Aparte motoren op Marktplaats en zo

210209.jpg

 
Mooie machine maar zwaar overschat. Mechanisch- en vermogen technisch komen deze DOHC’s niet aan wat het uiterlijk belooft. (Woorden Ruud F. Goes)
bouwjaar 1975, concurrenten waren de cb 750 four en kawa Z1
maar dit is net als een bimota of een koningsassen twin of later de honda NR750, die werd gekocht je omdat je hem mooi vindt , niet omdat het het snelste of beste vervoermiddel ooit is.
de blokken zitten technisch heel interessant in elkaar, echt smullen voor een werktuigbouwer.
er is een tandwieltrein voor de nokkenasaandrijving , het carter bestaat uit een soort juk waar de krukas in hangt , waar een enorme oliepan omheen zit.
Dus nadat je de carterpan laat zakken kan je de krukas inclusief de zuigers er onderuit uit laten zakken.
daarvoor hoeft het blok niet uit het frame.
4 lossecylinders ,
allemaal vreselijk duur bouwen , maar hier heeft een werktuigbouwkundige zich op uit mogen leven.
of een kawasaki Z1 dan sneller is of niet zal de oorspronkelijke eigenaar weinig uitgemaakt hebben.
huidige marktwaarde een kleine ton , dus achteraf als investering ook niet slecht.
 
Laatst bewerkt:
bouwjaar 1975, concurrenten waren de cb 750 four en kawa Z1
maar dit is net als een bimota of een koningsassen twin of later de honda NR750, die werd gekocht je omdat je hem mooi vindt , niet omdat het het snelste of beste vervoermiddel ooit is.
de blokken zitten technisch heel interessant in elkaar, echt smullen voor een werktuigbouwer.
er is een tandwieltrein voor de nokkenasaandrijving , het carter bestaat uit een soort juk waar de krukas in hangt , waar een enorme oliepan omheen zit.
Dus nadat je de carterpan laat zakken kan je de krukas inclusief de zuigers er onderuit uit laten zakken.
daarvoor hoeft het blok niet uit het frame.
4 lossecylinders ,
allemaal vreselijk duur bouwen , maar hier heeft een werktuigbouwkundige zich op uit mogen leven.
of een kawasaki Z1 dan sneller is of niet zal de oorspronkelijke eigenaar weinig uitgemaakt hebben.
huidige marktwaarde een kleine ton , dus achteraf als investering ook niet slecht.
Heb je gelijk in, is ook niet belangrijk ook. Die stroomverdeler en later de koplamp en cockpit van een Fiat… ach, cultuur.
 
Ben niet zo'n voorstander van het ombouwen van klassiekers, maar deze is wel geslaagd.

Tekst uit advertentie:
Yamaha basis XS 750 special met slechts 22.000 werkelijke km.
Unieke motorfiets.
Getransformeerd tot tweezitter volgens alle vereiste normen.
Moderne Triumph 3-cilinder carburateur ramp.
Nieuwe 3-in-1 RVS uitlaat, zeer mooi geluid, Velona Daytona elektronische snelheidsmeter/toerenteller.
Nieuwe verstelbare schokbrekers achter, omgekeerde vork van Triumph Daytona.
Grote schijven, 1100 XS-arm + wielset voor montage van banden met een breedte van 150 + stretch met dubbele zuiger.
Lithium accu + gereviseerde kabelboom.
Nieuw zadel, op bestelling gemaakt.
Frame gelakt met polyurethaanverf.
3-cilinder motor met veel koppel.
a2d61b0e-2ebf-46bf-98cd-5ee73191e5bf.jpgedbb8213-d6c4-46ee-8159-7c73a3e9707c.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan