Is inderdaad wel gaaf, maar dan moet je ook al wel een gave koppling hebben om hem te showen.
De standaard koppeling ziet er maar grijs en saai uit. (laatst een keer los gehad om een borgmoer onder garantie te laten vervangen)
meeste ducati's monteren dan ook een indrukwekkende drukplaat. 1 met mooie kleurtjes en vorm.
Over die borgmoer trouwens...
ik heb een DD uit 2008, er zou eens een servicebericht zijn geweest (wanneer weet ik niet) waarin staat dat de origineel gemonteerde koppeling bout los kan draaien (zeer lage kans) Was ik laatst bij mn dealer. Kwamen ze zelf met het voorstel om het preventief ook maar te vervangen. Garantie van aprilia. Goede service. (is een bout aan de binnen/achterkant van de koppeling, dan moeten de koppelingsplaen uit hun huis en is de bout zichtbaar vastgehouden door een omgebogen lipje, al wel geborgt dus. De originele bout was kleiner en nu zit er een in met een grotere diameter)
En ze hebben ook een relais van de startmotor weggehaald en daarvoor de software ge-upate waardoor de computer nu direct de startmotor aanstuurt (of zoiets) ook onder garantie. Ik heb eens iets gehoord dat de startmotor van een DD gevoelig is voor doorbranden (nooit te lang doorstarten dus) maar of dat probleem hiermee nu ook verholpen is weet ik niet.
Misschien dat ik volgend jaar nog eens vraag om de nieuwste 2010/11 software. of een juicebox achtig ding inderdaad...
De standaard koppeling ziet er maar grijs en saai uit. (laatst een keer los gehad om een borgmoer onder garantie te laten vervangen)
meeste ducati's monteren dan ook een indrukwekkende drukplaat. 1 met mooie kleurtjes en vorm.
Over die borgmoer trouwens...
ik heb een DD uit 2008, er zou eens een servicebericht zijn geweest (wanneer weet ik niet) waarin staat dat de origineel gemonteerde koppeling bout los kan draaien (zeer lage kans) Was ik laatst bij mn dealer. Kwamen ze zelf met het voorstel om het preventief ook maar te vervangen. Garantie van aprilia. Goede service. (is een bout aan de binnen/achterkant van de koppeling, dan moeten de koppelingsplaen uit hun huis en is de bout zichtbaar vastgehouden door een omgebogen lipje, al wel geborgt dus. De originele bout was kleiner en nu zit er een in met een grotere diameter)
En ze hebben ook een relais van de startmotor weggehaald en daarvoor de software ge-upate waardoor de computer nu direct de startmotor aanstuurt (of zoiets) ook onder garantie. Ik heb eens iets gehoord dat de startmotor van een DD gevoelig is voor doorbranden (nooit te lang doorstarten dus) maar of dat probleem hiermee nu ook verholpen is weet ik niet.
Misschien dat ik volgend jaar nog eens vraag om de nieuwste 2010/11 software. of een juicebox achtig ding inderdaad...