Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ tunderstreak
Man wat weet jij nou?
Ik rij altijd met reserve, ben niet de traagste en niet de vlugste, maar ik ben er niet om een ander zijn fouten en asociaal gedrag op te vangen. Ik rij echt wel zo dat ik die idioterie kan opvangen, maar als dat structureel nodig is dan mag je je daar niet aan ergeren? Rot toch op.
Ik heb het over te grote groepen mensen die gaan touren en waar met name de wat minder met rijvaardigheid bedeelden bij drukte en/of weinig inhaalruimte hele grove fouten maken en structurele bijnadoodervaringen voor zichzelf en anderen creëren om maar 'net zo vlug te zijn als hun maatjes' en 'de groep niet kwijt te willen raken'.
Heb hetzelfde ook wel eens meegemaakt hier in Nederland. Het zou rustig gaan langs van die leuke 60 en 80 weggetjes, waar je gewoon lekker rustig kan rijden, en een beetje genieten van de omgeving. Ja ja, ik ben er zo eenWel mee eens hoor. Hoewel ook ik moet bekennen, dat ik wel eens gekke toeren heb moeten uithalen om een groep bij te houden. Ze hadden beloofd langzaam te rijden, deden dit niet en ik had geen route. In het begin ging het nog wel, maar toen het echt link werd heb ik afgehaakd en ben gestopt met de tour. De lol was er voor mij wel af. Samen met mijn vriendin nog een lekker stukje gereden en er niet te lang bij stilgestaan.
-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.
Dit vind ik dus zielig gedrag. Waarom laat je niet meer ruimte zodat andere (snellere) motorrijders met 1 of 2 keer tussenvoegen op een fatsoenlijke manier je groepje voorbij kunnen steken? Dat voorkomt een heel hoop in jouw ogen domme acties omdat ze anders met geen mogelijkheid jouw groepje voorbij kunnen.
Ik vind het juist leuk met een groepje van 5 of 6 man. De achtersten moeten wel wat harder rijden om te blijven volgen, en dat er hier en daar een rare actie voor nodig is, is absoluut zo. Maar om daar nu zo'n punt over te maken?
Begrijp ook niet goed dat je aangeeft in de bochten sneller te zijn, maar toch steeds door beginners wordt ingehaald? Mijn ervaring is dat de beginners toch aardig achterblijven op de bochtige stukjes, of ze moeten voluit rijden op de rechte stukken?
Je mag maar 80
Zeikerd, er zullen altijd mensen zijn die ook jouw rijstijl onacceptabel vinden. En als jij iemand anders rijstijl niet vind kunnen is het ineens asociaal.
Ik vind als die stoere verhalen een beetje hypocriet. Als er een auto een keertje iets teveel richting een motor komt moet de bestuurder gelijk gesteningd worden, maar iedereen hier mag gewoon sturcureel gevaarlijk rijden? aanstellers...
Weten de achtersten niet waar er heen gereden wordt? Zijn ze bang dat de voorsten nooit omkijken of wachten bij een dorpje ofzo? Wat is er zo belangrijk aan het continu bijelkaar houden van zo'n groepje?
Is het niet makkelijker om een en andere vantevoren af te spreken dan idiote acties uit te halen?
Wij weten van tevoren vaak niet waar we naar toe rijden, dus dan is het wel van belang om te volgen. Diegene die vooraan rijdt, kan misschien 3 man in de gaten houden, de achterste zie je niet.
Ik moet het wel toegeven aan de TS dat het irrirant is als je ingehaald wordt terwijl het enorm druk is en je toch in een treintje blijft rijden. Vooral in de auto dan, ik moet elke dag langs de N61 (Schoondijke - Terneuzen) en daar heeft het echt geen nut om in te halen. Aan de andere kant, met de motor doe ik het wel, maar dan schiet het nog best op.
Motorrijders doen altijd alles goed, de rest niet. Dat is hier helaas de spirit.
nou ik vind het aso dat wanneer je als motorrijder tussen auto's doorgaat dat er dan automobilisten hun auto OPEENS een stukje naar de binnenkant zette zodat jij er niet meer langskunt..
Nu ga ik even als automobilist reageren:Heel simpel....dat kost dus een spiegel....
Ga lezen knaap. Structurele verkeersfouten maken is geen 'rijstijl'.
Nee natuurlijk niet joh, alleen rond de zandbak met mijn driewieler. Aangezien jij een oude zak bent moet je wel gelijk hebbenGa lezen knaap. Structurele verkeersfouten maken is geen 'rijstijl'.
Ben je wel eens een berg op of af geweest met je brommer? Vast niet, dus dan weet je helemaal niet waar het hier over gaat.
Wellicht dat je zulke kamikaze acties uitlokt met je halsstarrige rijstijl...
Als je een snellere groep ziet aankomen (of spiegelen jullie nooit?), dan kan je best wat ruimte maken door meer achter elkaar te gaan rijden... tenslotte rijden jullie ruim baksteensgewijs en kan je makkelijk achter elkaar invoegen. Zo hoeft er niemand iets gevaarlijks te doen en kan de snelle groep je makkelijk inhalen op dezelfde baan...
Mijn motto... ruimte maken voor een sneller iemand, misstaat in de bergen niemand...