Aparte motoren op Marktplaats en zo

Die GS1000 die ik zojuist gekocht heb (bj. 1981), heeft origineel ook slechts 20.000 erop staan. Heeft 20 jaar in een verzameling gestaan en slechts zelden uitgelaten. Drie van mijn Aprilia's hebben elk ook minder dan 4000 km erop staan (bj. 1996/1997 en 1999). Eén van mijn SRX 'en heeft 12K erop en mijn 1995 Duc staat 17k op. Het kan echt wel...
 
Nou dit komt wel vaker voor hoor
....................rijke gasten die het ooit in een opwelling hebben gekocht
Een opwelling dat komt kennelijk wel vaker voor.
Blijkt de motor toch te snel te gaan, of dat je er achter komt dat je het veel te koud vindt om in de volle wind te rijden.

Dat zie je ook wel bij voorjaar-shows van bijv Goedhart of v Wijk.
Staan heel vaak motoren van ca 3-4 jaar oud met een paar 1000 km op de teller. WAAROM heb je die motor gekocht??
Die staat dan thuis alleen maar in de weg. Kan je beter voor die paar km een motor huren.
(of lukten de termijnen van de afbetaling niet meer?)
 
Een opwelling dat komt kennelijk wel vaker voor.
Blijkt de motor toch te snel te gaan, of dat je er achter komt dat je het veel te koud vindt om in de volle wind te rijden.

Dat zie je ook wel bij voorjaar-shows van bijv Goedhart of v Wijk.
Staan heel vaak motoren van ca 3-4 jaar oud met een paar 1000 km op de teller. WAAROM heb je die motor gekocht??
Die staat dan thuis alleen maar in de weg. Kan je beter voor die paar km een motor huren.
(of lukten de termijnen van de afbetaling niet meer?)
Jij bent de uitzondering in dit verhaal, niet hun. ;)
 
Ik heb echt alleen maar hogere kilometerstanden op de motoren.
Mijn F650 staat op 75.000km, best stevig voor een 1 cilinder.
Mijn K100rs staat al 18 jaar op 96.000 mijlen terwijl ik ieder jaar er ongeveer 7.000 km mee rijd. Teller stuk.
Mijn K1100rs staat op meer dan 265.000km maar daar is ooit een ander blok in gekomen. Rijdt momenteel niet.
Mijn K1200r heb ik verkocht met 140.000km.
Mijn K1300r staat ook alweer richting de 80.000km.

Goed onderhoud is alles. Het is nou niet dat ik zo voorzichtig of langzaam rij.
 
Een opwelling dat komt kennelijk wel vaker voor.
Blijkt de motor toch te snel te gaan, of dat je er achter komt dat je het veel te koud vindt om in de volle wind te rijden.

Dat zie je ook wel bij voorjaar-shows van bijv Goedhart of v Wijk.
Staan heel vaak motoren van ca 3-4 jaar oud met een paar 1000 km op de teller. WAAROM heb je die motor gekocht??
Die staat dan thuis alleen maar in de weg. Kan je beter voor die paar km een motor huren.
(of lukten de termijnen van de afbetaling niet meer?)
Over opwelling gesproken , ik was zondag even bij motoport Den Bosch , daar stond een multi v4 pikes peak ( bijna nieuw, prijs bijna 30000€ ) en een nog nieuwere scrambler te koop
Die hadden blijkbaar wel erg snel spijt en gauw een BMW gekocht , maar denk dat die pikes peak toch meer dan 1€ per km heeft gekost aan afschrijving en die scrambler nog meer
 
Als alles klopt, anders niet.
Dus lage km-stand, onderhoudshistorie sluitend, matching numbers aantoonbaar, alle delen nog origineel, etc. Vooral bij een SP is dit van belang.
Ik denk toch dat jij een paar jaar achter loopt met je prijs indicatie.
Ik kijk geregeld naar Honda RC30's waar je die 5 jaar geleden nog kon vinden met 12.000 km maar in originele staat, voor 18.000,- euro moet je nu meer dan 30 35 duizend ophoesten als je er 1 kunt vinden. De 888 zit ongeveer in dezelfde categorie, de 888 is iets minder gewild dan een RC30. Deze lijkt volledig origineelen erg netjes op wat kleine puntjes na.
 
Denk het niet ……. kijk maar eens goed om je heen bij de veilingen en dealers.
In de UK komen ze omgerekend niet boven de 21K op dit moment. In Dld staat een kloppende bij de dealer voor 25K al meer dan 2jr. te koop.
In Frankrijk onder de 20K onlangs, ook een machine met 40K+ op de teller die kloppend was.
Zaltbommel kreeg onlangs een SP5 niet verkocht (consignatie verkoop) voor een dergelijk bedrag omdat het onderhoud niet sluitend was……
Dus zeg het maar…….
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt alleen maar hogere kilometerstanden op de motoren.
Mijn F650 staat op 75.000km, best stevig voor een 1 cilinder.
Mijn K100rs staat al 18 jaar op 96.000 mijlen terwijl ik ieder jaar er ongeveer 7.000 km mee rijd. Teller stuk.
Mijn K1100rs staat op meer dan 265.000km maar daar is ooit een ander blok in gekomen. Rijdt momenteel niet.
Mijn K1200r heb ik verkocht met 140.000km.
Mijn K1300r staat ook alweer richting de 80.000km.

Goed onderhoud is alles. Het is nou niet dat ik zo voorzichtig of langzaam rij.
Een 888 is bij die standen al twee keer gereviseerd, iets andere motor. ;)
Ik ben zelf ook niet vies van wat kilometers hoor, zit de afgelopen week al op 1200+ km, daarmee heb ik de stand van mijn nieuwe 17 jaar oude motor al met bijna 10% opgekrikt maar ook dat veranderd niets aan het feit dat de gemiddelde motorrrijder in NL de 4k per jaar niet eens haalt.
 
In België niet meer te verkopen ivm de verplichte keuring vermoed ik:
yamaha xs1100
Bieden
2024_04_10_12.32.17.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan