Asociaal rijgedrag van groepen motorrijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
:z Ga lezen knaap. Structurele verkeersfouten maken is geen 'rijstijl'.

Ben je wel eens een berg op of af geweest met je brommer? Vast niet, dus dan weet je helemaal niet waar het hier over gaat.Ja blijkbaar rust er een groot taboe op het bespreken van hoe aso die grote groepen zich onnodig gedragen. (die achtersten zien er trouwens vaak ook gestresst uit, kan me niet voorstellen dat ze het naar hun zin hebben)

Motorrijders doen altijd alles goed, de rest niet. Dat is hier helaas de spirit.

meeneertje ervaring spreekt hoor |(

en uit jouw posts blijkt alleen maar dat JIJ perfect rijd en niks fout doet terwijl de rest niet kan rijden....
 
Ik moet Mr.Zed gelijk geven. Maar waneer jouw clubje van lekker rustig (als in niet te druk) toeren houd wat zoek je dan in het weekeind op zo'n overbelaste route? Wanneer ik lekker wil sturen neem ik wel een dagje vrij, of ik ga op een minder mooie dag. Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment spuugzat bent om je eigen rijstijl constant te moeten offeren voor anderen.

Ikzelf heb het niet zo op die gezamelijke ritjes, met 3 of 4 man die je goed kent is het nog te doen, maar ik vind het erg vermoeiend om steeds voor de motorrijders (waarvan je geen idee hebt van hun rijstijl of ervaringsniveau) voor, achter en soms zelfs naast me te moeten opletten wanneer er in groepsverband gereden wordt. Daarom hang ik het liefst achteraan de groep.
 
Mr. Zed, ik ben het grotendeels met je eens. Ook al rij je in een groep, als ieder zijn eigen tempo rijdt is dat het leukste voor iedereen. Het "sorry dat ik deze bocht verpest door mijn hard erlangs, vol in de ankers en hard weer weg bochtentechniek maar anders raak ik mijn vriendjes kwijt, en de groep wacht voor niemand" argument is een drogreden, want daar kun moet je van te voren afspraken over maken. Ieder eigen tempo, aan het eind van de weg wachten. :Y

edit: Oh ja, laat je (ook hier) niet zo opfokken.

Ik had beter moeten weten dan hier een discussie starten, normale discussies op MF kunnen allang niet meer.
:N
 
heb niet erg uitgebreid dit gehele topic gelezen. Maar wil toch even melden dat ik het grotendeels eens ben met de Topistarter.

ik zelf maak altijd ruimte voor inhalende motorrijders. Van mij mag je zelf zo hard als je wilt. ik wil ook dat men opzout als ik eraan kom, dus dat doe ik ook voor een ander.

maar soms word ik ook bijna van mijn sokken gereden door een van mijn mede motorijders. Kijk, van koekblikkers verwacht ik het, maar motorrijder die elkaar van de weg afdrukken B| geen goede zaak.

En je kan op bochtige weggetjes niet de hele tijd in je spiegel kijken.

Mocht je ooit achter mijn zwarte ZZR komen te zitten, even wachten en je mag er zo langs ;)
 
Ik moet Mr.Zed gelijk geven. Maar waneer jouw clubje van lekker rustig (als in niet te druk) toeren houd wat zoek je dan in het weekeind op zo'n overbelaste route? Wanneer ik lekker wil sturen neem ik wel een dagje vrij, of ik ga op een minder mooie dag. Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment spuugzat bent om je eigen rijstijl constant te moeten offeren voor anderen.

Ikzelf heb het niet zo op die gezamelijke ritjes, met 3 of 4 man die je goed kent is het nog te doen, maar ik vind het erg vermoeiend om steeds voor de motorrijders (waarvan je geen idee hebt van hun rijstijl of ervaringsniveau) voor, achter en soms zelfs naast me te moeten opletten wanneer er in groepsverband gereden wordt. Daarom hang ik het liefst achteraan de groep.

Nou we rijden een leuk tempo denk ik, zeker niet traag, maar geen ragwerk. Niks mis mee, maar daar hou ik zelf niet van. Gewoon relaxed wat er mag en een beetje harder en dan in de bochten zo vloeiend mogelijk zoveel mogelijk die snelheid erin houden.

Die Baraque Michel is als het meevalt met de drukte (was dus niet zo) een leuke 'cherry op de cake' als je richting huis rijdt van Luxemburg, ik zoek dat niet op, maar rij er niet voorbij.

In Luxemburg kwam het maar één keer voor, in Vianden. Daar was net een wiellerronde afgelopen, er stonden wat wielerauto's en waren renners aan het uitfietsen en bij de bocht omhoog Vianden uit kon zo'n groep het al niet laten om over de andere helft naar boven te crossen, daar zie je dus echt niet wat er komt van de andere kant........terwijl je vlak daarna wel normaal er voorbij kon.

Als ik nu in diezelfde situatie een auto op de verkeerde helft omhoog ging en een tegenliggende motor zou aanrijden dan zou men hem het liefst opknopen hier en er 'MF'knokploegen heen sturen of weetikwat.

Motoren mogen blijkbaar wel spookrijden in bochten als je er nog niet door kunt kijken. :?
 
Ben het met je eens dat je rekening met elkaar moet houden, maar er is een grens. Als je mij in wilt halen is dat jou pakkie-an, en jij zorgt maar dat je langs mij komt zonder me te hinderen. Inhalen op dezelfde baan is echt een no-go! Niemand die dat verwacht, zowel de motrrijder als de automobilisten eromheen niet. En daarbij is t ook nog eens zwaar irritant.

Als je oplet in het verkeer niet... :)
Daarnaast zie je in bijv. Duitsland en Frankrijk de auto's regelmatig voor je aan de kant gaan hoor... maar hier heeft iedereen zoiets van "dit is mijn weg"... en wie zich aso opstelt, wordt aso behandeld... :Y

Met wat minder eerzucht wordt er niemand gehinderd, maar ja... ritsen kunnen we hier in NL ook al eeuwen niet vanwege die fucking eerzucht...
 
Zever niet zo! Laat elke motorrijder gewoon in zijn waarde. En vooral zijn eigen ding doen. Iedereen komt zichzelf op de één of andere manier toch wel eens tegen. Als jij je nou gewoon op jezelf concentreert.
 
Als je oplet in het verkeer niet... :)
Daarnaast zie je in bijv. Duitsland en Frankrijk de auto's regelmatig voor je aan de kant gaan hoor... maar hier heeft iedereen zoiets van "dit is mijn weg"... en wie zich aso opstelt, wordt aso behandeld... :Y

Met wat minder eerzucht wordt er niemand gehinderd, maar ja... ritsen kunnen we hier in NL ook al eeuwen niet vanwege die fucking eerzucht...

IK let wel op, alleen denk ik dat 90% van autorijdend nederland bijvoorbeeld niet echt actief aan t autorijden is. En natuurlijk is de weg niet "mijn weg", maar waar ik rij is wel "mijn plekkie". Als je dan niet t fatsoen of geduld hebt om even te wachten, vind ik dat asociaal. Ik rijd echt niet expres in de weg, ga dan ook niet expres lomp inhalen.
 
Als je oplet in het verkeer niet... :)
Daarnaast zie je in bijv. Duitsland en Frankrijk de auto's regelmatig voor je aan de kant gaan hoor... maar hier heeft iedereen zoiets van "dit is mijn weg"... en wie zich aso opstelt, wordt aso behandeld... :Y

Met wat minder eerzucht wordt er niemand gehinderd, maar ja... ritsen kunnen we hier in NL ook al eeuwen niet vanwege die fucking eerzucht...

over dat ritsen ben ik t 100% met je eens. Vraag me soms echt af wat er in t hoofd van die mensen omgaat! Het is bijna letterlijk vechten om 1 plekje! Belachelijk! Uiteindelijk rijden we toch met z'n allen dezelfde kant op?!
 
Die Baraque Michel is als het meevalt met de drukte (was dus niet zo) een leuke 'cherry op de cake' als je richting huis rijdt van Luxemburg, ik zoek dat niet op, maar rij er niet voorbij.

Laat me beginnen met zeggen dat ik het helemaal met je eens ben....maar.....
wat is er in godsnaam mooi aan Baraque Michel? Één lange rechte weg met lange flauwe bochten door een vlak veenlandschap???!!!
Het enigste stukje leuke weg is de "afdaling" naar Malmédy, maar die is weer super onoverzichtelijk en het wegdek is van het kaliber pré WO 1....

Neem dan eens de Hellenthal (bei Schleiden) route: motorvriendelijke vangrails, leuke bochten en niet zo druk...of nog beter, rij eens twee uurtjes Autobahn richting Cochem en dan binnendoor terug.....ook heel leuk en stressvrij....
 
Laatst bewerkt:
Zever niet zo! Laat elke motorrijder gewoon in zijn waarde. En vooral zijn eigen ding doen. Iedereen komt zichzelf op de één of andere manier toch wel eens tegen. Als jij je nou gewoon op jezelf concentreert.
Als elke motorrijder zich alleen op zichzelf concentreert, zijn er aan het einde van het jaar niet veel meer over. Je moet op anderen letten en om je heen kijken, wil je heelhuids aankomen.
 
Laat me beginnen met zeggen dat ik het helemaal met je eens ben....maar.....
wat is er in godsnaam mooi aan Baraque Michel? Één lange rechte weg met lange flauwe bochten door een vlak veenlandschap???!!!
Het enigste stukje leuke weg is de "afdaling" naar Malmédy, maar die is weer super onoverzichtelijk en het wegdek is van het kaliber pré WO 1....

Neem dan eens de Hellenthal (bei Schleiden) route: motorvriendelijke vangrails, leuke bochten en niet zo druk...of nog beter, rij eens twee uurtjes Autobahn richting Cochem en dan binnendoor terug.....ook heel leuk en stressvrij....

Dat laatste is wel weer uit de route he. ;)

Omhoog vanuit het zuiden zijn ze best leuk die bochtjes van Baraque Michel, die hoogvlakte achtige baan erna is geen hol aan. Vorige keer hebben we er echt leuk kunnen rijden zelfs.

Slecht wegdek heb ik niet meer zo veel last van sinds ik een allroad heb.
 
Als je er dit soort gedachten op na houd, ben je geen haar beter.

Waarom? Heb jij medelijden met drugsverslaafden? Met homo's die elkaar lopen te besmeuren met aids? Dronken automobilisten? Dat is niet anders hoor, ze nemen toch allemaal zelf zo'n risico?

Ik heb geen medelijden met wie echt ragt en zo zn einde vind nee. En zolang je een ander er niet mee lastig valt of in mee trekt, prima, maar dat doet me verder niks nee.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van een weekendje sturen.
Blablabla.....
Mooi stukje op weg naar huis, maar druk.

full



Zo.... en nu wéér op naar het volgende weekendje sturen. *D







Btw. iemand als jij had alles toch allang moeten zien/voelen aankomen :?
 
Laatst bewerkt:
Waarom? Heb jij medelijden met drugsverslaafden? Met homo's die elkaar lopen te besmeuren met aids? Dronken automobilisten? Dat is niet anders hoor, ze nemen toch allemaal zelf zo'n risico?

Ik heb geen medelijden met wie echt ragt en zo zn einde vind nee. En zolang je een ander er niet mee lastig valt of in mee trekt, prima, maar dat doet me verder niks nee.

Kijk het sociale aspect van Mr.zed wordt zichtbaar.
 
Ik ben net terug van een weekendje sturen.

Ik heb me echt talloze keren flink gestoord aan groepen motorrijders die inhalen op manieren die echt niet kunnen. En waarvan ik uberhaupt niet snap dat iemand die niet levensmoe is zoiets onderneemt.

Het gaat meestal zo: Het is ietwat te druk op een stuurweg. Groep komt er aan. Wij rijden zelf in een baksteentje op de rechte stukken. Ze wringen zich vervolgens tussen je in. Daar begint het al. Die ruimte (en geen lange stukken hoor, we houden de baksteen klein) houden we niet open zodat een of andere loser zn motor daar tussen kan vrotten. |( Opzouten dus.

Vervolgens steken ze je voorbij op punten dat het echt niet kan, in de bocht ook, maakt ze niks uit. Tuurlijk, ze hebben wel overzicht, maar echt nul ruimte meer om hun hachje te redden.

Ok, dit is al storend, maar een paar echte raggers hou je altijd, niet zo'n ramp, meestal rijden die ook altijd hard en ook veel sneller door een bocht en zijn ze dus maar een momentje bij je en gelijk weer weg. Die rijden ook niet met zn twintigen. Ik zal er alleen niet om rouwen als ze frontaal ergens opklappen door een fout, maar heb er weinig last van.

Maar er is nog een hele schare aan groepen die vooral zo hard moeten rijden als ze denken te kunnen en vooral hun veel te grote rijgroep bij elkaar willen houden. En een grote groep kent bijna automatisch al mensen die rijden op een verschillend niveau. Ik heb het idee dat het vooral 'tourende' groepen waren met veel sportfietsen en BMW boxer's. Maar ja dat is logisch, het zijn ook de best verkochte motoren. En het waren vooral Duitsers en belgen, maar ja daar zijn ook de stuurweggetjes dus dat is ook wel logisch.

Alleen snap ik niet:

-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? :? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit :W en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.

-En waarom moet je als je voorganger een of andere actie uitfreet die precies nadoen en waarom is het erg als je even niet precies achter elkaar zit met je groep? :? Als het druk is dan is het na een ingehaalde auto ook nog druk. En zijn je vrienden dan zulke goede vrienden dat ze niet ergens op je wachten als er wat auto's voor je zitten? :? Is het dan onmogelijk even te wachten met inhalen tot een geschikter recht of overzichtelijk stukje weg?

Het idiote is dat ze vaak alleen de fouten van de voorrijder of degene voor zich kopiëren. De bocht mooi pakken is er niet bij, het is vaak zo hard mogelijk en dat betekent dan zo rechtop mogelijk en op welke weghelft ze zitten maakt niet uit.

Toppunt gisteren was een Belgische sukkel op een grijze GSX-F die zn vriendjes achterna dacht te kunnen met zijn rechtop door de bocht rijstijl en kansloos een auto wilde passeren. Hij stond bijna stil in de bocht én zat bijna bovenop een tegenligger.

Mijn ergernis is dat ze door hun beroerde rijstijl anderen hun risico's aan anderen opdringen. (En ik denk dat dit soort groepen funest zijn voor het oprukken van wegafsluitingen voor motorrijders).

En een ander belangrijk ergernis is dat ze voor een ander ook de bochtjes verneuken, nog erger dan die slome auto's. Ik zit niet te wachten op van die eikels die tussen je in komen rijden en je lijnen verneuken. :W

Ik heb ook het idee dat ze meer willen dan ze kunnen. (een snellere rijder voor zich bijhouden door idioterie uit te halen) Het maakt niet uit als je niet zo snel bent als degene voor je. Ik heb na een ongeluk ook een tijd last gehad met snel door de bochtjes gaan. Nu het weer heel lekker gaat blijven er toch altijd snellere. Maakt niet uit, je moet gewoon niet boven je vaardigheden rijden.

Als je de groepen klein houdt en goede afspraken maakt om op elkaar te wachten na mooie stukken dan is er niks aan de hand en kan iedereen fatsoenlijk rijden op eigen tempo.

Gelukkig hebben we op de meeste stukken geen achteropkomende groepen motorrijders gehad, eigenlijk alleen in Vianden en in Belgie op Baraque Michel. Mooi stukje op weg naar huis, maar druk.

Ga's dood :W
 
Als elke motorrijder zich alleen op zichzelf concentreert, zijn er aan het einde van het jaar niet veel meer over. Je moet op anderen letten en om je heen kijken, wil je heelhuids aankomen.

hehehee dat bedoel ik ook er automatisch bij. Tssssssssss wel doordenken he :+ . Maar meer zo laat ieder z'n eigen rijstijl handhaven. Jezelf tegenkomen via de wet of glijdertje gebeurd toch wel. En kijken zullen de meeste motorrijders toch wel doen. Denk dat TS vooral bedoelt de rijstijl o.a. Maar mijn opmerking is niet als discussiestuk bedoelt. Meer als laat iedereen in z'n waarde.
 
Toch wel leuk met 14 motoren op stap, allemaal dezelfde hobby nl motorrijden en toevallig op hetzelfde merk..........en de reacties waren achteraf ook positief.... niks mis mee....

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan