Aprilia Shiver, Suzuki Gladius of Yamaha MT-07?

Haha nee hoor smaken verschillen gelukkig , maar ga eens op een rijden :]

Ik heb de opgevoerde versie van de 675 : de daytona 675.
Ik stond ook voor het dilemma dat ik naked,erbij, wou gaan rijden,ook in de prijsklasse 5 a 6 euro.
Maar hoe fijn die blokjes (en,kan nu zeggen,zoutloos :') ) ook zijn,de street triples met seatpipes zijn lelijk :P
 
Hoezo wel de gladius maar geen SV1000N? :)
Weer een Buell? XB12 deze keer..
Aprilia Dorsoduro ? iets meer vermogen dan de shiver
Speed triple?
Hypermotard 1100?

Denk gewoon even mee :+
 
Laatst bewerkt:
Hoezo wel de gladius maar geen SV1000? :)

Da's een goede :Y

Verder zou ik zeggen,TS neem eens een gokje.
Je had het "lef"om een buell te rijden ,kijk ook eens voor deze. :P

full


Suc6 met je keuze :)
 
Oef, moto morini corsaro kan ook ja, wel heel extreem :+ maar ook echt bruut.

Dan kan je ook wel nog een paar Ducatis er bij pakken, Monster etc.
 
Laatst bewerkt:
Oef, moto morini corsaro kan ook ja, wel heel extreem :+ maar ook echt bruut.

Dan kan je ook wel nog een paar Ducatis er bij pakken, Monster etc.

Vond ik dan weer "te gewoontjes" .

Ik wou iets niet allerdaags,een shiver en dorsoduro had ik ook overwogen.
Maar die hebben het net niet vergeleken bij deze brommer
 
P.s.jouw bandiet 400 was mijn 1e brommer,ook een apart ding met zijn buizen brugframe.
Heb ik veel plezier mee gehad :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik je hiermee niet beledig, maar ik vind de Street Triple niet echt een aantrekkelijke motor.
Van de Suzuki SV heb ik de eerste generatie gehad en van de Triumph Street Triple de R uitvoering. Die Triumph stuurde wel echt een heel stuk strakker en remmen voelde veel preciezer aan. Vering en remmen waren bij de SV budget en bij de nieuwe SV zag ik bijvoorbeeld dezelfde remklauwen erop zitten. Hoe de Triumph vering en remmen het doen als je niet de r versie hebt weet ik niet.

Velen zijn helemaal weg van de driecilinder. Persoonlijk ben ik toch meer van de een- en tweecylinders maar dat is een kwestie van smaak.
 
P.s.jouw bandiet 400 was mijn 1e brommer,ook een apart ding met zijn buizen brugframe.
Heb ik veel plezier mee gehad :Y
Hehe, jep. Heb er nog steeds plezier van. Al 8 jaar. Ondertussen bijna een ton op de teller :Y.

@ Mojave.
De SV (zowel de 650 als 1000) heeft inderdaad veel meer budget-vering dan een Street triple, en dan al helemaal in vergelijking met de de R-versie die veel duurdere componenten heeft. De SV is dan ook een stuk goedkoper en niet te vergeten een stuk ouder.
Heel veel vervangen bij de SV de vering dan ook voor hyperpro of een complete demper van een andere motor :).
 
Laatst bewerkt:
Heb de voorvering van mijn SV650 ook geupgrade met progressieve vering van Wilbers. Is een aanrader!

Off topic: Staat te koop, voor het geval je interesse hebt ;)
 
Hoezo wel de gladius maar geen SV1000N? :)
Weer een Buell? XB12 deze keer..
Aprilia Dorsoduro ? iets meer vermogen dan de shiver
Speed triple?
Hypermotard 1100?

Denk gewoon even mee :+

De SV1000 is ongetwijfeld een fijne machine, maar ik ben op zoek naar net ietsje naakter (en recenter).

Ik heb op mijn Buell ooit de 200 km/h gepasseerd en dat was verre van comfortabel met de wind vol op de borst. :P Ik hoef niet per se de krachtigste naked op de markt te hebben, maar een beetje vlot naar de 160 km/h is wel een pre. Dat lukt volgens mij met een Gladius nog wel, maar ik begin langzamerhand wel te geloven dat het verschil met mijn Buell misschien iets te groot is.
 
Verder zou ik zeggen,TS neem eens een gokje.
Je had het "lef"om een buell te rijden ,kijk ook eens voor deze. :P


Suc6 met je keuze :)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Moto Morini niet kende, maar wauw! Wat een mooie machine is dat. Ik ga even kijken of ik er eentje kan vinden om een rondje mee te rijden.

Weet jij toevallig iets over de betrouwbaarheid van deze modellen (of dit merk), aangezien het wel Italiaans is? Toch die vooroordelen he...?


Suc6 met je keuze :)

Thanks!
 
Ik heb de opgevoerde versie van de 675 : de daytona 675.
Ik stond ook voor het dilemma dat ik naked,erbij, wou gaan rijden,ook in de prijsklasse 5 a 6 euro.
Maar hoe fijn die blokjes (en,kan nu zeggen,zoutloos :') ) ook zijn,de street triples met seatpipes zijn lelijk :P

Haha, ja. De ontwerper van de Street Triple verdient lijfstraffen. De Daytona daarentegen is wel echt een knapperd, maar dat is een 3-cilinder he? De prijzen (op Marktplaats) voor een jong tweedehandsje icm. weinig kilometers zijn overigens wel even slikken.
 
Heb ook proefgereden op een BMW F800r, die was eigenlijk gewoon beter maar wel echt veel saaier dus dan valt dat bij mij ook af. Is ook net wat je wilt natuurlijk


Wij van WC-eend,.....

Ik heb het heel kort overwogen, maar mijn hartje gaat er ook niet sneller van kloppen.

Excuses aan alle F800-rijders. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Moto Morini niet kende, maar wauw! Wat een mooie machine is dat. Ik ga even kijken of ik er eentje kan vinden om een rondje mee te rijden.

Weet jij toevallig iets over de betrouwbaarheid van deze modellen (of dit merk), aangezien het wel Italiaans is? Toch die vooroordelen he...?Thanks!

De eerste uitvoeringen hebben nogal wat modificaties (2006/2007) en als je pech hebt kapotte klep geleiders.
Electronica ook wel eens problemen.
De mijne heb ik nu 5 maanden.
Heb wel wat issues gehad maar niet in die mate dat het hele kostbare problemen waren.
Het rijwiel gedeelte is gewoon goed te noemen.
Bij mij het blok ook.
Maar nu met 36500 kilometer (waarvan 7500 kilometer zelf) mag ik nog niet mopperen.

Kijk eens in het morini corsaro 1200 topic en lees je in, zou ik zeggen. :)
 
Maar 36500 is toch eigenlijk nog een nieuwe motor?
Als je dan al vragen moet hebben over issues en kostbaar kan je beter een andere fiets gaan uitzoeken.

Dat oude hok van mij heeft ook wel eens wat, maar met bijna 33jr en 2x de klok rond kan dat wel eens gebeuren. Nee, dure issues en kostbaar is niet aan de orde, wel soms een stel zwarte handen...............
 
Maar 36500 is toch eigenlijk nog een nieuwe motor?
Als je dan al vragen moet hebben over issues en kostbaar kan je beter een andere fiets gaan uitzoeken.

Dat oude hok van mij heeft ook wel eens wat, maar met bijna 33jr en 2x de klok rond kan dat wel eens gebeuren. Nee, dure issues en kostbaar is niet aan de orde, wel soms een stel zwarte handen...............

Ik heb ook eens een "betrouwbare" gsxr750 van toen 5 jaar (2002) en 30000 km gehad waarvoor ik 2500 euro voor een rotte versnellingsbak mocht aftikken en waar enige tijd later de voorpoten versleten van waren
Dusch.......
Ook een gsxr750 uit 1990 rijdend en zonder ooit problemen gehad te hebben met 130000 km ingerolen.
Ik heb van alles gereden in elke configuratei (1 tm 4 cilinders),maar als dit op stoom komt, })
Verder ,tja keuzes....
 
Probeer het eens op een v2 Tuono. Denk dat je daar best gelukkig van wordt. Stuurt snaarstrak en het blok is geweldig. Garantie voor een torenhoge grijnsfactor.
Zelfs ook nog comfortabel, 160 km/u op de snelweg is ook voor langere tijd geen probleem.
 
Gladius zal bij mij als eerste afvallen. Mt-07 ga je, zoals eerder aangehaald, zeer wss te tam vinden. Ik rij zelf op de 'oude' MT-03 en vond de 07 nou niet zo heel spannend. Shiver heb ik geen ervaring mee
idd. De duc M796 of hoger zullen wss je buell het best benaderen. Heb je ook eens gekeken naar de MT-01 ?

Geef je dan wel gas op de MT-07 ;) . Ik rijd nu sinds een jaar op een MT-07 en dit bevalt prima. Gang zit er ook genoeg in. Zelfs in de zes op de autobahn tot topsnelheid verbaasde ik mij over de trekkracht.

De vering is wat minder op de MT, maar bij normaal rijden voldoet dat prima. Pas bij sportief rijden merk je dat. Ik heb er voor- en achter er Hyperpro vering onder laten zetten. De motor voelt ineens stukken anders aan :) .

Er is overigens ook een MT-07 topic: klik.
 
Geef je dan wel gas op de MT-07 ;) . Ik rijd nu sinds een jaar op een MT-07 en dit bevalt prima. Gang zit er ook genoeg in. Zelfs in de zes op de autobahn tot topsnelheid verbaasde ik mij over de trekkracht.

De vering is wat minder op de MT, maar bij normaal rijden voldoet dat prima. Pas bij sportief rijden merk je dat. Ik heb er voor- en achter er Hyperpro vering onder laten zetten. De motor voelt ineens stukken anders aan :) .

Er is overigens ook een MT-07 topic: klik.

Ik heb ooit op een MT-07 proef gereden om te kijken of het een goede opvolger was van m'n Shiver, maar de MT-07 was mij ook echt te tam. Daarbij niet echt beste vering en remmen vond ik.

Uiteindelijk op een KTM 690 Duke R uitgekomen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan