Aparte motoren op Marktplaats en zo

Dat is ook vaak het probleem met die zogenoemde caferacers. De mensen die ze verzagen, hebben de kunde en wellicht het juiste budget niet. Vervolgens heb je zo'n karbonkel die recht van AliExpress lijkt te komen (wat dan komt doordat er ook veel rommel van desbetreffende webwinkel op de motor geschroefd zit)
 
Bucketlist motor
Heb exact dezelfde gehad....
Als ik toen wist wat ik nu weet...
Mijn vriendin reed er mee maar zat altijd te zeiken dat ze hem niet aangetrapt kreeg. Van ellende toen maar verkocht. Ver voor de de hoogtijdagen overigens.
Had ik hààr er maar uit gedaan _O-
Ik neem het haar nog steeds kwalijk..:+
 
Er zijn wel goede voorbeelden van geslaagde caféracer transformaties, maar dat moet je wel overlaten aan de mensen die er de kennis en kunde in hebben zoals onze @yellowrider
Die maakt van een oude XS850:
Bekijk bijlage 1977773
Een echte caféracer:
Bekijk bijlage 1977774

Wordt ook internationaal gewaardeerd: Flying Dutchman: a Yamaha XS850 racer from Holland

Uiteindelijk is het een mooie fiets geworden, maar dat had meer voeten in de aarde dan Maarten lief was.
De bewuste fiets heeft serieus (les-)geld gekost..
 
Ja klopt. Voor iemand die het voor zichzelf doet is het dan jammer maar helaas. Doe je het om er iets aan te verdienen, of in ieder geval quite te spelen dan was dit een tegenvallertje.
Wat de oorzaak van het losgetrilde schroefje was, is niet helemaal duidelijk geworden. Het lag in ieder geval niet aan het blok zelf.

Voor wie denkt, waar gaat dit over? :?
Kijk hier en vermaak u:
YAMAHA XS850 "classic racer"
 
Dat is zeker een mooie fiets geworden, EN Maarten noemt het gelukkig zelf ook geen "caferacer" maar heel verstandig classicracer. :t

Nu maakt het mij helemaal geen ene reet uit wat iemand met zijn motor doet. Een net origineel exemplaar verzagen vind ik altijd zonde, mwa behalve een boxer BMW dan :+, maar goed dan nog moet iedereen dat zelf weten.
Ook ga ik niet ieder hok afkraken, maar reageer ik gewoon niet. Net zoals een ieder mijn mening ook volledig kan negeren. Maar een lelijk ali hok aan bieden voor een krankzinnig bedrag als "caferacer", dan behoud ik het recht om dat te benoemen ook. Niet dat dat veel indruk maakt, maar ik zeg het lekker toch. :P
 
Idiote prijs.
Ja ben ik met je eens. En ik vraag mij wel eens af of zo'n fiets ook werkelijk een x weggaat.
Ik heb al een poosje last van dat ik een lichte supersport 400 of een 250 2t wil hebben voor erbij. Liefst compleet maar wel 1 die flink verwaarloosd is en waar je dus van een restauratie project kunt spreken. Ik dacht eerst aan een RGV 250, maar 2t is toch echt niet mijn ding om te hebben. Maar wel rondgekeken uiteraard, die staan dus ook gewoon te koop voor bijna 10k. Vraag me dus af of ze echt weggaan.
Inmiddels ben ik er uit voor mezelf het moet een Honda VFR 400 NC30 worden van voor 1993. Meneer Knoppert heeft er 1 te koop:

≥ HONDA VFR 400 R NC30 RC30 NSR VFR400 VFR400R 1991 REPSOL — Motoren | Honda — Marktplaats

Klopt dus maar weinig van van dit exemplaar. Missen wel een paar originele delen. Maar wel de prijs van een hele nette originele vragen. Tja je kan het proberen. Maar aangezien ik al een paar jaar rond kijk, weet ik dat deze gewoon al minimaal 2jaar te koop staat bij Knoppert.......
Dus of het echt werkt geloof ik niet helemaal.
 
Ja ben ik met je eens. En ik vraag mij wel eens af of zo'n fiets ook werkelijk een x weggaat.
Ik heb al een poosje last van dat ik een lichte supersport 400 of een 250 2t wil hebben voor erbij. Liefst compleet maar wel 1 die flink verwaarloosd is en waar je dus van een restauratie project kunt spreken. Ik dacht eerst aan een RGV 250, maar 2t is toch echt niet mijn ding om te hebben. Maar wel rondgekeken uiteraard, die staan dus ook gewoon te koop voor bijna 10k. Vraag me dus af of ze echt weggaan.
Inmiddels ben ik er uit voor mezelf het moet een Honda VFR 400 NC30 worden van voor 1993. Meneer Knoppert heeft er 1 te koop:

≥ HONDA VFR 400 R NC30 RC30 NSR VFR400 VFR400R 1991 REPSOL — Motoren | Honda — Marktplaats

Klopt dus maar weinig van van dit exemplaar. Missen wel een paar originele delen. Maar wel de prijs van een hele nette originele vragen. Tja je kan het proberen. Maar aangezien ik al een paar jaar rond kijk, weet ik dat deze gewoon al minimaal 2jaar te koop staat bij Knoppert.......
Dus of het echt werkt geloof ik niet helemaal.
Dat klopt aardig, sinds 16-07-2022 om precies te zijn :
Screenshot_20240225-224337.png
 
Ja klopt. Voor iemand die het voor zichzelf doet is het dan jammer maar helaas. Doe je het om er iets aan te verdienen, of in ieder geval quite te spelen dan was dit een tegenvallertje.
Wat de oorzaak van het losgetrilde schroefje was, is niet helemaal duidelijk geworden. Het lag in ieder geval niet aan het blok zelf.

Voor wie denkt, waar gaat dit over? :?
Kijk hier en vermaak u:
YAMAHA XS850 "classic racer"
Haha.. klopt. Overigens is deze motor weer te koop. Partner huidige eigenaar vindt hem niet mooi in de hal staan (verzin dit echt niet zelf)
FB_IMG_1664134022967.jpg

Vorigjaar m'n 3 gebouwde CLASSICRACERS bij elkaar gehad.
 
Ja ben ik met je eens. En ik vraag mij wel eens af of zo'n fiets ook werkelijk een x weggaat.
Ik heb al een poosje last van dat ik een lichte supersport 400 of een 250 2t wil hebben voor erbij. Liefst compleet maar wel 1 die flink verwaarloosd is en waar je dus van een restauratie project kunt spreken. Ik dacht eerst aan een RGV 250, maar 2t is toch echt niet mijn ding om te hebben. Maar wel rondgekeken uiteraard, die staan dus ook gewoon te koop voor bijna 10k. Vraag me dus af of ze echt weggaan.
Inmiddels ben ik er uit voor mezelf het moet een Honda VFR 400 NC30 worden van voor 1993. Meneer Knoppert heeft er 1 te koop:

≥ HONDA VFR 400 R NC30 RC30 NSR VFR400 VFR400R 1991 REPSOL — Motoren | Honda — Marktplaats

Klopt dus maar weinig van van dit exemplaar. Missen wel een paar originele delen. Maar wel de prijs van een hele nette originele vragen. Tja je kan het proberen. Maar aangezien ik al een paar jaar rond kijk, weet ik dat deze gewoon al minimaal 2jaar te koop staat bij Knoppert.......
Dus of het echt werkt geloof ik niet helemaal.
Die is verbouwd om op een NSR500 te lijken, hebben ze mooi gedaan!
 
Ja klopt. Voor iemand die het voor zichzelf doet is het dan jammer maar helaas. Doe je het om er iets aan te verdienen, of in ieder geval quite te spelen dan was dit een tegenvallertje.
Wat de oorzaak van het losgetrilde schroefje was, is niet helemaal duidelijk geworden. Het lag in ieder geval niet aan het blok zelf.

Voor wie denkt, waar gaat dit over? :?
Kijk hier en vermaak u:
YAMAHA XS850 "classic racer"

Wacht even; doel je hiermee op het oorspronkelijke blok, of het blok dat Maarten van mij overgenomen had?
Dát was een prima blok met lage kilometerstand...
 
Ja ben ik met je eens. En ik vraag mij wel eens af of zo'n fiets ook werkelijk een x weggaat.
Ik heb al een poosje last van dat ik een lichte supersport 400 of een 250 2t wil hebben voor erbij. Liefst compleet maar wel 1 die flink verwaarloosd is en waar je dus van een restauratie project kunt spreken. Ik dacht eerst aan een RGV 250, maar 2t is toch echt niet mijn ding om te hebben. Maar wel rondgekeken uiteraard, die staan dus ook gewoon te koop voor bijna 10k. Vraag me dus af of ze echt weggaan.
Inmiddels ben ik er uit voor mezelf het moet een Honda VFR 400 NC30 worden van voor 1993. Meneer Knoppert heeft er 1 te koop:

≥ HONDA VFR 400 R NC30 RC30 NSR VFR400 VFR400R 1991 REPSOL — Motoren | Honda — Marktplaats

Klopt dus maar weinig van van dit exemplaar. Missen wel een paar originele delen. Maar wel de prijs van een hele nette originele vragen. Tja je kan het proberen. Maar aangezien ik al een paar jaar rond kijk, weet ik dat deze gewoon al minimaal 2jaar te koop staat bij Knoppert.......
Dus of het echt werkt geloof ik niet helemaal.
Stuur me is een pb, ik weet niet wat je budget is. Mijn NC30 mag mogelijk binnenkort weg, vanwege aankoop huis. Moeten nog wat dingen aan gebeuren. Misschien komen we er uit.
 
Mensen die van te voren al een commentaar op mogelijke kopers hebben en een hoop uitroeptekens plaatsen maar die zelf een paar euro advertentie kosten proberen te ontlopen met het plaatsen bij de rubriek onderdelen heb ik bepaald beeld bij.

Die kawa ziet er dan wel weer stoer uit. Als het er tenminste zoals de eerste plaatjes bijstaat.
Goedemorgen inOrbit,

Ik wil hier wel op reageren.
Ik heb als adverteerder geen commentaar op mogelijke kopers ik probeer alleen duidelijk te zijn.
Krijg nl. best veel reactie maar deze gaan nergens over, uiteraard wordt er ook geboden de laagste was €2500 als ik dan uitleg dat de Mikuni Carbs en de Ohlins schokbreker al meer kosten worden ze boos.
In mijn hele advertentie staan 4 uitroep tekens bij de laatste twee zinnen daarmee wil ik alleen maar onderstrepen als je wil bieden geen probleem maar dan niet een bedrag als hierboven beschreven.
En uiteraard is zelf bouwen leuker maar als je serieus met (ver)-bouwen/ restaureren bezig bent weet je dat kant en klaar kopen goedkoper is. Het enige is dat ik mijn kosten heb verspreid over tientallen jaren en bij kopen tik je dit bedrag in een keer af.
V.w.b. de advertentie kosten uiteraard ontloop ik die. MP vraagt €29 per maand dat vind ik schofterig duur de motor staat nu 9 maanden op MP de kosten die ik daarmee bespaar steek ik liever in de motor.
Jou beeldvorming die jij van mij maakt op basis van mijn advertentie is niet juist en ik wil best wel een paar euro uitgeven maar dan aan leukere zaken, kijk maar naar de Kawasaki daar zit genoeg euro's in

Wat ik dan wel weer top vind is dat je mijn RestoMod Kawasaki stoer vind en ja hij ziet er nog steeds uit als op het eerste plaatje.
Afgelopen jaar is de motor nog gespot op de Z-dag bij Nol Bikker ( zie foto's in topic: Kawasaki z650 pag.124 ) want ik rij er nog steeds op rond.
Niet overtuigd van de foto's in dit forum geen probleem je mag hem live komen aanschouwen, laat ik je toe in mijn verwarmde werkplaats en krijg je ook nog koffie/thee kom je rond 12:00 dan kan een lunch er ook nog wel af ( bespaar genoeg op advertentie kosten ;) )

Misschien krijg je dan een ander beeld bij mensen die dit soort advertenties plaatsen bij onderdelen i.p.v. motoren.

Met vriendelijke groet,
Roel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan