Aparte motoren op Marktplaats en zo

Heb nooit een motor voor het geld bewaard,had ik het maar gedaan dan had ik nu op de Bahama,s gezeten8-),veel van de motoren
die ik gehad heb zijn nu een veelvoud waard van wat ze mij toentertijd kostte,RD,s,RG,s,CB,CBX,Z1000,Z900,Laverda SF750,Katana 750 en 1100,
RS,RGV,TZR,TDR,KR1 om er maar aan aantal op te noemen,ik had ze om mee te rijden;)
Hele hoop zûndapp's en kreidlers versleten, dikwijls gekocht voor 50 a 150 gulden.
Mijn broer spaarde zûndapp blokken, plus 20
Nu loop je er op binnen ..
 
Hele hoop zûndapp's en kreidlers versleten, dikwijls gekocht voor 50 a 150 gulden.
Mijn broer spaarde zûndapp blokken, plus 20
Nu loop je er op binnen ..
Ja ook genoeg brommers versleten in die tijd,meestal of gekregen of voor weinig gekocht.
 
Tja, ik kocht mijn eerste NSU Max voor 100 gulden. Nu gaan ze al snel boven de 4000 euro.
Mijn schoonvader werkte toen in de fabriek en verdiende 40 gulden per week.

Zo heb ik diverse Engelse twins indertijd gesloopt waaronder Triumph Speed twins met verende achternaaf uit de jaren 40 en die zijn nu duur.

Eind jaren 70 werd mij een Jaguar E type cabrio aangeboden voor 3250 gulden en ik ben zo dom geweest om hem niet te kopen.

Ja, ik ben gewoon een domme lul.
 
Als er een nummer in staat kun je misschien nog iets via Triumph?
Bij oude Citroeës is dit heel gebruikelijk. Er is in Frankrijk een instantie die het complete register heeft van wat er gebouwd is met de bijbehorende kenmerken. Als zij een document maken voor dat chassisnummer dat de auto goed en eerlijk is dan neemt de RDW dat over en krijg je een kenteken.
Het huidige Triumph heeft behalve de naam en de looks van sommige modellen niets met het oude Triumph te maken.
 
Het huidige Citroen ook niet echt.
Daar weet ik dan weer minder van af, maar het oude Triumph is failliet gegaan en een jaar of 10 later is de naam opgekocht en is er vanaf nul een compleet nieuwe fabriek op een andere plek opgebouwd, er is dus nul fysieke historie aanwezig.

Citroën heeft wel een doorlopende historie van de oprichting tot het heden meen ik?
 
Daar weet ik dan weer minder van af, maar het oude Triumph is failliet gegaan en een jaar of 10 later is de naam opgekocht en is er vanaf nul een compleet nieuwe fabriek op een andere plek opgebouwd, er is dus nul fysieke historie aanwezig.

Citroën heeft wel een doorlopende historie van de oprichting tot het heden meen ik?
Jazeker, alleen is het een paar keer van eigenaar gewisseld, de eerste keer door de gebroeders Michelin volgens mij. Een beetje meer respect voor Citroën zou wel op z'n plaats zijn. Er wordt vaak lacherig over gedaan, maar het heeft een zeer rijke historie, zowel technisch als maatschappelijk. En dan ook nog met een Nederlandse herkomst :Y
 
Dat staat hier geheel los van.......:o
Als we allemaal al die oude meuk bewaard hadden was het nu nog niets waard geweest. Toen was het roestig en versleten.
En vaak de massa producten waarvan niemand de waarde meer zag en dus massaal gesloopt zijn dus nu geld waard (een Kever,Eend, Mini) ik noem maar wat. Als er APK op zat was het 300 gulden waard en anders 50 voor de sloop.
 
Citroën heeft wel een doorlopende historie van de oprichting tot het heden meen ik?
Dat dan weer wel, maar Citroën is 2 x failliet verklaard geweest en daardoor overgenomen.
De eerste keer in 1935, overgenomen door Michelin...de tweede keer eind '74, toen ingelijfd bij het PSA concern.

Edit: Erik was me net voor... :t
 
Dat dan weer wel, maar Citroën is 2 x failliet verklaard geweest en daardoor overgenomen.
De eerste keer in 1935, overgenomen door Michelin...de tweede keer eind '74, toen ingelijfd bij het PSA concern.

Edit: Erik was me net voor... :t
Dus wellicht 'iets' meer doorlopend dan de historie van bijvoorbeeld Bugatti.....?? :+
 
Bugatti is net als Indian gewoon failliet gegaan, en er heeft tientallen jaren gezeten tussen 'de laatste echte' en een door een fabrikant die simpelweg de naamsrechten kocht en nieuwe producten uithoest exemplaar...sterk leunend op de fameuze naam en diens historie.

Maar je kunt bij het Conversatoire je autogegevens opvragen; 20221207_193449.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar weet ik dan weer minder van af, maar het oude Triumph is failliet gegaan en een jaar of 10 later is de naam opgekocht en is er vanaf nul een compleet nieuwe fabriek op een andere plek opgebouwd, er is dus nul fysieke historie aanwezig.

Citroën heeft wel een doorlopende historie van de oprichting tot het heden meen ik?
Nou niet echt,de Triumph naam rechten zijn direct na de ondergang in 83 door John Bloor gekocht,daarna heeft het een aantal jaren geduurd
waarin nieuwe modellen werden ontwikkeld ,daarna werd er een fabriek begonnen voor de productie van motoren.
 
Jazeker, alleen is het een paar keer van eigenaar gewisseld, de eerste keer door de gebroeders Michelin volgens mij. Een beetje meer respect voor Citroën zou wel op z'n plaats zijn. Er wordt vaak lacherig over gedaan, maar het heeft een zeer rijke historie, zowel technisch als maatschappelijk. En dan ook nog met een Nederlandse herkomst :Y
Respecteer ik Citroën niet genoeg in jouw ogen?
 
En vaak de massa producten waarvan niemand de waarde meer zag en dus massaal gesloopt zijn dus nu geld waard (een Kever,Eend, Mini) ik noem maar wat. Als er APK op zat was het 300 gulden waard en anders 50 voor de sloop.
We kochten vroeger oude Opels,Mini,s en Kevers voor een habbekrats en gebruikte ze als cross wagen. :Y,
eenmaal afgeschreven gingen ze naar de sloop.
 
Een beetje meer respect voor Citroën zou wel op z'n plaats zijn. Er wordt vaak lacherig over gedaan, maar het heeft een zeer rijke historie, zowel technisch als maatschappelijk.
De DS kwam in 1955 op de beurs in Parijs, op zo'n draaiplateau, stond tussen de hoge hoedjes van Opel en Ford etc en leek afkomstig van een andere planeet.

En op dag 1 verkochten ze er 12.000, terwijl niemand er een meter mee had gereden. En in week 1 hadden ze er 80.000 verkocht, terwijl ze er per dag drie maakten.

En de DS was op de motor na zijn tijd ver vooruit en is nog steeds een van de meest comfortabele auto's.
We hebben het over de grote Citroens, maar vergeet ook de kleinere niet.

Na de DS kwam de CX, ook niet bepaald conventioneel en daarna kwam de XM, ook een stuk techniek om met een hoofdletter U tegen te zeggen en een heerlijke reiswagen.

Maar daarna vind ik het niet zo interessant meer en nu zijn ze gestopt met de bollen en terug naar de wokkels.
 
Na de ds ging hun eigen techniek ze de pet te boven O-)
Nee hoor en ik had de XM met hydractief 2, maar weet wel hoe dat werkt. Modulerende kleppen en veel sensoren en je kunt het uitlezen met een drukschakelaartje en een ledje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan