Asociaal rijgedrag van groepen motorrijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou ik vind het aso dat wanneer je als motorrijder tussen auto's doorgaat dat er dan automobilisten hun auto OPEENS een stukje naar de binnenkant zette zodat jij er niet meer langskunt..
 
@ tunderstreak :r

Man wat weet jij nou?

Ik rij altijd met reserve, ben niet de traagste en niet de vlugste, maar ik ben er niet om een ander zijn fouten en asociaal gedrag op te vangen. Ik rij echt wel zo dat ik die idioterie kan opvangen, maar als dat structureel nodig is dan mag je je daar niet aan ergeren? |( Rot toch op. :r

Ik heb het over te grote groepen mensen die gaan touren en waar met name de wat minder met rijvaardigheid bedeelden bij drukte en/of weinig inhaalruimte hele grove fouten maken en structurele bijnadoodervaringen voor zichzelf en anderen creëren om maar 'net zo vlug te zijn als hun maatjes' en 'de groep niet kwijt te willen raken'. :r
 
Laatst bewerkt:
@ tunderstreak :r

Man wat weet jij nou?

Ik rij altijd met reserve, ben niet de traagste en niet de vlugste, maar ik ben er niet om een ander zijn fouten en asociaal gedrag op te vangen. Ik rij echt wel zo dat ik die idioterie kan opvangen, maar als dat structureel nodig is dan mag je je daar niet aan ergeren? |( Rot toch op. :r

Ik heb het over te grote groepen mensen die gaan touren en waar met name de wat minder met rijvaardigheid bedeelden bij drukte en/of weinig inhaalruimte hele grove fouten maken en structurele bijnadoodervaringen voor zichzelf en anderen creëren om maar 'net zo vlug te zijn als hun maatjes' en 'de groep niet kwijt te willen raken'. :r


Live life to the Maxxxxx :Y
 
Wel mee eens hoor. Hoewel ook ik moet bekennen, dat ik wel eens gekke toeren heb moeten uithalen om een groep bij te houden. Ze hadden beloofd langzaam te rijden, deden dit niet en ik had geen route. In het begin ging het nog wel, maar toen het echt link werd heb ik afgehaakd en ben gestopt met de tour. De lol was er voor mij wel af. Samen met mijn vriendin nog een lekker stukje gereden en er niet te lang bij stilgestaan.
Heb hetzelfde ook wel eens meegemaakt hier in Nederland. Het zou rustig gaan langs van die leuke 60 en 80 weggetjes, waar je gewoon lekker rustig kan rijden, en een beetje genieten van de omgeving. Ja ja, ik ben er zo een :P
Maar goed, de 80-weggetjes leken voor sommigen 180 weggetjes, en ik ben bij een splitsing gewoon de andere kant op gegaan en ben zelf verder gereden.
Lekker laten gaan allemaal.

Het is vaak ook het leukst als je gewoon kan rijden met mensen waarvan je weet dat ze dezelfde rijstijl als jou hebben. Dus dat je niet gek wordt gemaakt door te langzame of te snelle mensen. Ik heb zelf gemerkt dat met meerdere mensen rijden echt heel erg gezellig kan zijn, je moet alleen de juiste mensen vinden *D
 
-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? :? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit :W en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.

Ik vind het juist leuk met een groepje van 5 of 6 man. De achtersten moeten wel wat harder rijden om te blijven volgen, en dat er hier en daar een rare actie voor nodig is, is absoluut zo. Maar om daar nu zo'n punt over te maken?

Begrijp ook niet goed dat je aangeeft in de bochten sneller te zijn, maar toch steeds door beginners wordt ingehaald? Mijn ervaring is dat de beginners toch aardig achterblijven op de bochtige stukjes, of ze moeten voluit rijden op de rechte stukken?
 
Dit vind ik dus zielig gedrag. Waarom laat je niet meer ruimte zodat andere (snellere) motorrijders met 1 of 2 keer tussenvoegen op een fatsoenlijke manier je groepje voorbij kunnen steken? Dat voorkomt een heel hoop in jouw ogen domme acties omdat ze anders met geen mogelijkheid jouw groepje voorbij kunnen.

Je zal altijd wel mensen houden die als een idioot rijden, als je dan idd wat ruimte ertussen laat kunnen zij makkelijker inhalen en hoef jij je minder te irriteren aan hun omdat ze niet zo'n domme acties hoeven uithalen :Y
full
 
Ik vind het juist leuk met een groepje van 5 of 6 man. De achtersten moeten wel wat harder rijden om te blijven volgen, en dat er hier en daar een rare actie voor nodig is, is absoluut zo. Maar om daar nu zo'n punt over te maken?

Begrijp ook niet goed dat je aangeeft in de bochten sneller te zijn, maar toch steeds door beginners wordt ingehaald? Mijn ervaring is dat de beginners toch aardig achterblijven op de bochtige stukjes, of ze moeten voluit rijden op de rechte stukken?

Juist. Maar je moet je even indenken dat op zo'n dag als gister die Baraque Michel het echt heel erg druk is. Je kunt wel inhalen, maar er is weinig normale kans voor en dan nog win je er niks mee, want het is er overal druk, vooral door auto's die toch anders door zo'n bocht gaan en ook daar willen rijden. Het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Mergellandroute. Zitten ook mooie bochten in, maar het is er in wekkenden te druk gewoon om voluit te kunnen.

Die groepen waar ik me aan stoor moeten en zullen toch overal langs en halen je dan op zo'n moment wel in, ookal is het vaak een brigade van rechtuitridders.

Als er dan een voor een bocht je inhaalt en daar dan blijft omdat ie ff niet durft, dan verneuken ze idd je bocht.

Waarom mag er trouwens geen punt van rare acties gemaakt worden als dat blijkbaar veel gebeurt? :? Weten de achtersten niet waar er heen gereden wordt? Zijn ze bang dat de voorsten nooit omkijken of wachten bij een dorpje ofzo? Wat is er zo belangrijk aan het continu bijelkaar houden van zo'n groepje?

Is het niet makkelijker om een en andere vantevoren af te spreken dan idiote acties uit te halen? :?
 
Laatst bewerkt:
Zeikerd, er zullen altijd mensen zijn die ook jouw rijstijl onacceptabel vinden. En als jij iemand anders rijstijl niet vind kunnen is het ineens asociaal.
 
Ik vind als die stoere verhalen een beetje hypocriet. Als er een auto een keertje iets teveel richting een motor komt moet de bestuurder gelijk gesteningd worden, maar iedereen hier mag gewoon sturcureel gevaarlijk rijden? aanstellers...
 
Zeikerd, er zullen altijd mensen zijn die ook jouw rijstijl onacceptabel vinden. En als jij iemand anders rijstijl niet vind kunnen is het ineens asociaal.

:z Ga lezen knaap. Structurele verkeersfouten maken is geen 'rijstijl'.

Ben je wel eens een berg op of af geweest met je brommer? Vast niet, dus dan weet je helemaal niet waar het hier over gaat.

Ik vind als die stoere verhalen een beetje hypocriet. Als er een auto een keertje iets teveel richting een motor komt moet de bestuurder gelijk gesteningd worden, maar iedereen hier mag gewoon sturcureel gevaarlijk rijden? aanstellers...

Ja blijkbaar rust er een groot taboe op het bespreken van hoe aso die grote groepen zich onnodig gedragen. (die achtersten zien er trouwens vaak ook gestresst uit, kan me niet voorstellen dat ze het naar hun zin hebben)

Motorrijders doen altijd alles goed, de rest niet. Dat is hier helaas de spirit.
 
Weten de achtersten niet waar er heen gereden wordt? Zijn ze bang dat de voorsten nooit omkijken of wachten bij een dorpje ofzo? Wat is er zo belangrijk aan het continu bijelkaar houden van zo'n groepje?

Is het niet makkelijker om een en andere vantevoren af te spreken dan idiote acties uit te halen? :?

Wij weten van tevoren vaak niet waar we naar toe rijden, dus dan is het wel van belang om te volgen. Diegene die vooraan rijdt, kan misschien 3 man in de gaten houden, de achterste zie je niet.

Ik moet het wel toegeven aan de TS dat het irrirant is als je ingehaald wordt terwijl het enorm druk is en je toch in een treintje blijft rijden. Vooral in de auto dan, ik moet elke dag langs de N61 (Schoondijke - Terneuzen) en daar heeft het echt geen nut om in te halen. Aan de andere kant, met de motor doe ik het wel, maar dan schiet het nog best op.
 
Wij weten van tevoren vaak niet waar we naar toe rijden, dus dan is het wel van belang om te volgen. Diegene die vooraan rijdt, kan misschien 3 man in de gaten houden, de achterste zie je niet.

Ik moet het wel toegeven aan de TS dat het irrirant is als je ingehaald wordt terwijl het enorm druk is en je toch in een treintje blijft rijden. Vooral in de auto dan, ik moet elke dag langs de N61 (Schoondijke - Terneuzen) en daar heeft het echt geen nut om in te halen. Aan de andere kant, met de motor doe ik het wel, maar dan schiet het nog best op.

Nee idd de voorste kan niet op iedereen letten en de voorrijders was zeker sneller dan ik. Maar meestal bespreken we wel grof de route, iedereen heeft een mobiel en bij een dorpje wordt er wel gewacht. Met een paar man kun je dat ook makkelijk volhouden en iedereen kan zn eigen tempo rijden.

Ik heb geen angst als er even niemand uit de groep voor me in het zicht rijdt.

Een hoop mensen blijkbaar wel. :?
 
Motorrijders doen altijd alles goed, de rest niet. Dat is hier helaas de spirit.

Of zoals in jouw ogen... anderen doen alles fout, ik niet... |(

Wellicht dat je zulke kamikaze acties uitlokt met je halsstarrige rijstijl...
Als je een snellere groep ziet aankomen (of spiegelen jullie nooit?), dan kan je best wat ruimte maken door meer achter elkaar te gaan rijden... tenslotte rijden jullie ruim baksteensgewijs en kan je makkelijk achter elkaar invoegen. Zo hoeft er niemand iets gevaarlijks te doen en kan de snelle groep je makkelijk inhalen op dezelfde baan... :)

Mijn motto... ruimte maken voor een sneller iemand, misstaat in de bergen niemand... ;)
 
Heel simpel....dat kost dus een spiegel.... })
Nu ga ik even als automobilist reageren:
"Oh oh, ik schrik en geef een rukje aan het stuur"
"Oeps dat was per ongeluk naar links, tja, nu is die motorrijder onderuit gegaan"
"Ai ai... die vrachtwagen kon niet meer stoppen...laat ik maar een lijkenwagen oproepen"...
En hoppa: weer een idioot minder ;)
 
Laatst bewerkt:
:z Ga lezen knaap. Structurele verkeersfouten maken is geen 'rijstijl'.

Ben je wel eens een berg op of af geweest met je brommer? Vast niet, dus dan weet je helemaal niet waar het hier over gaat.
Nee natuurlijk niet joh, alleen rond de zandbak met mijn driewieler. Aangezien jij een oude zak bent moet je wel gelijk hebben :Z
 
Wellicht dat je zulke kamikaze acties uitlokt met je halsstarrige rijstijl...
Als je een snellere groep ziet aankomen (of spiegelen jullie nooit?), dan kan je best wat ruimte maken door meer achter elkaar te gaan rijden... tenslotte rijden jullie ruim baksteensgewijs en kan je makkelijk achter elkaar invoegen. Zo hoeft er niemand iets gevaarlijks te doen en kan de snelle groep je makkelijk inhalen op dezelfde baan... :)

Mijn motto... ruimte maken voor een sneller iemand, misstaat in de bergen niemand... ;)

Ben het met je eens dat je rekening met elkaar moet houden, maar er is een grens. Als je mij in wilt halen is dat jou pakkie-an, en jij zorgt maar dat je langs mij komt zonder me te hinderen. Inhalen op dezelfde baan is echt een no-go! Niemand die dat verwacht, zowel de motrrijder als de automobilisten eromheen niet. En daarbij is t ook nog eens zwaar irritant.
 
Mr. Zed, ik ben het grotendeels met je eens. Ook al rij je in een groep, als ieder zijn eigen tempo rijdt is dat het leukste voor iedereen. Het "sorry dat ik deze bocht verpest door mijn hard erlangs, vol in de ankers en hard weer weg bochtentechniek maar anders raak ik mijn vriendjes kwijt, en de groep wacht voor niemand" argument is een drogreden, want daar kun moet je van te voren afspraken over maken. Ieder eigen tempo, aan het eind van de weg wachten. :Y

edit: Oh ja, laat je (ook hier) niet zo opfokken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan