschillende motoren.
 
Ach ik reed ooit eens achter een Boss Hoss,nog het eerste model met vierkante heel brede band,
ik dacht wat gaat hij nou doen,die knakker ging heel langzaam door de bocht heen:z,dus ik er maar omheen gereden en wegwezen,
dat laatste viel toch ff tegen,op het rechte stuk vloog hij me voorbij alsof ik stilstond😮:W,maar ja v8 met zo,n 350pk wil wel,
althans zolang het een recht stuk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Precies! Het stuurt gewoonweg een stuk minder, en, ik heb vroeger ook een Harley gehad, en een Honda CB500F met verlengde vork erin. Dat stuurt gewoonweg een stuk minder dan een "normale" motor.
En dat is uit eigen ervaring, geen popie praat.
Maar, als je er tevreden mee bent, is dat prima hoor. Ieder het zijne, wat motor aangaat. Alleen ga ik liever met wat meer dan 25km/u over een rotonde, of door een bocht.
Als een chopper goed zou sturen zouden ze er in de MotoGP en de SBK ook wel mee rijden :Y.
 
Ik weet er nog 1 te staan voor de helft. Overigens stond daar ook een bimota supermono, die m’n zwager voor 3000 heeft gekocht. Heb zelf een oogje op de laverda, zijn dit realistische prijzen? Dan is het misschien wel de moeite waard om toe te slaan…
Tja wat realistisch is bepaald de markt,dan moet je vergelijkbare motoren zien te vinden,nou is dat met dit soort motoren
niet makkelijk want ze zijn best zeldzaam.
Hier een paar uit het buitenland,
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Wat ik altijd denk bij van die zeldzame modellen: Wat nou als je onderdelen nodig hebt, dan kun je dus de hele wereld afbellen en een hypotheek afsluiten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Het probleem is dat die dingen zelf ten opzichte van een gewone harley zo slecht zitten.
De doelgroep voor dit soort motoren zijn kroegtijgers, want dit zijn de èchte caféracers..; niet op de tijd van een 45-singletje zo hard mogelijk een vastgesteld parcours rond, maar letterlijk van terras naar terras...
En zoals @Knutselsmurf2 zelf aangeeft; vierkant de bochten en rotondes door..
Daar heeft een af-fabriek Hallie minder last van; ik reed m'n zwager op z'n apehanger-Roadking zoek met de oude zijklepper...
 
Met een extreme chopper wil je er cool uitzien en de showbink uithangen meer is het niet,verder zijn
het nutteloze apparaten,het heeft niks met echt motorrijden te maken.
:Y
 
Inderdaad raar🤪,waarom zou je dat doen,kan je net zo goed een echte Dapp nemen.
Ik ben niet zo rijk als U. Deze laverda’s zijn goeiekoper g A en B) vind het niet Zundapp waardig zoals op een 750SF geen Zündapp hoort te staan en Famel ook zo niet-Zundapp is, Kreidler nu een Chinees fiets- scootermerk. Ik ben anti-fake
 
Ik ben niet zo rijk als U. Deze laverda’s zij. Goeiekoper A en B) vind het niet Zundapp waardig zoals op een 750SF geen Zündapp hoort te staan en Famel ook zo niet-Zundapp is, en Kreidler nu een Chinees fiets- scootermerk. Ik ben anti-fake
Tja ben het met je eens,maar ga zo,n Laverda in een Dapp veranderen is het nog steeds fake;)
 
Laatst bewerkt:
Jawel, maar dan kan je voor een samengeraapt zooitje nog niet de hoofdprijs vragen. Een originele of gerestaureerde R90S met matching numbers heeft dat soort vraagprijzen. Als deze bouwer de moeite had genomen om een 90S kloon in een ander 247 frame te bouwen en met kuipje en zitje had hij nog een aardige prijs kunnen vragen. Maar dit is gewoon zonde van de tank en van het frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan